Autobusy

FlixBus zavádí nové linky z Prahy do Kodaně a Terstu

FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Autobusová společnost FlixBus spustí koncem dubna dvě nové dálkové linky z Prahy. Noční autobusy bude vysílat každý den na sever do Kodaně a na jih do Terstu.

Noční spoje do Kodaně začnou jezdit 26. dubna, z pražské Florence budou odjíždět ve 20:40. Cesta potrvá přibližně 13 hodin. Cena jízdenek začíná na 729 korunách. Zpět z Kodaně budou autobusy vyjíždět v 18:15 a pojedou opět přes noc. FlixBus na tuto trasu nasadí dvoupatrové autobusy s kapacitou 79 míst.

Mimo jiné spoléhá na to, že linka vejde do širšího povědomí díky nastávajícímu mistrovství světa v hokeji, které se koná v Dánsku. „Jedná se o noční spoje, cestující se mohou pohodlně vyspat a ušetřit za ubytování na místě. Autobusy na této trase budou samozřejmě jezdit každý den i po skončení mistrovství světa,“ uvedla mluvčí společnosti Martina Čmielová.

Ve stejný den začne společnost provozovat i linku z Prahy přes České Budějovice, Linec, Klagenfurt, Villach, Bled a Lublaň do Terstu. Spoje budou odjíždět z Florence každý den v 21:50, z Českých Budějovic v 00:10 a do cílové stanice Terstu dorazí v 9:30. Jednosměrná jízdenka z Prahy začíná na 729 korunách, z Českých Budějovic na 629 korunách.

Štítky

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pobavila mě hláška jejich tiskové mluvčí, že „cestující se mohou pohodlně vyspat a ušetřit za ubytování na místě“. O pohodlném spaní mám tedy úplně jiné představy. Naopak být zkroucený více jak 12 hodin na tak malém prostoru, to zavání trombózou. V letadlech je na dlouhých letech místo na nohy úměrně přizpůsobeno době cestování (když pominu eskapády některý nízkonákladových aerolinek, které jsou schopné s Airbusem A319 letět klidně do Karibiku). U těch „moderních“ autokarů tohle ale zdaleka neplatí. Stejná sedadla se stejnou roztečí pro cestu z Prahy do Brna jako do té Kodaně. Přitom časově je to úplně o něčem jiném.

    • Chtěl bych vidět slečnu tiskovou mluvčí, jak se v autobuse pohodlně vyspí 🙂

  • Kéž by to bylo do Terstu i s držákem na kola. Absolvoval jsem to vlakem zpět do Prahy a stálo to jednak nechutné 3000 za 1 osobu a 1 kolo (i přes nákup v předprodeji) a druhak trvalo celý den. Nakupovat musíte u ÖBB, Slovinci nemají eshop a ČD ze slovinska do čech neprodají lístek. A místenky jsou povinné pro kolo, takže nakupovat od ÖBB prostě musíte. Důvod jízdy vlakem bylo právě kolo. Jinak je jet vlakem naprosto nesmyslné za takové peníze. Tuplem ve více lidech, pokud máte auto s držákem na kola. Protože s vlakem jste skoro na 10.000 za 3 lidi. A to nemluvě o tom, že vlak beroucí kola jede až z Ilirské Bistrici, kam se z Terstu musíte dostat… Jinak to musíte objiždět přes Itálii a to vyjde ještě dráž. Samotná jízda vlakem je docela hezká, ale ty prachy jsou naprosto šílené.

    • Já znám několik cyklistů (skutečných, ne pouze „popojížděčů“ v okolí hotelu), kteří si v rámci dovolené užívají cestu z jižní Evropy do Prahy na jízdním kole, a Vámi uváděné ceny jízdenek je proto netrápí …

    • A z toho plyne co? Kvůli tomu nemá jezdit ten bus? Já jsem do toho Terstu dojel z Villachu, to není žádné jezdění kolem hotelu, i proto nešlo použít auto. Což ale neznamená, že chci za cestu zpět dávat 3000. Rád dám jen 800 a vlak ať si trhne. Jeďte si ním sám. A taktéž nechápu, proč bych tam měl jezdit na kole už z Prahy a to samé zpět, když nehodlám tou cestou trávit 14 dní a chci se projet tam, ne jet z Čech. Vy jste nějaký podivín, ne? Jeďte si tam, na kole sám, nebo si solte ty peníze za vlaky sám. Ne každý má režijku jako vy.

    • Mimochodem, jel jsem při té trase po 2 zrušených tratích, jedna do Jesenice ve Slovinsku a druhá z Terstu nahoru do Koziny a bylo to parádní, kéž by takových cyklostezek bylo víc i u nás. Určitě je to užitečnější, než předražené vlaky.

    • Karel IV:
      Když si neumíte naplánovat dovolenou tak, abyste i vlakem jezdil levněji, tak se klidně vztekejte – můj problém to není.
      A že by kvůli tomu neměl ten autobus jezdit, to jsem já přece nikde nenapsal – to je jen další váš vzteklý výplod …

  • Pro srovnání, vlakem je to za víc jak dvojnásobek, dva přestupy a nakonec stejně bus. Škoda, že mezinárodní cestování vlakem je tak zoufalé.

    • Tak do vzdálených destinací je stejně lepší letadlo a vlak do sousedních států díky včasným jízdenkám rozhodně není zoufalé. Do Rakouska za 490 jedna cesta není rozhodně špatná cena. Slovensko a Maďarsko také, Německo se také dost zlepšilo.

    • Tak vzdálené lokality to nejsou, asi jako na východ Slovenska. Podobně Itálie, Chorvatsko. Všechno jsou destinace, kam jezdí statisíce lidí na dovolenou autobusem nebo autem, ale cesta vlakem je takřka nemožná, ať už kvůli přestupům a hlavně kvůli absurdně drahému jízdnému.

    • Já jel do Kodaně a zpět ještě bez přestupu, pro mě je to na letadlo ještě dost krátká vzdálenost (ať už z hlediska překonání závratě anebo ekologie), a vyspal jsem se na lehátku, to autobus nemá. Pravda, stálo to o trochu více, ale stálo to za to. Dnes jsou možnosti v tomto ohledu poněkud horší, ale pořád (snad) alespoň nějaké jsou.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora