Autobusy Cestovní ruch

FlixBus posílí spojení do Chorvatska, bude jezdit z Prahy do Rijeky

Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus
Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus

Po Záhřebu, Zadaru a Splitu přidá společnost FlixBus do své sítě linek z Prahy další velké chorvatské město. Od 15. června začnou zelené autobusy jezdit do Rijeky. Každodenní linka povede přes Vídeň, Lublaň a Opatiju, za Rijekou budou pokračovat ještě do Crikvenice.

Podle mluvčí Martiny Čmielové se firma rozhodla linku do Rijeky a okolí zavést na základě vysoké poptávky po Chorvatsku. „Celkem na této trase můžeme týdně přepravit přes 600 cestujících,“ uvedla Čmielová. Do Rijeky mohli čeští turisté cestovat zelenými autobusy již dříve, čekal je ale přestup v Záhřebu, Mnichově nebo Vídni.

Nový přímý spoj bude z pražské Florence vyrážet každý den ráno v 8:25, v Opatiji zastaví ve 20:20 a do Rijeky přijede ve 20:40. Příjezd do Crikvenice je naplánován na 21:20. Na zpáteční cestu budou spoje vyrážet v 7:00 z Crikvenice, v Rijece zastaví v 7:45 a v Opatiji mohou cestující přistoupit v 8:10. Do Prahy autobusy dorazí v 20:05. Cena začíná na 899 korunách.

Posílení své autobusové linky Praha – Split oznámil nedávno i RegioJet. „Předpokládáme, že v letošním roce přepravíme nejméně o 50 procent cestujících více než v loňském roce, kdy jsme naše linky na chorvatskou riviéru provozovali poprvé,“ uvedla obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet Marcela Hamříková.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Perfektní. Jede se přes den a člověk dorazí večer. 😀

    • Budete se možná divit, ale jsou i tací, kterým cestování (především po silnici) přes noc nevyhovuje – a při cestě na dovolenou je pro leckoho zajímavé podívat se i na to, jak to vypadá tam, kde nežije trvale …

    • Já myslím, že jenom vzali v potaz pravidelné letní zácpy na cestách na jih. Abyste tam byl ráno, musíte už vyrazit předchozí ráno z Prahy. Takže odjezd v 8:25 bude akorát, aby člověk druhý den ráno zakotvil u moře. Jenom to nemají tak explicitně napsané v tom jízdním řádu, že cesta potrvá 24 hodin. 🙂

    • Tak tak, třeba cesta po italské pobřežní dálnici v buse směrem do Monaka, ta je rozhodně zajímavější přes den než v noci. 🙂 (pro neznalé – jedna z nejhezčích dálnic v Evropě, byť protihlukovky to dost kazí… bez jízdy v patře busu už moc neuvidíte)

  • Zajímalo by mě, jaká je cílovka těchto linek. Rodiny to vyjde dráž než autem a ještě se musí táhnout s kufry ze zastávky na místo ubytování. Na druhou stranu chápu, že ne každý rád řídí dálky nebo nemá auto, které je schopno takovou dálku komfortně zvládnout. Jsou to batůžkáři? Ve dvou by to mohlo vyjít +- finančně nastejno jako IAD..

    • Studenti a btůžkáři, co nechtějí mít střízlivého řidiče, co chtějí zkoušet různé druhy dopravy, co třeba plánují stopovat po Chorvatsku nebo přeplout do Itálie. Možností je

    • „Zajímalo by mě, jaká je cílovka těchto linek.“
      No, například i všichni, kdo by třeba i do Chorvatska klidně rádi jeli i vlakem – kdyby to ovšem bylo možné podniknout nějak smysluplně (= za smysluplnou cenu a dobu) …

    • Taky by se mi líbila cesta vlakem, ale bojím se skoro pomyslet za jakou cenu by to bylo. E-shop ČD vůbec s cestováním do chorvatských destinací nepočítá:( Jinak busem za 900Kč je to i pro dva výhodná cena (a to počítám jen benzín).

    • 900 je i pro tři výhodné, nebot zdražili mýto a ty ****chorvatský když nedáš akorát, tak ti nevrátí, ale je otázka jestli tych 900není pro první tři(dva řidiči a stevardka) jak to dělá v tuzemsku.

    • Raději si připlatím za komfort autobusu než řídit 12 hodin v kuse.

    • já si připlácím za letadlo a vlastně nejsem tak bohatý abych cestoval do chorvatska, tam bylo levně tak před deseti rokama.

    • petr.r:
      Ono v Chorvatsku nebylo nijak extra levně nikdy – v posledních letech tedy asi jen postupně dorovnali ceny s těmi ještě dražšími zeměmi v okolí (sever Itálie, apod.) …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora