Zprávy

Dostavba D6 začíná, obchvat Řevničova postaví Metrostav, Eurovia a Swietelsky

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Ředitelství silnic a dálnic se podařilo dotáhnout do konce dva důležité tendry na dostavbu dálnice D6. Obě stavby tak začnou ještě před koncem roku, konkrétně jde o prodloužení dálnice od Nového Strašecí k Řevničovu a navazující obchvat Řevničova a Krušovic. Slavnostní poklepání základního kamene se uskuteční zítra po poledni. Především Řevničov a Krušovice působí dnes na trase z Prahy do Karlových Varů jako špunt.

Soutěže měly relativně hladký průběh, ačkoliv u čtyřkilometrového obchvatu Řevničova byl vyřazen nejlevnější uchazeč, sdružení Alpine Bau a Berger. To nabídlo, že zmíněný úsek dálnice postaví za 1,066 miliardy korun, tedy za 67 procent ceny očekávané projektantem. „Tyto firmy neměly v pořádku přílohy ke smlouvě o dílo v rámci nabídky,“ sdělil mluvčí ŘSD Jan Studecký. Místo nich tak budou stát s kladívky kolem základního kamene šéfové společností Metrostav, Eurovia a Swietelsky, které se sdružily a přišly s druhou nejnižší cenou, jen o osm milionů vyšší než Alpine Bau a Berger: 1,074 miliardy Kč.  Stavba může začít ještě před Vánoci i proto, že se vyřazení uchazeči vzdali odvolání.

Bez práce ale nezůstanou, neboť díky nejnižší ceně získali jako konsorcium Habau, Alpine Bau, Berger Bohemia a Berger Bau stavbu 5,6 kilometru dlouhého úseku Nové Strašecí – Řevničov. Uskupení nabídlo cenu 745 milionů bez DPH, což představuje necelých 65 procent předpokládané ceny.

Obě stavby by měly být hotové za tři roky. Současně s nimi mělo začít i odstraňování dalšího špuntu na trase Praha – Karlovy Vary v podobě stavby osmikilometrového obchvatu Lubence. Tam ale stále běží lhůty pro odvolání, zahájení stavby se tak odkládá na začátek roku 2018.

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Nemyslím že tyto dvě místa jsou nějaký velký šput. Problém je celkově málo možností k předjíždění, rovné useky jsou většinou v kopcích kde se řidiči slabších aut bojí předjíždět, případně tam jsou zrádné horizonty. A některá místa kde se dalo předjíždět bez problémů klasicky mizí po opravách a přemalování čar – třeba úsek před Hořovičkama.
    Každé zlepšení bude dobré, ale samotné obchvaty celkově nic nevyřeší.

    • Každá vesnice po cestě, kdy se musí brzdit na 50 je špunt. Do Varů by se dalo v pohodě dojet za 55 minut, kdyby se tady 28 let nekradlo, ale stavělo. Zůstanou bohužel ještě Hořesedly, Hořovičky a Petrohrad.

    • Pokud má člověk smůlu a táhne se většinu cesty něco mezi 60 – 80 ve vláčku za kamiónem co není šance (bezpečně) předjet, tak těch 7 vesnic kde musí zpomalit na padesát není ten hlavní problém. Petrohrad co představuje cca 500 metrů rovné silnice už tuplem ne.

    • Pokud se mluví „o dostavbě D6“, předpokládám že se mluví o trase jako celku.