Infrastruktura Železnice Zprávy

Heřmanova Huť – Nepomuk. Elektrizace lokálky má umožnit nové spojení přes Plzeň

Stanice Heřmanova Huť. Foto Mef.ellingen/Wikimedia Commons
Stanice Heřmanova Huť. Foto Mef.ellingen/Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty chce při modernizaci a elektrizaci trati z Plzně přes Domažlice do Bavorska instalovat troleje i na lokálce mezi Nýřany a Heřmanovou Hutí.

Tato trať je v regionální dopravě druhou nejvytíženější regionální železniční tratí v aglomeračním pásmu města Plzně, která vykazuje stovky přepravených cestujících denně. Navíc se v souvislosti s novou bytovou výstavbou v Heřmanově Huti počítá s dalším nárůstem počtu cestujících,“ vysvětlil plány mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Podle něj se navíc u tratě vystavěla nová průmyslová zóna až pro 1500 lidí.

Díky elektrizaci počítá kraj se zavedením nové linky Heřmanova Huť – Nýřany – Plzeň – Nepomuk v elektrické trakci přes plzeňský uzel. „Tím, že zelektrizujeme i návaznou trať, bude možné obsluhovat toto území elektrickými jednotkami a nebude nutné je kombinovat s dieselovými. Zároveň dojde k efektivnějšímu využití elektrických jednotek, které by jinak patrně prostály čas v Nýřanech,“ dodal Tesař.

SŽDC nepředpokládá, že by elektrizovala jen desetikilometrový úsek této tratě, jeho provedení je podmíněno tím, že se „zadrátuje“ i hlavní trať z Plzně do Domažlic.  „Předpokládáme, že by elektrizace tratě Plzeň – Domažlice přišla na řadu jako poslední etapa její celkové modernizace a proběhla by současně i na trati Nýřany – Heřmanova Huť. K její dřívější elektrizaci nevidíme důvod,“ dodal Tesař.

Aktuální plány počítají se zahájením stavby v roce 2022. Kromě elektrizace se modernizace týká prakticky celé trati včetně úpravy přejezdů nebo nových nástupišť. Trať bude vybavena novým zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Předpokládá se rovněž elektrizace střídavou napájecí soustavou, která bude navazovat na elektrizaci tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice. Trať bude ovládána dálkově.

Kvůli přípravě modernizace už SŽDC hledá firmu, která zpracuje záměr projektu revitalizace a elektrizace desetikilometrové tratě. Vítězná firma, kterou najde SŽDC v soutěži s odhadovanou cenou 8,8 milionů korun, má současně zpracovat dokumentaci pro územní řízení.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tratˇč.181 Nýřany – Heřmanova Huť a zpět je zcela nevytížená, vyjádření mluvčího SŽDC Pavla Tesaře je nepravdivé, když prohlásil : “ trať vykazuje stovky přepravovaných cestujících denně “ . Bydlím v blízkosti tratě a soupravy projíždějí obcí Blatnice často bez jediného cestujícího. Nová elektrifikovaná trať bude zcela neefektivní investice.

  • Druhá nejvytíženější regionální trať v aglomeračním pásmu Plzně – dobře řečeno, hlavně že takových lokálek tam jsou mraky 🙂 První budou asi Radnice, třetí a poslední bude nezvěstický konec 175. Rokycanský konec 175 je už v aglomeračním pásmu Rokycan a bezdružická trať už je taky mimo aglomerační pásmo Plzně 🙂

    Jinak ale nejsem proti tomu, aby se z tratí něco dělalo, pokud v tom kraj vidí potenciál – a pokud se to tedy obejde bez nové napájecí stanice, když ty vlaky nemohou být aspoň zpočátku motorové. To, že tam nejezdí moc lidí, když musejí v Nýřanech překrosit pět kolejí, vyšplhat do 810 a hrkat se po zašlé trati, neznamená že se to nezlepší když pojede rychlejší přímý vlak do Plzně hl.n. a dál.

  • Stovky cestujících deně? Co tam jezdí za soupravy v současné době? Při tomhle provozu mi to nepříjde jako ekonomická investice.

    • Při počtu cca 13 párů vlaků v pracovní dny nejsou „stovky lidí“ problémem vychází to už při průměru 10 cestujících na vlak.
      Otázkou je, co lze udělat s traťovou rychlostí, aby se tam vlaky neplížily jako hlemýždi – nějaký potenciál v podobě osídleného území v okolí trati tam je, a kdyby v Heřmanově Huti vlaky vzájemně navazovaly s autobusy přes Kladruby do Stříbra, nemusela by investice vložená do lokálky být úplně neúspěšná.

    • Aby pak jeho stranický kámoš objevil skrytý potenciál této obce, který přímo volá po taktovém nasazení elektrických jednotek? Nedáme tipovačku, které to asi nakonec budou?

    • Vzhledem k tomu, že už jsou koupený tak to nebude příliš těžké uhodnout….

      • ty koupené jsou ale pro jinou trasu…asi nebudou čekat v depu, až se elektrizuje trať do HH.

    • To jo pro Nepomuk-Plzeň, ale je fakt je, že si můžou za 5 let říct že jsou starý vyhodí je a koupí nový…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora