Zprávy

Dostavba D6 začíná, obchvat Řevničova postaví Metrostav, Eurovia a Swietelsky

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic se podařilo dotáhnout do konce dva důležité tendry na dostavbu dálnice D6. Obě stavby tak začnou ještě před koncem roku, konkrétně jde o prodloužení dálnice od Nového Strašecí k Řevničovu a navazující obchvat Řevničova a Krušovic. Slavnostní poklepání základního kamene se uskuteční zítra po poledni. Především Řevničov a Krušovice působí dnes na trase z Prahy do Karlových Varů jako špunt.

Soutěže měly relativně hladký průběh, ačkoliv u čtyřkilometrového obchvatu Řevničova byl vyřazen nejlevnější uchazeč, sdružení Alpine Bau a Berger. To nabídlo, že zmíněný úsek dálnice postaví za 1,066 miliardy korun, tedy za 67 procent ceny očekávané projektantem. „Tyto firmy neměly v pořádku přílohy ke smlouvě o dílo v rámci nabídky,“ sdělil mluvčí ŘSD Jan Studecký. Místo nich tak budou stát s kladívky kolem základního kamene šéfové společností Metrostav, Eurovia a Swietelsky, které se sdružily a přišly s druhou nejnižší cenou, jen o osm milionů vyšší než Alpine Bau a Berger: 1,074 miliardy Kč.  Stavba může začít ještě před Vánoci i proto, že se vyřazení uchazeči vzdali odvolání.

Bez práce ale nezůstanou, neboť díky nejnižší ceně získali jako konsorcium Habau, Alpine Bau, Berger Bohemia a Berger Bau stavbu 5,6 kilometru dlouhého úseku Nové Strašecí – Řevničov. Uskupení nabídlo cenu 745 milionů bez DPH, což představuje necelých 65 procent předpokládané ceny.

Obě stavby by měly být hotové za tři roky. Současně s nimi mělo začít i odstraňování dalšího špuntu na trase Praha – Karlovy Vary v podobě stavby osmikilometrového obchvatu Lubence. Tam ale stále běží lhůty pro odvolání, zahájení stavby se tak odkládá na začátek roku 2018.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
AAA
Host
AAA

Nemyslím že tyto dvě místa jsou nějaký velký šput. Problém je celkově málo možností k předjíždění, rovné useky jsou většinou v kopcích kde se řidiči slabších aut bojí předjíždět, případně tam jsou zrádné horizonty. A některá místa kde se dalo předjíždět bez problémů klasicky mizí po opravách a přemalování čar – třeba úsek před Hořovičkama.
Každé zlepšení bude dobré, ale samotné obchvaty celkově nic nevyřeší.

cid
Host
cid

Každá vesnice po cestě, kdy se musí brzdit na 50 je špunt. Do Varů by se dalo v pohodě dojet za 55 minut, kdyby se tady 28 let nekradlo, ale stavělo. Zůstanou bohužel ještě Hořesedly, Hořovičky a Petrohrad.

AAA
Host
AAA

Pokud má člověk smůlu a táhne se většinu cesty něco mezi 60 – 80 ve vláčku za kamiónem co není šance (bezpečně) předjet, tak těch 7 vesnic kde musí zpomalit na padesát není ten hlavní problém. Petrohrad co představuje cca 500 metrů rovné silnice už tuplem ne.

Tomas
Host
Tomas

Ani pro místní to nic nevyřeší?

AAA
Host
AAA

Pokud se mluví „o dostavbě D6“, předpokládám že se mluví o trase jako celku.