Emirates zvažují expanzi v Praze a zavedení druhého letu každý den. Tlačí ho česká pobočka

Emirates patří k největším zákazníkům Řízení letového provozu. Přes Česko míří velká část letů mezi Dubají a Evropou. Foto: Jan SůraEmirates patří k největším zákazníkům Řízení letového provozu. Přes Česko míří velká část letů mezi Dubají a Evropou. Foto: Jan Sůra

Spojení mezi Prahou a Dubají může zažít další velkou expanzi. Letecká společnost zvažuje přidání druhého denního spojení mezi Českou republikou

Spojení mezi Prahou a Dubají může zažít další velkou expanzi. Letecká společnost zvažuje přidání druhého denního spojení mezi Českou republikou a Spojenými arabskými emiráty.

O plánech Emirates jako první informoval Forbes.  K definitivnímu oznámení ale ještě stále nedošlo.

Děláme vše pro to, aby do Prahy létala dvě letadla denně, protože současná kapacita nestačí,“ potvrzuje Bořivoj Trejbal, šéf české pobočky Emirates. „Doufám, že to během příštího roku budeme moci oficiálně oznámit,“ citoval Forbes Trejbala.

Emirates jsou v Praze úspěšné, od startu s Airbusem A330 přešel dopravce postupně k nasazení největšího letadla Airbus A380. I ten je ale velmi často vyprodaný. Nový spoj by měl létat večer z Prahy s Boeingem 777. Podle Trejbala by zavedení nového spoje záleželo na tom, jakou Praha dostane v centrále prioritu a jestli budou mít Emirates dost členů palubní posádky i pilotů. Expanze do druhé linky by mohla vést paradoxně ale i k tomu, že linky mezi Dubají a Prahou zmizí Airbus A380, protože by mohla být denní kapacita až příliš velká. V případě okolních letišť létají Emirates dvakrát denně z Vídně (jednou A380, jednou B777) a z Mnichova dokonce třikrát denně (2x A380, 1x B777)

Počty cestujících mezi Prahou a Dubají podle statistik Letiště Praha letos vzrostly o 11%, od ledna do listopadu mezi oběma městy letělo 428 405 cestujících. Na trase působí ještě další dva dopravci, SmartWings a flydubai.

Absence druhého spojení znevýhodňuje Emirates oproti konkurenci zejména při přestupech v Dubaji do některých destinací, kde musí cestující strávit dlouhou dobu na přestupu. I na takové zákazníky zamířily v Praze například Qatar Airways, které začaly létat do Dauhá dvakrát denně. Cestujícím se tak zkracuje doba přestupu. I to může být při rozhodování o nákupu letenky klíčové. Emirates tento nedostatek vyřešily sdílením letů s flydubai, které aktuálně působí částečně i jako druhá frekvence z Prahy.

Tagy emirates
1 komentář