Letectví

Flydubai začne do Prahy létat s novým boeingem 737 MAX 8. Letenky už prodává

Boieng 737 MAX 8 společnosti flydubai na prvním letu. Foto: Boeing
Boieng 737 MAX 8 společnosti flydubai na prvním letu. Foto: Boeing

Letecká společnost flydubai je prvním leteckým dopravcem, který oznámil na lince z Prahy nasazení nového typu letadel Boeing 737 MAX 8.

Podle rezervačních systémů začne firma létat s novým strojem od 25. března příštího roku. Letenky jsou už v prodeji, zatím ale za poměrně vysoké ceny v porovnání s konkurencí, nejlevnější začínají mírně pod dvaceti tisíci korunami. Dá se ale očekávat, že ještě zlevní.

Flydubai nemusí být nakonec první aerolinkou, která cestujícím z Prahy nový letoun od Boeingu nabídne. V lednu má převzít stejný stroj Travel Service. Ten ale zatím v letových řádech neuvádí, kdy a na jaké linky ho nabídne.

Podle rezervačního systému flydubai současně změní časy letů, kdy bude mezi Prahou a Dubají létat. Pro ty, co nepřestupují dál, nepůjde o změnu k lepšímu. Z Prahy bude odlétat spoj v 9 hodin ráno s příletem v 17 hodin do Dubaje, z hlavního terminálu Spojených arabských emirátů odlétá ve 3.10 ráno, v Praze je v 8 hodin ráno. Dosud létá z Dubaje v 8.10 a 13.45 z Prahy, tedy velmi blízko časům odletů Emirates na stejné lince.

Zajímavostí je i fakt, že podle letového řádu se cesta do Dubaje zkrátí o deset minut na 6 hodin, naopak při cestě zpět bude let o deset minut delší, než dosud: 6 hodin a 50 minut. V letovém řádu počítá flydubai s lety mezi Prahou a Dubají opět každý den, letos v některých měsících spojení redukoval na pět letů týdně.

Z dopravců, kteří létají do Prahy, by teoreticky už dříve mohl nasadit Boeing 737  MAX 8 Norwegian, ten je ale používá hlavně pro lety přes Atlantik.

Flydubai převzal první boeing 737 MAX 8 letos na konci červenci, celkem jich má objednáno 76. Dosud má ve flotile 58 letadel Boeing 737-800 NG. Praha je nejzápadnější destinace, kam z Dubaje s tímto letadlem dolétne.

Boeing 737 MAX je nejrychleji prodávané letadlo v historii Boeingu, výrobce má na něj už 3 800 objednávek. Oproti stávající generaci letounů 737 má mít  až o pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr a také nižší hlučnost. Má také o téměř tisíc kilometrů delší dolet.  Na obloze je zatím ještě nováčkem: první komerční let proběhl letos v květnu.