Infrastruktura Komentáře Silnice Stavebnictví

GLOSA: Absurdní dálniční dilema při cestě z Prahy na jih (a naopak)

Stavba D3 na jihu Čech. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stavba D3 na jihu Čech. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář

S postupným otevíráním jihočeských úseků dálnice D3 nabývá stále ostřejších obrysů jedna velká dálniční absurdita. A také řidičské dilema. Silniční spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi sice dohromady nabízí přes sto kilometrů dálnice (při započtení D1 do Mirošovic ještě víc), je ale rozděleno vedví mezi D4 a D3.

Zatímco první ulehčí cestu u Prahy, druhá v jižních Čechách. Ani jedna přitom nemá naději na brzké dobudování na opačném konci. Řidiči se tak musejí před cestou na jih rozhodnout, zda risknou často ucpaný úsek silnice I/3 u Benešova a pak si před Táborem oddychnou na D3 nebo využijí z Prahy D4 a pak se povlečou za kamionem někde mezi Příbramí, Pískem a Budějovicemi. Při jízdě z jihu na sever se zase vesměs rozhodují podle toho, jestli jedou v nadsázce řečeno spíše na Barrandov nebo spíše na Spořilov.

Všichni by si přitom nejspíš luxus výběru ze dvou dálnic odpustili a spokojili se pro začátek s dálnicí jedinou, pokud by vedla souvisle od Prahy až k Budějovicím. Toho se ale dlouho nedočkáme. Víra ve zbudování D3 přes Posázaví se jeví stejně bláhová, jako víra ve financování D4 od Příbrami k Písku soukromými penězi v rámci plánovaného projektu PPP. Od Písku na jih se navíc s žádnou dálnicí nepočítá.

Zřejmě i naše děti tak budou muset při cestě do Alp nebo k moři volit mezi Příbramí a Benešovem. A pak je tu třetí možnost, totiž střihnout to z jedné dálnice na druhou přes Prčici.

Považujete 50 lidí denně na mochovské lokálce za úspěch?
Štítky

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
    • Přesně. 🙂 A doufám, že podobně se budou rozhodovat i zmíněné „naše děti“. Jinak D4 vnímám spíše jako spojení přes Strakonice na Šumavu než do Budějovic. Škoda jen, že vlakové spojení tímhle směrem bylo prakticky pohřbeno.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora