Embraer předal nové letadlo generace E2 prvnímu zákazníkovi, začne létat v Norsku

Norské regionální aerolinky Widerøe jsou prvním zákazníkem pro nové letadlo E190-E2. Foto: EmbraerNorské regionální aerolinky Widerøe jsou prvním zákazníkem pro nové letadlo E190-E2. Foto: Embraer

Brazilský výrobce letadel Embraer předal dnes norským aerolinkám Widerøe první letadlo nové generace letadel E2 . Vylepšená verze E-jet má

Brazilský výrobce letadel Embraer předal dnes norským aerolinkám Widerøe první letadlo nové generace letadel E2 . Vylepšená verze E-jet má aerolinkám přinést nižší spotřebu paliva i náklady na údržbu.

Widerøe převzal do flotily letadlo E190-E2 s kapacitou 114 míst. Norský dopravce se rozhodoval mezi novou generací Embraeru a Bombardierem CS100, nakonec si vybral brazilské letadlo kvůli velikosti, která mu více vyhovuje.

Je to ideální letadlo do naší flotily. Poprvé v naší 84-leté historii budeme využívat proudová letadla. Jsem přesvědčen, že zákazníci budou nová letadla milovat,“ řekl Stein Nilsen, šéf Widerøe. Widerøe má objednáno až 15 letadel: tři objednávky jsou pevné, na další má opci.

Letadlo je prvním typem z nové upravené řady letadel E2, která vychází ze stávající úspěšné generace E-Jet. Poprvé v historii výrobce letadel schvaloval nový model u tří úřadů najednou: jak u braziské Agência Nacional de Aviação Civil ( ANACú, tak americké Federal Aviation Administration (FAA), tak u evropské European Aviation Safety Agency (EASA). Certifikace trvala 56 měsíců od zahájení celého programu.

Norské regionální aerolinky Widerøe jsou prvním zákazníkem pro nové letadlo  E190-E2. Foto: EmbraerNorské regionální aerolinky Widerøe jsou prvním zákazníkem pro nové letadlo  E190-E2. Foto: EmbraerNorské regionální aerolinky Widerøe jsou prvním zákazníkem pro nové letadlo  E190-E2. Foto: EmbraerNové letadlo Embraer E190-E2 v barvách norského dopravce Widerøe. Foto: Embraer

Oproti původní generaci E-Jet má letadlo o 17,3 % nižší spotřebu. Úplně nové jsou oproti stávajícímu modelu křídla či podvozky. Postupně má firma ještě představit menšího (E175-E2) i většího sourozence (E-195-2) z nové generace letadel.

Embraer chce nalákat dopravce i na nejdelší servisní interval v kategorii úzkotrupých letadel: 10 tisíc letových hodin. Pilotům má stačit jen 2,5 dne na přeškolení ze stávající verze.

Aerolinka už oznámila první linky, na které je nasadí. Poprvé se objeví v pravidelném provozu na lince z Bergenu do Tromsø 24. dubna, později je nasadí také na nové linky z Bergenu do Hamburku a Mnichova.

Tagy E190-E2 Embraer Widerøe
Žádné komentáře