Cestovní ruch Železnice Zprávy

GW Train už má strojvedoucí pro Šumavu, přebere volarské

Vlak GW Train. Ilustrační foto. Autor: Jihotrans Group
Vlak GW Train. Ilustrační foto. Autor: Jihotrans Group

Společnost GW Train Regio už má fakticky všechny potřebné strojvedoucí pro zajištění provozu na šumavských lokálkách, který od 10. prosince přebírá. Ke stejnému datu zaměstná místní strojvedoucí Českých drah, kteří tak hromadně změní zaměstnavatele. Jde možná o největší organizovaný přesun strojvedoucích od národního dopravce k soukromé firmě.

„Osmnáct strojvedoucích z volarského depa ukončilo pracovní poměr s Českými drahami dohodou k 9. prosinci 2017,“ uvedla mluvčí drah Radka Pistoriusová. Šéf skupiny Jihotrans, která je mateřskou firmou GW Trainu, Robert Krigar zaměstnání strojvedoucích potvrdil. Patnáct jich přijde z volarského depa a tři z Číčenic.

Motorový vůz 810, foto: České dráhy
Motorový vůz 810, foto: České dráhy

Podle informací deníku Zdopravy.cz tak pouze dva lidé přijali nabídku Českých drah na práci jinde. „Je to těžké, ti lidé tady pracují dvacet třicet let a teď by měli někam dojíždět,“ řekl deníku Zdopravy.cz člověk obeznámený se situací.

Přechodem strojvedoucích se podrobně zabývalo i vedení Českých drah a drážní odbory; šlo například o odchodné, neboť strojvedoucí mají jako místo výkonu práce Volary. Věc by se tak dala vyložit i jako organizační změna. Odchod dohodou nakonec znamená, že strojvedoucí odejdou s prázdnou.

„V současné době, jak se vyvíjejí jednání, se už dá říci, že stav strojvedoucích pro Šumavu máme naplněný,“ řekl Krigar. Firma bude potřebovat zhruba tři desítky strojvedoucích, některé přilákala i od dalších společností, například JHMD.

33 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Trochu mi to připomíná kolovrátky před spuštěním Jančury – nevyjede to, nebudou umět dávat návěsti, nevydrží do švestek/vánoc/velikonoc, ojeté vozy z Rakouska, fuj atd. atd. Realitu asi nemusíme popisovat.

    Tím motorákem (ne GWTR, ale Arrivy) jsem několikrát jel z Benešova do Prahy a je to nesrovnatelné s béčky. Jeli jste tím vůbec?

    Dýchavičná bardotka – kolik že to má kW/tunu, když to táhne samo sebe a 3-4 vozy, z toho jeden patrák?

    • Re: Ariva Benešov, jenže Regio Sprinter je jiná jednotka než DB628. To je ten problém. U nás táhnou brejlovci 4 vagony a dynamiku to má velmi slušnou.

  • Vlaky GWTR jsou kompromisem toho co si objednal kraj, potažmo stát a co nám předkládají pravidla eu o soutěžích a přímých zadáních. Je kupříkladu nepovinné nasazovat zbrusu nové soupravy na nemodernizovanou trať. Nebo kupovat nové dieselové soupravy na trasu, u které je ve výhledu či přípravě elektrifikace. Pokud stát nebo kraj, bude striktně požadovat nové soupravy, musí toto dopravci přirozeně zohlednit v nabízené ceně. Co nám chybí, není celostátní IDS nebo ještě větší hloupost v podobě celostátního integrovaného tarifu. V tom se ztratí tzv. konkurenční ( tržní) výhoda. Chybí nám vzájemné uznávám cestovních dokladů.
    Je těžké vymyslet Univerzální dopravní kartu s čipem. Karta vůbec nemusí být na jméno ale třeba jen na náhodně vygenerované číslo nebo přezdívku. Která by však byla akceptována všemi dopravci. Včetně autobusů, mhd, metro nebo například i sdílená auta, kola. Samozřejmě může být i virtuální, v mobilu. Patrně ji budu muset tzv. pípat, jak při nástupu tak při výstupu. Otázka je, KDO to rozúčtuje. Nikdo to nechce. Nebo za to chce moc. Nebo je obava, že nebude férový. Nebo zneužije data. Já bych to dal České poště. Pošťačky nebudou muset prodávat předražené bebechy a budou mít na starost naší anonymní jízdenku. Placení za tuto službu bych neřešil. Jako náhradu by mohli získat licenci na čtvrtého mobilního operátora a veřejnou wi-fi síť. A z toho budou mít slušný zisk, který zaplatí provoz tohoto zůčtovacího centra. Patrně se budou muset zbavit své poštovní banky (střet zájmů). Ale co jim brání stát se provozovatelem sítě bankomatů. A taky potom můžou mít oficínu téměř na každém nádraží. Všem dopravcům klesnou náklady na personál. Ale vlaky bych je řídit nenechal. 😂
    Ale to je jen taková myšlenka. Aby se vlk nažral a koza zůstala celá.( nebo přibrala) 😆

    • Nevím jestli je nějak možné uznávat jízdní doklady při jiné ceně, velmi jiné a jiném obchodním modelu, nějak si neumím představit obchodní model ČD – přeprava lidí podle vzoru brambory, a modelu RegioJetu co člověk to jedna sedačka.

      Nebo bych mohl anonymní jízdenku provozovat já, nějaký počítač na to obětuji, ale nezaručím že to bude dostupné 24/7, ale do papíru jim klidně slíbím i dvacet pět hodin denně, osm dní v týdnu a 366 dní v roce. 🙂

      Myslíte to stylem dojdu na pokladnu přiložím, zaplatím třeba hotově, nebo bábovkou, dostanu lístek. Nebo stylem uložím prachy jdu, při nástupu a výstupu pípám? Já že bych k tomu měl alternativu v podobě automatu na lístky, který by to rozúčtoval dle kilometrů v jednotlivých vlacích, člověku vyplivl lístek i s kopií jízdního řádu, ale pořád bude problém s povinně místenkovými. Když se to udělá dobře tak to bude i rychlejší než pokladna, jenom to vyžaduje automaty s odolnou klávesnicí a intuitivním ovládáním. Možná to už vedou v Japonsku. Víte jakože se dojde napíšete stanice a třeba jednu přes, odentrujete, nasypete peníze a máte lístek. Tak bych to řešil já.

  • A co maj dělat chudáci hluboko v šumavských lesích… musí to pro ně být bolestivé rozhodnutí, ale prostě bohužel nemají na vybranou, horší to budou mít tamní průvodčí.

  • Nový vozový park? Jděte se vysmát a třeba pro příklad se jděte svést rychlíkem GWT z Plzně do Chomutova
    Viděl jsem jak ty soupravy v\padaly, když stály přitažené z -německa v Bečově n. Teplou.
    Pak nový polep kastle – (již dnes moc nedržící) a v Šumperku nový interier a hurá do provozu – lidem to stačí. Přijede hezká „nová“ souprava – nová přes 30 let.

    • Furt lepší tohle než 30 let stará 842, nebo 40 let stará béčka a 50 let stará bardotka.

  • „na úroveň nejednotné a nepřehledné dopravy autobusové a přestává fungovat ku prospěchu zákazníků“

    To si neumíte koupit prostě druhou jízdenku? Vždyť mnohde to vyjde levněji i v to tarifu ČD, si jízdenku nějak rozdělit nebo kombinovat. Celorepublikový tarif je nesmysl, který prosazují víceméně šotoušci z řad železničářů, protože je štve že jim IN100 nebo režijka dneska už neplatí ve všech vlacích. Navíc slavné in-karty jsou komerční nabídka jednoho dopravce, tak holt jinde neplatí. Pokud jedu někam 2-3x za rok, je to úplně jedno. Pokud budu jezdit pravidelně, pořídím si to, co bude nejvýhodnější a in-kartu vůbec nepotřebuju. Třeba taková In25 od doby, kdy se ČD pustili do cenové války i na úsecích, kde jim konkuruje jen autobus, je úplně k ničemu a nemá vůbec smysl ji pořizovat, protože se to prakticky nevrátí když člověk nejezdí každý týden někam.

    • Jo je to problém s lidmi co mentálně žijí za ČSD of ČSSR, ono totiž i za císaře pána a první republiky pár soukromých drah existovalo. Jediné kdy by mělo smysl o nějakém celostátním tarifu mluvit je když se jedná o státem objednané rychlíky, ale to je prostě na úrovni nějakého IDS, takže nic moc.

      Trochu nechápu vaši větu „Pokud budu jezdit pravidelně, pořídím si to, co bude nejvýhodnější a in-kartu vůbec nepotřebuju. “ In-karta se používá jako fyzický nosič pro další aplikace.

    • Zde by se asi hodila Polreichova hláška o vyndání hlavy z prdele. Nemáte vůbec tušení o denní realitě množství lidí, co denně dojíždějí do zaměstnání delší vzdálenosti na IN100. To jsou všichni šotouši z řad železničářů? Potom např. Praha, kam se denně ráno sjíždějí z okolních krajů, je nejspíš temné železničářské hnízdo. To by se mělo zarazit (o což se soukromníci aktivně snaží).

      Upřímně řečeno, demolice IN100 je pro mnohé zejména značným zářezem do rodinného rozpočtu, např. mně vychází jízdné na IN25 třikrát dráže než IN100. U mnohých nejspíš bude následovat odchod do aut.

    • Pořád je ale IN 100 jen komerční nabídkou dopravce, jedné společnosti! Obdobným řešením je to co se v Brně zove Šalinkarta, tedy roční lístek IDS XYZ. Samozřejmě že kraje tlačí toto na úkor „volňásku“ cizí entity – ČD, on každý prodaný IDS lístek jim snižuje ztrátu, takže je v jejich zájmu aby se na jejich území jezdilo právě na jejich lístky, ne na lístky dopravce, ať už to jsou ČD, GW Train Regio, Arriva, nebo třeba Vietnamské Dráhy. Z tohoto pohledu je jednání krajů zcela logické.

    • Státní tarif je ve Švýcarsku normální , ne nesmysl. A pokud nebude, nebude limitováno maximální jízdné!
      Zrušíte in karty resp slevové karty – bude to minimálně 25% zdražení v mnoha případech. Bez zákazniké karty jezdí defakto jen zahraniční turisté, aby nevyžírali ty dotace. Jak vyčítali soukromí dopravci. Kolik lidí má zákaznické karty v Rakousku, Švýcrasku.. Není to nabídka jednoho dopravce.. Je to systém. (resp v normálnějších státech)
      A v této relaci jedna jízdenka vycházela lépe. Ano takto tento dopravce dostane za km z cestujícího více. Ne 0,7 ale třeba 1,3. A to se hodí.
      Mluvíte nesmysly, srovnáváte vyjimečný případ, cenovou válku, open access Praha Ostrava s něčím úplně jiným. Ano někde to ještě zlepšují autobusoví dopravci. Ale železnice se snad bude zrychlovat časem. A cena by pak rostla.

    • Jan:
      Proč by měl někdo limitovat za kolik kdo nabízí služby? Vezmu extrémní případ, někdo pořídí vlak plně srovnatelný s Majestic Imperatorem, bude s ním jezdit Plzeň-Praha-Brno-Ostrava a zpět, někdo jiný pořídí 3 omlácené plesnivé rybáky a nějakou faustovku, bude s tím jezdit stejnou trasu. Pokud zavedete maximální jízdné pak se jeden vlak nezaplatí a majitel druhého si snadno pořídí barák velikosti… No prostě podnikatelské baroko.

      Na něco jako státní tarif tu zdaleka není ještě čas z mnoha důvodů, jedním například je že tu máme stále netransformovaný kolos ČD, který pořád nějak nefunguje. Jak je možné že na linkách kde jsou vlaky přeplněné stále vykazuje ztrátu při ceně lístku vyšší než u soukromých dopravců? Jak je možné že přes nejvyšší ceny v soutěžích a přímá zadání stále vykazuje ztrátu přičemž se tyto uzavírají na „přiměřený zisk“, tedy dopravce by neměl být tratný?! Buď jsou tam lidi nekompetentní, nebo je to moloch který si neuhlídá své prostředky a utrácí je neefektivně. Obojí je dost blbé.

      Nějaký státní tarif se bude dát zavést až v momentě kdy tu nebude jeden moloch a pár menších společností, ale několik relativně srovnatelných, ne teď když máte jednu velkou a pár malých a navíc s jinými modely prodeje lístků, zatímco ČD lidi přepravují občas jako pytle brambor, tak u Regiojetu je vlak v podstatě povinně místenkový, jestli někdo využívá lístky na stání nevím, rozhodně bych to spíš tipoval na promile, kdežto u ČD jsou to spíš procenta, a to i na mezinárodních vlacích!

    • Proč by měl někdo limitovat za kolik kdo nabízí služby?
      Proč? Protože se při soutěžích jedná o exklusivní, monopolní vztah jeden dopravce, třeba 15 let.
      A pokud nebude ve smlouvách nebo právě státním tarifem jasně určeno jízdné, je to přesně England.
      Dopadneme přesně stejně blbě jako v Anglii. Takže to třeba pochopíte, pokud nejste tady za soukromé dopravce a objednavatele, kteří někteří naopak chtějí platit co nejmíň.
      Nikdo naopak nechtěl zakazovat prodávat akční lístky.

    • re KS
      „bude s tím jezdit stejnou trasu.“ Nebude…
      Nemotejte stále objednávanou a komerční dopravu. Tečka.
      „Kolos, moloch a spol“
      „Vykazuje ztrátu na přeplněných vlacích.“ Vy víte že jsou přeplněné 24/7? Nebo jen ve špičce.. Vy znáte průměrné obsazenosti? Přepolněnost taky občas dělá nesmyslně objednavatel. Objednal 5 vozů atd.
      A vy víte, že soukromí jsou v těchto cenách na páteřní trase opravdu v zisku?
      „Nějaký státní tarif se bude dát zavést až v momentě “ To jste asi úplně vedle. Vy to musíte dělat před soutěžením, protože zpětně po uzavření smlouvy těžko omezíte dopravci ten jeho „optimální výběr z jízdného“. Resp. Asi někdo bude naštvaný, že ho připravujete o jeho dividendy a spol.

    • Jan:
      Nějaké omezování za kolik kdo nabízí službu nemá v ekonomice co dělat. Jestli k tomu že budou uznávat lístky IDS hodlají prodávat ještě svoje, tak tam je cena už úplně jedno, i kdyby měli svoje lístky za 10 000Kč/km, tak pokud uznávají lístek IDS za 25Kč/60minut, třeba, tak vás nikdo nenutí kupovat ten jeho drahý. Není jediný důvod proč by měl kdokoliv kafrat dopravcům za kolik budou prodávat svůj lístek, nebo jestli budou či nebudou uznávat lístky někoho jiného. Jestli si někdo objedná přepravu, pak ano, může si tam dát do podmínek že se uznávají lístky jeho systému, nebo třeba trdelníky, nebo staré noviny či psí chlupy, dopravce do té soutěže s tímto vědomím půjde, nebo také ne.

      Víte co by bylo možná nejjednodušší jak se tomu vyhnout? Prostě se tady vykašlat na nějaké regulace, studie přiměřenosti a kdoví co ještě a nechat je jezdit. Proč, konec konců, ne? Když si zaplatí za vlakovou cestu tak si může jezdit třeba se vzduchem, SŽDC má akorát tak sestavit grafikon dle požadavků a pak vybrat poplatek za cestu. Nějaké hraní si tu na přiměřenost a kdesi cosi je jenom brzda. To by bylo nejlepší, skončily by tím různé pitomé tahanice. Jestli je technický limit třeba 10 vlaků za hodinu v daném směru tak tam má naskládat 240 vlaků za den když na to dojde, nic jiného se od nich nechce. Jestli to budou osobáky, nákladní nebo soukromá drezínka to je jedno. A možná by zase nebylo od věci tam zavést i cenové zohlednění času kdy má daný vlak jet.

      Dříve nebo později se dopravci stejně začnou domlouvat, vzniknou různé agregátory jízdenek etc. To není nějaký problém, nakonec to pro ně bude i výhodnější. Tady ty systémy fungují běžně pro letenky, jedna stránka a vygeneruje to X spojení, od Y firem, různé kombinace… Stejně to můžete udělat tady. Samozřejmě v situaci kdy je hlavní konkurence na jedné jediné trase to ještě nikdo dělat nebude, ale v momentě kdy se rozšíří do více disjunktních oblastí s nějakými dotyky, tak ten systém vznikne.

      Jakýkoliv státní tarif má ten zásadní problém že platí právě jen na území jednoho státu a běžné lístky přes hranice stojí víc než třeba odpovídá kilometrické ceně dle cen v obou sousedních zemích. Sítě soukromých dopravců na to budou mnohem méně náchylné. Proč vám snad nemusím vysvětlovat.

      Pro dojíždění by primárně měly sloužit IDS jednotlivých krajů, eventuálně si člověk pořídí „permanentku“ dopravce jehož vlaky jezdí na dané trase. To není nějaký extra problém. Nějaké zlomy dopravce, to byl problém tak v době kartonových lístků, dneska to problém není, respektive je technicky řešitelný velmi snadno, možná snáze než vyhledávání vlaků, což je běžná záležitost a napíše vám to každý druhý.

      V té Anglii byla privatizace, mimo jiné, dána neschopností státních drah poskytnout adekvátní služby za adekvátní cenu a jen tak mimochodem se tam socialistický politik ztrapnil když natáčel video „jak jsou soukromé dráhy zlé“ když si záměrně našel nejnacpanější vagon po průchodu několika poloprázdnými, z čehož jej usvědčil kamerový systém ve vlaku.

    • „Nějaké omezování za kolik kdo nabízí službu nemá v ekonomice co dělat.“ No v tom se opět neshodneme. V monopolním odvětví s monopolními smlouvami, podobně jako u vodáren má co dělat. Protože daňový poplatník zaplatil infrastrukturu, ta je mnohem dražší. A rád by ji využíval této ekologické možnosti. Ne že bude za dojnou krávu, které ve výsledku udělá z železnice VIP službu. A hromada lidí přesedne do autobusů a aut. Problém BR byl, že byla málo dotovaná. Tedy drahé lístky. K tomu dementní politici ji zcela podfinancovali, zejména infrastrukturně. Tedy pak špatná spolehlivost. A staré vozy atd.

    • “ neschopností státních drah poskytnout adekvátní služby“ A v čem jsou ty služby fragmentované železnice lepší, když jsou dražší, zpožděné a ještě s deb, lowcostovým interierem a ještě se stojí, protože jsou přecpané. A až za 25 Kč/km. Za ty peníze jim tam mohou poláci dělat taxíka.
      Máte prostě jiný názor a doufám, takové hloupé názory se nepovede prosadit.
      Podotákám, že se tu bavíme zejména dotované dopravě. Soutěžích. A jednom dopravci na lince.
      Ale zásadní taky je, že pak nemůžete v krajích používat Státní R a EC. Protože to objednává někdo jiný. A když je to komerční, tak vás tam nechce na krátký úsek. Ale ty vlaky tvoří páteř! Ale ve Švýcarsku je to opět funkční.

    • Nechápu proč chtějí všichni zavést prodej jízdenek které by platily na vlaky všech dopravců.
      Vysvětlí mi někdo co je to ta konkurence?Nebo budeme zase vytvářet žrouty peněz ze státní kasy!?

    • pro K.S. když je soukromník v plusu proč žáda roční dotaci 100mil.Ten kolos jako je ČD si vytvořily politické strany,aby měli kde odkládat své ,,trafikanty“,kteří pro ně hlasují v parlamentu.Potom odejdou ze své strany přímo do Dozorčí rady kde PS má své zastoupení.

    • Jan:
      Umíte číst? Píši 25Kč/60 MINUT ne 1km, to je prosím cena lístku IDS JmK.

      Pokud si kraj soutěží dopravce, pak je soutěží na začlenění do IDS, takže pokud si koupíte lístek daného IDS je vám jedno jestli tam jede jednu hodinu ten a druhou onen, máte totiž možnost si koupit lístek daného systému platný na obou vlacích. Z pohledu krajů navíc jakékoliv jízdy mimo systém IDS na lístky daného dopravce jsou ztrátou. Navíc tyto systémy navrhuje primárně s ohledem na významná centra na jeho území, v jiných krajích jen velmi výjimečně a to pokud tam je nějaký významná cíl, buď turistický nebo pracovní, samozřejmě se lidé pak musí ozvat že něco takového chtějí.

      Jestli začneme srovnávat interiéry pak nevím kdo tu jezdí s vozy původně určenými pro rychlou přestavbu na vojenské vlaky na které se od roku výroby nesáhlo a kde je reálná obsaditelnost jedné čtverky tak 1.5 cestujícícho, protože jinak si budete strkat nohy mezi nohy.

      Nikdo vám nebrání použít si pro cestování v kraji R a EC, mimochodem EC nejsou až na pár výjimek do IDS integrovány, použít. Jenom si budete muset koupit lístek daného dopravce. Navíc EC třeba musí dosahovat průměrně rychlosti minimálně 90km/h, takže nějaká integrace do krajského IDS ani moc smysl nedává.

      Dražší? Tak si najděte kolik stojí lístek třeba Regiojetu a ČD bez jakékoliv slevy.

      Ano, infrastruktura se stejně jako silnice platí z daní, protože ani jedna není zpoplatněna tak aby si na sebe provozem vydělala, to by to nejspíš dopadlo tak že nás nejlépe vyjde nějaký průplav a průmysl kolem vody. Z tohoto pohledu je naopak třeba přes tratě protáhnout co nejvíce vlaků o co nejvyšší hmotnosti za kterou se platí, a je jedno jestli to budou vlaky osobní, nákladní, drezíny, nebo koňka, což by se na některých tratích s jinými vlaky ani moc nemlelo pro maximální rychlost na těchto. I na lokálce s Vmax= 40km/h, stanicemi vzdálenými nějakých 7-10km a telefonním dorozumívání se na nějaké 4 vlaky za hodinu dostanete, problém je že nejsou tam dost dlouhé koleje a někdo musí ručně stavět výhybky + musí být přítomen výpravčí, což je dost nákladné, navíc bude co chvilku vlak stavět a rozjíždět se, ale jde to.

      Vlad:
      Není to náhodou v souvislosti s tím že na dané trati ČD snížily cenu proti běžnému tarifu a existuje podezření že ji vnitřně dotují z jiných spojů?

  • Ještě by bylo fajn popsat co bude s vybavením stanic, dalším personálem a strojovým parkem. 3 krát hurá těmto nesmyslům.

    • Strojový park je hromada podělaného šrotu, který by ČD měly poslat do Tlumačova, ale namísto toho jej jistě upotřebí ve službě Národu jinde.

      Z personálu je asi nejvíc vlakvedoucích, tam nevidím důvod, proč by je neměl GWTR chtít převzít. Pokud jsou z Budějovic, můžou se uplatnit na jiných tratích.

      Jinak nesmysl je spíš to, co jsem tam letos v režii ČD zažil – smrdící 010, na osobáku nějaká směs pater a béček tažená dýchavičnou bardotkou, poměrně dost poruch starých velkých dieselů…

    • Co bude s vybavením stanic?
      Zůstane českému státu a bude provozováno jako dosud – GWTR přebírá pouze provozování drážní dopravy, nikoli infrastrukturu.

      Co bude s dalším personálem?
      Jakým? Provozování dopravní cesty (včetně obsluhy infrastruktury) zůstane dosavadní (v gesci SŽDC), provozních zaměstnanců doprovodu vlaků (vlakových čet) ČD stále nemají nadbytek, a pro osobní pokladní (jsou-li tam vůbec ještě někde nějaké / nějací) se jistě nějaké další zaměstnání také najde – ať už někde jinde v okolí u ČD, nebo přímo v místě u GWTR.

      Co bude se strojovým parkem?
      Nákladní dopravu bude i nadále provozovat ČDC a uvolněných vozidel pro osobní dopravu ČD v pohodě dokáží využít jinde v síti – k náhradě horších vozidel, která bude díky tomu možno vyřadit či rekonstruovat, případně i jen jako zálohu pro zmenšení dopadu různých provozních poruch.

      Ale je nesporné, že celá ta záležitost bude pozitivní asi jedině v tom, že se v praxi opět prokáže, že bez komplexního systémového řešení v podobě CELOSTÁTNÍHO IDS (v obou součástech = tarifní i provozní) se železniční doprava takzvanou liberalizací postupně propadá na úroveň nejednotné a nepřehledné dopravy autobusové a přestává fungovat ku prospěchu zákazníků: snad si čeští politici a MD ČR konečně uvědomí, že připustit stavbu domu od střechy, jak se tomu na české železnici děje už od 90. let minulého století, se ve výsledku nevyplácí a není pro ni prospěšné.

    • Jo Michale, az bude GW Trainu nebo jinemu soukromnikovi patrit cela republika, tak budou vsude jezdit jen nove vonave vozy a soupravy, ze jo, pac soukromnik je kouzelnik a lidumil, takze to vse zatahne ze sveho…

    • Re michal.
      No já jsem slyšel, že vybavení stanic se bude likvidovat. Personál nebude třeba. Protože nebudou pokladny.
      Dýchavičná bardotka? S 1100 KW?:-)
      S klasickým uspořádáním se tam lidi vešli. Pokud tam jezdilo 842/843 je to staré pouze 20 let. Na rozdíl od jistých ojetin. Které na konci kontraktu budou staré jako..
      Ps: Já tam jezdit nemusím. Ale jsem zvědav jak se tam vejdete do té tramvaje se 70 místy. Navíc nemá všude pneumatický podvozek. A jak se Vám v létě bude jezdit cca 3 hodiny regionovou bez té slavné slibované klimatizace a 100kmh :-). PS jízdné bude v kompetenci dopravce defakto. Enjoy..
      Mě jen štve, že v létě, když tam člověk přijede na státní infrastruktuře tam bude jako u MHD jako „cizinec“. Který u krajských věcí platí víc. 2 jízdenky, dražší. Nebude ČD bike, nebudou úschovny. A jezdit 70 místnou tramvají nebo 81x ve stoje je pro mě krok do.. Nebude aplikace a web ČD. Nebude zákaznická sleva 50%.

    • železničář v důchodu:
      Celostátní IDS je totální nemsyl, umíte si představit jak komplikované by to bylo? Každý dopravce má jiný model, jiné třídy, tedy něco nařízeného je hloupost. Jediná cesta je že by si ministerstvo normálně objednalo vlaky, tam by tarif platit mohl, ale pokud si neobjedná i osobní tak prostě to bude jen další IDS. Vnutit soukromým dopravcům cenu a model zákonem/vyhláškou, to se na to mohou jít tak vykašlat a dalších 30 roků to budou jezdit Honeckery.

      Železnice má jeden jediný problém a tím je kapacita.

      Jan:
      Pokud vám to vadí protože máte nějakou firemní slevu ČD, pak ano, pro vás to bude nevýhodné, pro ostatní nemusí být. Koleje už pár let jsou stejnou infrastrukturou jako silnice, a podle toho jsou přístupné v podstatě všem.

    • Já nemám jen firemní slevu, Já mám jedno státní jízdné z A do B s přestupy po celé čr, s jednotným standardem a systémem. Garantovanou cenou. Stejný systém je ve Švýcarsku, Rakousku.

    • Ne, vy nemáte státní jízdné, vy máte jízdné jednoho z X dopravců, který má historicky vlaky na, řekněme odhadem 90% tratí. Až bude mít na 90% tratí vlaky taky nějaký JanoExpres, pak to bude stejné jako nyní s tarifem ČD. Přestaňte si plést státní tarif, nebo tak něco co by bylo garantované ministerstvem, a tarif dopravce který může a nemusí patřit státu, pokud vím, tak ČD jsou prachsprostá akciovka, na rozdíl třeba od ŘSD nebo SŽDC.

    • Vy prostě hrajete blbého. jak to bylo fyzicky implementované za dob jednotné ČD, třeba cenovým věstníkem MD nebo prostřednictvím ceníku státem kontrolované firmy je jedno. Ale byl a je to systém v jistých zemích. A pro zákazníka je to jinak zhoršení. A prostě by to tak mělo na venek pro zákazníka zůstat stejné.
      Samozřejmě je to pro politiky nejjednoduší nedělat nic. Zákazník bude mít míň práv. Atd.