Dopravci Železnice

FlixBus oznámil vstup na koleje pod značkou FlixTrain, zatím bude mít dvě linky v Německu

Vlaky FlixTrain budou ve firemní barvě Flixbusu. Foto: FlixTrain

Společnost FlixBus začala s expanzí na železnici. Pod značkou FlixTrain začne jezdit mezi Hamburkem a Kolínem nad Rýnem. Dosud do vlaků jen prodávala jízdenky.

Od 24. března začne provoz jednoho páru vlaků mezi Hamburkem a Kolínem nad Rýnem. O vstupu FlixBusu na železnici informovalo několik německých deníků a serverů. firma spustila už vlastní online rezervační portál flixtrain.de. Jízdenky jde koupit i přes hlavní stránky FlixBusu.

FlixBus koketuje se železnicí od loňského roku. Nejprve se spojil s Leo Express, který převzal zkrachovalého dopravce Locomore s vlaky mezi Berlínem a Stuttgartem, během vánočních svátků pak prodával jízdenky na HKX Express mezi Hamburkem a Kolínem nad Rýnem. Teď na tuto trasu vstupuje plně jako provozovatel.

FlixTrain má být dlouhodobou nabídkou dopravy mezi vlaky ICE a IC od Deutsche Bahn,“ řekl ve WirtschaftsWoche zakladatel FlixBusu André Schwämmlein. Kvalitou mají být mezi ICE a dálkovým autobusem.

Právě zkušenost z trasy mezi Berlínem a Stuttgartem podle Schwämmleina přispěla k rozhodnutí ke vstupu na železnici. Od srpna loňského roku na trase přepravili přes 150 tisíc lidí. „Uvědomili jsme si, že vlaky zákazníci dobře přijímají,“ říká Schwämmlein. Leo Express by měl vlaky dál provozovat, vlaky z Hamburku má mít na starosti norimberská společnost BahnTouristikExpress (BTE).

FlixTrain do startu investuje podle firmy řádově miliony eur. Ceny jízdenek začnou na 9,99 eurech. Jízdní řád ale stále nepočítá s tím, že by vlaky jezdily každý den. V případě trasy Kolín nad Rýnem Hamburk nepojedou vlaky v úterý a ve středu.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak uvidíme, jestli Locomore přebarví časem taky na zeleno, nebo se LE od Flixu zase odloučí…

    • Lety bez rezervace místa už existují, a dle zkušeností (ze západu, ne ČR) by taková aerolinka byla pořád lepší než Ryan a Wizz…

    • Honza: Přijde mi, že jsou spíše na ústupu, protože i na rezervaci místa se dá vydělat. Viz třeba Ryanair a jejich úmyslné rozesazování cestujících. Kdysi byly bez rezervace míst i lety větších dopravců typu Delta, zatímco dnes už i Emirates volbu míst zpoplatňují (uznávám, zde jsem off-topic; jen jsem si chtěl poskuhrat :-).

      Bez rezervace je snadnější overbookovat, což ale netuším, do jaké míry se to dnes dělá.

Newsletter

Partneři


Výběr editora