Cestovní ruch Železnice

Dráhy lákají: Pronajměte si vlak. Nejdražší je pára, nabízí k půjčení i Stříbrný Šíp

Stříbrný šíp. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stříbrný šíp. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy chtějí výrazně rozšířit byznys pronajímání vlaků firmám a soukromým osobám. Na tiskové konferenci v Praze dnes představily svou nabídku i s příklady cen. „Nabízíme sestavení vlaku podle přání zákazníka a jízdy po vybraných trasách,“ uvedl obchodní ředitel ČD Jiří Ješeta.

Stříbrný šíp, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stříbrný šíp, interiér.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dráhy rozlišují dva druhy služby: výjezdní vlaky a zvláštní vlaky. V případě výjezdního vlaku si zákazník pronajme jen část kapacity (případně celý vagon) na pravidelném vlaku, zvláštní vlak pak znamená vypravení soupravy na míru. Na výběr jsou historická i současná vozidla. V nabídce jsou i konferenční vozy, případně catering společnosti JLV.

Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Možnost pronajmout si vlak u ČD existuje delší dobu, nyní ji ale dráhy chtějí více propagovat. V případě firem mluví například o výjezdních zasedáních dozorčích rad nebo firemních večírcích. Zvláštních vlaků ČD využila několikrát například Škoda Auto. Předloni na Vánoce si například objednala Stříbrný šíp, což bylo dosud jediné komerční využití tohoto unikátního vlaku z konce 30. let.

Soukromníci si zase podle Ješety mohou objednat například svatbu nebo oslavu narozenin ve vlaku.

Příklady cen za pronájem vlaků ČD (bez cateringu)

Vlak

Trasa

Cena bez DPH

Parní (220 míst)

Praha – Hostivice – Rudná u Prahy – Praha

94900

Parní (330 míst)

Praha – Beroun – Rakovník – Lužná – Hostivice – Praha

171200

Konferenční vůz plus jeden vůz k sezení připojené k pravidelnému vlaku

Praha – Olomouc, Praha – Ostrava, Praha – Brno, Praha – Břeclav

60000

Regionova

Okružní jízda kolem Prahy (2 hodiny)

22000

Regionova

Okružní jízda kolem Prahy (2 až 4 hodiny)

32000

Stříbrný šíp

Praha – Tábor a zpět

71000

Stříbrný šíp

Praha – Poděbrady a zpět.

69000

Stříbrný šíp

Praha – Lužná u Rakovníka a zpět

72000

Pramen České dráhy

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Parní vlak přirozeně asi nejdražší bude tak jako tak, ale srovnávání malého motoráku s velkým parním vlakem je samozřejmě trochu zavádějící.

  • Mě konkrétně by zajímalo, aspoň orientačně, kolik by stálo zapůjčení nějakého lůžka a vypravení na cestu Pardubice – Vinnycja… No, radši to ani nechci vědět, protože bych se nedoplatil.. Vím, že dnes již by se vůz musel sehnat u zahraničního partnera, ale bude mě v budoucnosti čekat úkol, jak vyřešit přepravu cca 20 osob na svatbu a zpátky…

    • Musel byste asi poptat u někoho jiného, nevím kdo by měl v ČR vůz, lůžkový/lehátkový, s vyměnitelnými podvozky. Poláci by mohli mít něco se SUW2000, ale to by se muselo jet přes Polsko.

      Ale jděte do toho, bude to zajímavé.

      Ještě mne napadá zkusit poptat kolik by stálo případně zařazení „vlastního“ vozu a ten si sehnat od někoho jiného, některé společnosti mají lůžkové vozy k pronájmu. A možná by to mohlo jít přes Regiojet, ten myslím lůžkáče má (jestli s vyměnitelným podvozkem to nevím), jezdí do Košic, to by snad šlo usmlouvat s nějakým dalším dopravcem aby vagon přetáhl do Čierné nad Tisou, pak zbývá jenom výměna a dojednat to s ukrajinskou stranou. Nebo na to jít opačně, ale… Rozhodně se bez asistence některé z firem neobejdete. Musí se toho vyřídit celkem dost, ale zase by to třeba udělaly v rámci reklamy, ale to by asi i tak stálo dost.

      Hmm, asi si zjistěte kdo má vozy co na Ukrajinu jezdí normálně a zkuste zjistit jestli mohou přejet sem, to bude asi nejjednodušší. jinak možná by Vám mohlo pomoci toto:
      zelpage. cz/zpravy/9783?lang=cs

    • Což o to, nějaké SUW existuje, Polsko má také vozy s měnitelnými podvozky, ale tady jde o to, co je v Čopu za podvozky, což budou nejspíše na WLAB (Ukrzaliznica), možná mají i na jiné, to nevím…

    • No a co tedy jízda přes Polsko kde by se ty SUW užily (změna podvozku za jízdy).
      Ještě se podívejte na vagonweb, tam by měly být lůžkáče a kdo je má sepsané. Vozy mají nějaké UIC skříně a tak třeba sedí Ukrajinské podvozky na víc typů vozů, ale to jenom hádám.

      Nejsem si jistý moc, ale zdá se mi že něco jezdí mezi Slovenskem a Ukrajinou, nějaký expres snad, tak třeba mají i vozy i podvozky. Snad Vám do dopadne.

      Pomůže tohle?
      cd. cz/typy-jizdenek/vlakem-do-evropy/-27013/

      Takže vozy zajíždějí, podvozky se asi mění, Nevím že by v Košicích byl široký rozchod. Je třeba zajistit/zařídit jejich jízdu do ČR, pokud je získáte do pronájmu. To by mohlo jít.

      No a taky to vypadá že pronajímají luxusní vozy, tak snad by mohli postrádat na pár dní jeden normální
      ukraine-kiev-tour. com/private-railroad-cars-rental.html

      Problém ale je že nevím, jestli do Košic jezdí ČD s normální soupravou, nebo jenom s Pendolínem. Souprava by byla snad OK, co jsem se díval tak vozy mají nárazníky, tak snad mají i šroubovku krom SA3, ale jestli pendolíno, tak je to problém a komplikovanější a asi by to bylo na regiojet, ten soupravy má na 100%

      Ale jestli tam máte nějaké (budoucí) příbuzenstvo, tak by s tím mohli pomoci. Prostě je nutné zajistit vagon. 🙂

      No ale na druhou stranu ČD mají lůžkové a lehátkové vozy starší konstrukce, takžeby snad výměnné podvozky mít mohly, nějaké WLAB a nějaké drobné ještě jezdí a jsou snad prý jako zálohy, takže by mohly být volné pro Váš pokus.

  • Neví někdo kde je ten ceník? Ty vozy na pravidelných vlacích vypadají zajímavě, i když třeba spíš ve formě jednoho vozu, ne dvou. Otázkou je kolik jestli jsou za nějakou zajímavou cenu schopní zajistit i třeba o trochu složitější trasu, například za rychlíkem do Havlbrodu a pak přes Jihlavu do Znojma.

    Taková nabídka může být zajímavá pro pořadatele různých akcí, nevím jak to bylo teď, ale pokud je jasné že to nedá na celý vlak, tak zařazení jednoho vozu by mohlo být řešením a navíc flexibilnějším než celý vlak. Otázka je také jaké vozy jsou v nabídce jestli jenom současné, nebo i historické (tam by byl ale problém v rychlosti, nicméně kolik „příliš rychlých“ trat tu máme). Mohlo by to být zajímavé třeba i pro různé zájezdové kanceláře. Kdybych řekl že by to byly dva vagony po 50 lidech, tak, vzhledem k tomu kolik je v Praze turistů ze zahraničí, nabízet zájezd s komentovanou prohlídkou například do Olomouce, cena 1500-2000Kč/osoba je sice dost, ale pro cizince zase ne tak vysoká myslím. Olomouc i Brno se dá myslím zajet vlakem rychleji než autobusem.

    • Ceník asi zatím nikde není, ty příklady jsou z tiskové konference. Dotazy i objednávky ale vyřizují dráhy na obchod@gr.cd.cz, tak zkuste třeba tam.

    • Díky, ne že bych to teď potřeboval, bylo to spíš ze zajímavosti, ale díky :D.

    • Bylo by jen logické, kdyby k tomu dráhy zřídily stránku s cenovou kalkulačkou, když to teď chtějí propagovat.

  • Nějaká cena za 810 z ostravy do prahy by nebyla? 🙂 Když do prahy tak jedině se stylovým vozidlem 🙂

  • Teda u kolonky – okružní jízda Regionovou kolem Prahy jsem vyprskl smíchy 😀

    • To je pravda. O vkusu se nedá tak moc diskutovat, ale vzhledem k tomu, že na jižní straně to znamená přinejmenším přes Písek, tak se ta regionova pěkně zapotí, aby to stihla za 2 hodiny.

    • Tak přece nemohou vynechat vrchol našeho železničního strojírenství 🙂

      Buď v Gebrian versus, nebo v Hones Guide, takovou jízdu zkoušeli, akorát toho moc vidět nebylo. otázka je jak to mají namyšlení, jestli s úvratěmi, jestli je možné si vybrat trasu a podobně, pak by to mohlo být zajímavé. Hádám že to asi bude jezdit z Masaryčky, na Hostivice, Smíchov, Vršovice, přes Malešice zpátky. Akorát nevím co s tím člověk uvidí, je z těch tratí něco pěkného vidět?

    • Počítám že to bude něco jako parní jízdy Prahou nebo tehdá ten railjet, tzn. určitě Krč – Radotín – Smíchov. Pokud tedy zrovna nebude nějaká porucha na Vyšehradě nebo na Smíchově 😀

    • Kolem Prahy je určitě kolem Prahy, a ne po Praze s malou vyjížďkou za hranice Prahy; přece by neklamali potenciální zákazníky!

    • ale vlastně trasu by si měl volit sám zákazník 😀 takže když to zvládne kolem Prahy po kolejích za dvě hodiny… no chudák reginka, z ní udělaj vesmírnou loď 😀

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora