Letectví

easyJet začal prodávat dálkové lety, propojil své spoje s jinými dopravci

Airbus A320 společnosti easyJet. Foto: easyJet
Airbus A320 společnosti easyJet. Foto: easyJet

Letecká společnost easyJet je dalším nízkonákladovým dopravcem, který začal nabízet svým zákazníkům i dálkové lety například do Ameriky či Asie. Využije k tomu svoji hustou síť spojení po Evropě a spolupráci s jinými dopravci, například Norwegian Air Shuttle či WestJet.

easyJet dnes spustil službu Worldwide by easyJet, která propojují rezervační systémy easyJetu s Norwegian a WestJet. Nabídka se týká letů přes letiště Gatwick v Londýně, easyJet ji nabízí i pro lety z Prahy.  Postupně mají přibýt i spojení přes letiště v Miláně, Ženevě, Amsterdamu, Paříži a Barceloně.

Jde o další krok přibližování nízkonákladových a klasických aerolinek. Zatímco nízkonákladoví dopravci vznikli původně s konceptem dopravy z bodu A do bodu B bez přestupu, nyní je čím dál více zajímá i možnost přestupních letů. Už v květnu oznámil partnerství s Air Europa na dálkových linkách Ryanair.  Už

Podle easyJetu je spolupráce nízkonákladových dopravců jednoduší, než v případě složitých dohod mezi klasickými dopravci.

Ceny zatím nejsou oproti klasickým dopravcům nižší, v podstatě jsou na stejné úrovni nebo dražší. Například spojení z Prahy do New Yorku v březnu vychází na 15 tisíc korun. Ve stejná data nabízí z Prahy do New Yorku letenku KLM o pět tisíc levněji, navíc s kratší dobou přestupu.

Pro Norwegian i WestJet jde o cestu, jak ještě více vytížit své lety, především mezi Evropou a Severní Amerikou, Norwegian má v nabídce i spojení například do Thajska. Do systému se ještě zapojí během měsíce skotský regionální dopravce Logan Air.

Díky rezervaci budou mít cestující garanci přestupu. Z produktu easyJetu nebudou mít velkou radost ani firmy typu Kiwi.com, jejichž byznys je z velké části založen právě na spojování letů dvou nízkonákladových dopravců.  easyJet se dohodl na spolupráci s firmou Dohop, která zajistila propojení rezervačních systémů všech dopravců.

Podle easyJetu se nebude kvůli přestupům čekat na cestující v případě zpoždění prvního letu. Minimální doba na přestup je 2,5 hodiny, což by mělo eliminovat problémy s nestihnutím navazujícího letu. Oproti klasickým dopravcům jde ale o delší dobu, u řady aerolinek je na přestup často jen hodina.

Odcházející šéfka easyJetu Carolyne McCall tvrdí, že se firmě tak otvírá potenciál oslovit 70 milionů cestujících, kteří dosud na letištích, kam easyJet létá, přestupují na dálková spojení.  Už teď si řada cestujících kupuje letenky takto samo.