Dopravci Železnice

EP Cargo rozšiřuje flotilu o nové lokomotivy Bombardier Traxx

Lokomotiva Bombardier Traxx AC. Autor: Bombardier Transportation
Lokomotiva Bombardier Traxx AC. Autor: Bombardier Transportation

Železniční společnost EP Cargo uzavřela smlouvu s výrobcem lokomotiv Bombardier na dodávku dvou strojů z rodiny Traxx; konkrétně jde o lokomotivy na střídavý proud Traxx AC3. Dopravce je hodlá využívat v Německu. Dodávka první lokomotivy je plánována na konec března.

„Tato smlouva je prvním krokem v investičním programu EP Cargo, kterým plánujeme rozšířit naši flotilu lokomotiv. Poprvé koupí EP Cargo zcela nové AC lokomotivy, které budou provozovány v Německu,“ uvedl výkonný ředitel EP Cargo DE Rudiger Lorentz. Nové stroje budou sloužit pro přepravu energosádrovce z východoněmecké elektrárny firmy LEAG (patří do stejného holdingu EPH) do města Stralsund. Lokomotivy se budou vyrábět ve výrobním závodě Bombardieru v Kasselu. Hrubé stavby vozových skříní se svařují v závodě v polské Vratislavi.

Traxxy patří mezi nejúspěšnější lokomotivní platformy v Evropě, celkem se jich prodalo přes 2000 kusů. EP Cargo přitom dosud (spolu se sesterským lokomotivním poolem Loko Train) sahalo po konkurenčních Vectronech od Siemensu. Počátkem roku 2016 se firma stala prvním českým majitelem Vectrona.

EP Cargo jako součást Energetického a průmyslového holdingu, zajišťuje železniční dopravu hromadných substrátů pro skupinu. Ročně převeze po železnici více než 3,5 milionu tun, specializuje se přitom na dopravu hnědého a černého uhlí, vápenců, vápna a vápenného hydrátu, energosádrovce, popílků, a jiných vedlejších energetických produktů.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Tak jednosystém, resp 15/25 kV se vyrábí možná i ve větších počtech (resp. třeba Vectrony u ELL jsou v AC / MS cca půl na půl), protože pro Německo+Rakousko to stačí a potřeba provozu pro pouze tento prostor generuje přecejen významnou část provozovatelů.

    Pro volbu typu by to chtělo znát další souvislosti, na uvedené trase už přepravy EP Cargo probíhají, ale jsou zadány jinému dopravci (HSL Logistik), který na ně nasazuje právě TRAXX AC3. Takže si dokážu představit, že loko sice budou patřit EP Cargu, ale budou v nějakém smyslu a synergiích (údržba, personál) provozovány s těmito (HSL tam má víceletý kontrakt, takže vyšoupnout by tímto být němeli).

    A přecejen je pořád přednější volit mezi osvědčenými typy, které se chrlí ve velkých počtech, než experimentovat nějakým charitativním počinem, sice do vlastních řad, ale bez nějakého zásdního přínosu

    DC je taky v Itálii a hlavní odběratelé jsou právě tam. Jen od prosince bylo Traxxů DC3 pro provoz v Itálii objednáno dosud 45.

  • By mě zajímalo, čím Bombardier přesvědčil EP cargo a Regiojet, když mají multisystemove vectrony. Navíc jsem trochu očekával pomoc Kellnerovi s odběrem lokomotiv E109, vzhledem k jejich spolupráci i v rámci spojení Škoda a Sor.

    • já si myslím cenou, jednosystém musí být levnější až mně zarazilo, že se to vůbec vyrábí a mně by zajímalo jestli ta 109 se může vyrobit jen jednosystém?

    • Může, ale takhle kusově to nedává moc smysl, cenový rozdíl mezi MS a AC je poměrně malý a projeví se až u větších objednávek. Něco jiného by byla DC verze, ale tu si asi kromě Poláků nikdo kupovat nebude (a ti mají domácí výrobce).