Silnice Zprávy

Flixbus chce být v Česku největší, chce překonat RegioJet

Setra Dosto Flixbus (Umbrella), foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Setra Dosto Flixbus (Umbrella), foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Na českém trhu s dálkovou autobusovou dopravou začne od příštího týdne další velká bitva o zákazníka. FlixBus dnes potvrdil své plány na expanzi v Česku spuštěním pěti nových linek. Konkurovat bude nejvíce RegioJetu.

„Naším cílem je být jedničkou na klíčových linkách do roku 2018 a postupně zapojit do naší zelené sítě celou Českou republiku,“ řekl Pavel Prouza, ředitel společnosti FlixBus pro Česko a Slovensko.

Vnitrostátní linky bude pro FlixBus zajišťovat společnost Umbrella Bus and Coaches, která se Flixbusem spolupracuje už dlouho. Její šéf, bývalý fotbalový brankář Pavel Steiner, investoval do nových autobusů tři miliony eur, připravena je i na další expanzi. „Věříme, že zákazníky přilákáme konceptem našich služeb i pohodlím a bezpečností autobusů,“ dodal Steiner.

Nové linky spojí Prahu s Brnem, Libercem, Karlovými Vary, Plzní a Českým Krumlovem. O startu nových linek jako první informoval server Zdopravy.cz

Podle oznámeného ceníku nasadí FlixBus mírně nižší ceny proti RegioJetu, Steiner ale nečeká, že nastane nějaká zásadní cenová válka a přetahovaná cenou. Oproti RegioJetu bude jezdit většími busy, většinou patrovými Setrami nebo Scaniemi pro 79 lidí. Na linkách Praha – Brno a Praha – Český Krumlov bude jezdit s dvěma řidiči, aby nemusel v případě čekání v kolonách při obsazení jediním řidičem dělat povinné bezpečnostní přestávky.

Oproti RegioJetu nemá autobus místenky, cestující si sedá, kde je volno. Jízdenky je možné koupit online, pro každodenní dojíždění je ale nevýhodou neexistence kreditové jízdenky. Podle Prouzy se ale chystají přijít s řešením pro český trh, který by nákup usnadnil. Storno jízdenky stojí 25 korun. V případě nákupu u řidiče budou dražší. Flixbus má celkem osm cenových úrovní, v české cenové úrovni jen tři. „Drtivá většina lístků bude v té nejnižší cenové hladině,“ dodal Prouza. Stejně tak firma zvažuje i možnost výběru místa. V brzké době chce spustit také možnost online streamování filmů na palubě.

Umbrella má pro start nových linek připraveno celkem 36 autobusů, podle Steinera se počítá s další expanzí. Další linky firma zatím neuvedla.

RegioJet tvrdí, že se konkurence nebojí. „Konkurence je normální součástí trhu. Určitě nebudeme ale nečinně přihlížet. Uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny. Český zákazník je náročný a RegioJet si vybírá právě díky největšímu rozsahu služeb za nejlepší cenu,“ tvrdí mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

RegioJet už ale s nástupem Flixbusu mění jízdní řády na první lince. Na trase Liberec – Praha kromě drobné úpravy v jízdních řádech stáhne z některých spojů žluté autobusy v systému Fun and Relax a nahradí je autobusy od externích dopravců. Nově nebude „žlutých“ šest párů spojů Už od srpna část spojů přešla pod systém lowcost, který je o pětikorunu levnější a jezdí bez stevardky. Podle Ondrůje bude na low cost spojích wifi a denní tisk.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Právě se dívám na spojení Praha – Brno ve ČT do Prahy a v pátek zpět do Brna. Flixbus vychází v kombinaci dospělý + dítě cca o 25 Kč levněji (pokud jde o spoj Umbrelly). To není důvod přesednout z Regiojetu, zvláště když Flixbus – služby žádné, nemožnost rezervovat místa vedle sebe a protože přesně nevím, jak budu stíhat, musel bych rezervovat dva spoje a pak platit storno nebo mít na odjezd větší časovou rezervu, což zase může znamenat zbytečné čekání. Bez kreditovky s cca stejnou cenou nemám proč Flixbus využít, pokud ve stejném čase jede Regiojet. Kdyby aspoň využil Flixbus těch větších busů pro více místa pro nohy nebo třeba pro nějaký servis (prodejní automat) pro cestující.

    • z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že FB má na nohy více místa. ale ten rezervační systém je opravdu špatný.

    • Jako bývalí řidič S.A. a nyní Umbrelly vás vyvedu z omylu, na našich palubách si občerstvení můžete zakoupit, z šesti druhů pití a cukrovinky ze čtyř druhů, pravda noviny nemáme v prodeji, jestli vám jde o kafe jako u Jančury… hmmm zavádějící, nevíte co je ve vodě, vím jakým způsobem se napouští barely… co se pohodlí týče, ve srovnání se Španělským Irizarem ( dodělej doma ).. jsou naše Setry a Mercedesy špičkou.. jako řidič i jako cestující musím potvrdit. Ale máte svobodné rozhodnutí..

    • Děkuji za upřesnění. Pak opět doplácí Flixbus na svou řekl bych slabou propagaci, kdy tyhle věci (třeba to občerstvení) nejsou viditelně někde uvedeny. Na Facebooku v podstatě nebylo info o vnitrolinkách, stejně jako se dnes objevily jízdenky za 25 Kč (pozdě, už mám koupené od včerejška RJ a zpět ČD), ale využiju příště (ono s dítětem je lepší fakt ten vlak než bus). Podle mě v rámci ČR je potřeba (a zvláště vůči RJ) do propagace šlapat na maximum.

      Noviny jsou příjemný bonus na zkrácení cesty, ale nekupoval bych si je jinak.

      Kafe jak kdy. Poznámka o vodě možná bude mít nějaký základ, nicméně nikdy jsem problém tohoto rázu neměl a najezdil jsem toho už hodně. Ale dovedu si to představit – pracoval jsem v potravinářství a tam se taky leccos děje ač by nemělo. Je fakt, že to „kafe“ dneska si mnohdy ani nedám, protože už není problém dát si dobré „opravdové“ kafe v kavárně snad na každém větším nádraží, dřív to nebylo pravidlem a zda z automatu na nádraží nebo v autobuse bylo celkem jedno. Nicméně je to opět bonus, na který lidi slyší. A na delší cestě to přijde k chuti.

      Pohodlí je subjektivní – mě je celkem jedno, jestli jede Irizar nebo Setra, pokud je pohodlná sedačka a relativně dost místa na nohy. Třeba ty nové nižší sedačky u i8 RJ mi nevyhovují, mám raději ty vyšší. Cítím se tam pohodlněji a je tam subjektivně i víc soukromí, pokud to takto lze v autobusu nazvat. Místo na nohy je tak akorát, ale pokud máte místa na kolena jako třeba Eurolines BC, tak je to jistě výhoda. Ostatně, i u SA/RJ mi docela taky vyhoval Mercedes, co jezdil Vídeň. Tam mi nevadilo ani sedět úplně vzadu, když tam byly 4 sedačky místo obvyklých 5.

      Určitě FB vyzkouším, zvláště za 25 Kč a bude to zajímavé sledovat. Nicméně můj tip je, že určitě to na „vnitru“ v ČR nebude tak růžové, jak si asi FB představuje. Jsme prostě rozmlsaní (třeba ten rezervační systém je prostě lepší u RJ) a v podstatě (zatím) není extra důvod přesedat jinam jak již jsem psal.

      Co je tedy výhoda RJ, aspoň pro mě, když jedu s dítětem, je ten Fun and Relax, většinou už vždy funguje a dítě se u toho zabaví líp bez nutnosti tahat tablet na každý výlet či cestu. Ono jak je to hodina a víc, tak už je cesta nudná, zvláště na stejné trase 😉

Newsletter