Doprava ve městě Tramvaje

DPP začal vykupovat pozemky pro tramvaj do Slivence, tramvaje mají vést za hranice Prahy

Konečná tramvajové trati na Barrandově. Foto: DPP
Konečná tramvajové trati na Barrandově. Foto: DPP

Dopravní podnik hlavního města pokročil s přípravami prodloužení tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Pro novou stavbu vykoupil už více než čtvrtinu pozemků. Tramvaje by se podle nových plánů měly dostat z Prahy až do Středočeského kraje.

Díky registru smluv je poprvé snadno veřejně zjistitelné, za kolik se pozemky pro novou trať vykupují. V lednu DPP vykoupil od developerské společnosti Finep pozemky o rozloze 7485 metrů čtverečních za 15,9 milionu korun. Loni pro novou trať vykoupil  5 382 m2 od fyzických osob za 6,458 milionu korun.

Nejde přitom jen o výkupy: letos se DPP dohodl s Finepem na pronájmu některých pozemků, které bude potřebovat během stavby. Za každý rok a metr čtvereční zaplatí 120 korun.

DPP zatím podle mluvčí Anety Řehkové vykoupil 28 % všech potřebných pozemků, celkem jich potřebuje přes tři hektary. „Celková cena bude známa až vykoupení všech pozemků, a to proto, že Dopravní podnik musí postupovat v souladu s platnými zákony, tedy nabídnout výši kupní ceny na základě znaleckého posudku. Představy majitelů pozemků o jejich ceně se velmi různí,“ řekla Řehková. „Vzhledem k citlivosti celé záležitosti se v zájmu co nejrychlejšího úspěšného dokončení výkupů nechceme k věci více vyjadřovat,“ dodala.

Nová trať bude dlouhá 1,5 kilometru, budou na ní tři zastávky.  DPP chce začít stavět letos nebo příští rok, na stavbu má územní rozhodnutí, na část i stavební povolení.

Trasa tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Foto: DPP
Trasa tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Foto: DPP

Trať do Slivence je na seznamu více než deseti nových úseků, které by Praha ráda postavila. A také je s přípravami nejdále. Kromě ní řeší Praha a DPP i další tratě se Středočeským krajem. Ten minulý týden potvrdil plány na stavbu nových tratí z Prahy do Zdib či Jesenice.

Středočeští radní rozhodli o zahájení investorské přípravy tratí z Kobylis do Zdib, která by se mohla začít stavět už v roce 2022. Na starost ji má mít Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje jako investorská organizace. Podle rozhodnutí radních by se měla přiblížit i výstavba tratí do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje aktualizace zásad územního rozvoje. První z tratí povede z Opatova do Čestlic (variantně z Hájů), do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.

Chceme usnadnit cestování lidem, kteří těmito směry denně jezdí. Pevně věřím, že se podaří tyto akce ve střednědobém horizontu úspěšně realizovat. Jde o ekologické a kapacitní řešení,“ konstatoval radní pro oblast dopravy František Petrtýl.

Tratě, které plánuje DPP

Barrandov – Slivenec
Divoká Šárka – Dědina (Ruzyně)
Sídliště Modřany – Libuš
Zlíchov – Dvorce
Podbaba – Kobylisy
Podbaba – Suchdol
tram. smyčka Depo Hostivař
tram. smyčka Zahradní Město
Chodovská – Háje
Chodovská – Vršovická
Vršovická – Želivského
Na Veselí – Budějovická
Budějovická – Michle
Ústřední dílny DP – Štěrboholy
Bílá Hora – Sídliště Řepy
Sídliště Řepy – Zličín
Vypich – Motol

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Od současné zástavby je trať daleko a k nepoužití. Naopak výhledovou výstavbu zcela kopíruje. Předpokládám, že stavět kolem trati bude zmíněný Finep (jsem líný kouknout do katastru). Takže pro Slivenecké žádná změna a tramvaj k ničemu. Kamarádům se však polnosti za městem nádherně zhodnotí blízkostí MHD.
    Jen si kladu otázku od jakého množství přepravených lidí se vyplatí tramvaj místo autobusu?

    • Taky mě na mapě trochu překvapilo, že to Slivenec v podstatě zcela míjí. 🙂

      Ale zas tak sexy řešení to není, mezi estakádou a Smícháčem je to trapně pomalé díky vedení v ulicích. Takhle se light rail nedělá…

  • Kvalitní koncepce dopravy posledních let se opět projevila, tramvaj co končí v polích, pěšky ze středu Slivence krásných ~1300 m dle toho návrhu výše. Děs. Raděj počkám na bus a dojedu za 5min na Polikliniku Barrandov.
    Za komouše se to aspoň plánovalo aspoň tak, aby se dělník dostal snadno do práce, což mělo ve výsledku lepší vedení než tenhle nesmysl dle logiky „hlavně ať to nikomu nevadí, ať se můžem pochlubit že jsme něco postavili, ať to aspoň vypadá že to stálo co nejmíň (ne tunely ne mosty), ať to zhodnotí pozemky kamarádů a malá domů se taky šikne“…

  • Proč je zastávka Holyně x set metrů od nejbližší zástavby a zastávka Slivenec v polích jak metro Letňany? Čekal bych ji přinejmenším na druhé straně ulice K Barrandovu…

    • Slyšel jsem (ale nevím co je na tom pravdy), že udělat tunel pod výpadovkou na okruh by vyšlo strašně draho.
      A taky to moc nedává smysl, protože na druhé straně už je dost hustá zástavba, takže by DPP tímto krokem tu trať de facto zazdil

    • Neznám to tam sice, ale očekával bych, že ta smyčka je hloupě situovaná jen ze současného pohledu a v budoucnu se do té oblasti rozšíří další nová obytná zástavba, takže už úplně v polích nebude.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora