Dopravci Železnice

Dráhy zvýšily počet vlaků s přepravou kol

Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy

České dráhy letos přidaly počet spojů s rozšířenou přepravou jízdních kol. Jejich počet se zvýšil o 150 na téměř 7000. V 6208 vlacích je možné přepravit jízdní kolo formou spoluzavazadla, v dalších 782 spojích je nabízena služba úschova během přepravy. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

„Ovšem kola přepravujeme prakticky ve všech vlacích, i v malých motoráčcích, kam se vejdou dvě až tři kola, a proto v jízdních řádech nejsou speciálně označené,“ doplnil člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán.

Cena za přepravu jízdního kola je stejná jako v loňské sezóně a pohybuje se od 30 korun do vzdálenosti 50 kilometrů do 75 korun na největší vzdálenosti přes 350 kilometrů. Pro neomezené cestování je možné zakoupit také celodenní přepravné za 99 korun, které bylo loni v hlavní sezoně nabízeno na zkoušku.

Při využití úschovy během přepravy se platí navíc jednorázový poplatek 20 korun, v některých spojích, hlavně v dálkových vlacích jako jsou railjety, pendolina nebo EC/IC je povinná rezervace.

Na koleje vyjedou i nové speciální cyklovlaky, například CykloBrdy mezi Prahou a Březnicí.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Já jsem narazil na jiný problém. Ve vlaku jelo hodně dětí s kočárky. Tyto kočárky se standardně umístily na místa pro kola (jinam se ani nevešly), jenže cyklisté měli už udělané a zaplacené rezervace, rodiče s dětmi v kupé jakbysmet. A teď, kdo má přednost…
    Nakonec to vyřešil jeden cyklista, který se obětoval ve prospěch zoufalé rodinky a rezervaci zrušil. Odjel až následujícím vlakem za 2,5 hodiny.
    Systém drah je v tomto totálně nedomyšlený. Při rezervaci místa pro dítě do 6 let nenabídne možnost zdarma rezervovat i místo pro kočárek (který zabírá zhruba 2 místa pro kola), čímž by měl dopravce dopředu alespoň jasno, kolik tam může ještě prodat kol/kočárků.

    • Já teda kočárky (stejně jako odstavené vozíčky s novinami) v EC i Pendolinu bez milosti vyhazuji. Nepořizuji si přece místenku proto, aby mi pak někdo, kdo na tento prostor právo nemá, upíral možnost ji využít. Je to jeho svobodná volba vzít si do vlaku velký kočárek, na který tam není místo, tak ať si poradí.

  • Pro nás cyklisty je to dobrá zpráva. A navíc je vždycky šance na skutečný zážitek. K vrcholným číslům patří vlaky s povinnou rezervací míst pro kola na trati, kde v jezdí v taktu na střídačku s vlaky bez rezervace. Také vagóny Bbdgmee236 s prostorem pro kola uprostřed vagónu za dvěma rohy ode dveří, kde se prochází skrz automaticky se zavírající lítačky, patří k mým oblíbencům. Ale skutečným vítězem hitparády jsou výluky s náhradní dopravou s vyloučením jízdních kol 😀

    • Mohu jen podepsat, povinná rezervace je opravdu lahůdka… Na druhou stranu na trati 220 vždy poctivě jede i dodávka na kola.

    • Ano, zážitků si člověk s kolem užije. Taková narychlo udělaná výluka bez přepravy kol dokáže pěkně zavařit. Stalo se mi jednou při návratu ze Slovenska – při koupi jízdenky týden předem ještě nebyla o výluce ani zmínka. Naštěstí mi řidič autobusu dovolil si kolo vzít.

Newsletter