Doprava ve městě Zprávy

Dopravní podnik zavře eskalátory k nákupním centrům, po 7 měsících otevřel Jinonice

Metro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Metro B Náměstí republiky, eskalátory, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Cestujícím metra na trase B po sedmi měsících znovu slouží stanice Jinonice. Její modernizace je hotová, soupravy tak opět zastavují ve všech stanicích linky. Cestující ale čekají další omezení v jiných stanicích, kterými projde mnohem více lidí, než Jinonicemi.

Stanice metra Jinonice prošla kompletní modernizací, byly odstraněny průsaky podzemní vody, vyměněna byla také elektroinstalace, rozhlas i osvětlení a některé materiály nevyhovující z hlediska požární bezpečnosti. Rekonstrukce stanice otevřené v roce 1988 probíhala v několika etapách.  V neveřejné části začala příprava již od listopadu 2016 a pro cestující byla stanice uzavřena od soboty 7. ledna 2017.

Modernizace stála 107 milionů, zakázku získalo sdružení Společnost metro Jinonice, v které byly firmy SMP CZ a Brema.

Cestující čekají ale další velká omezení v příštích měsících na velmi rušných stanicích. Kvůli modernizaci eskalátorů se zavře výstup  směrem k obchodnímu centru na Andělu od 18. září, od 1. listopadu pak na Náměstí Republiky směrem k Palladiu. Dopravní podnik se rozhodl postupně vyměnit všechny rychlejší eskalátory za pomalejší.

Ve stanici Muzeum bude pokračovat modernizace nástupiště na trase A, od ledna příštího roku po dokončení nástupiště pro směr Hostivař se zavře nástupiště pro směr Nemocnice Motol. Po dokončení oprav na Andělu přijde na řadu stanice Karlovo Náměstí, nejspíše v červnu příštího roku.

„Na Andělu, Náměstí Republiky a Karlově náměstí budou během uzavírky kompletně vyměněny eskalátory a opraveny průsaky, obklady, elektrické rozvody, dlažba a osvětlení. Stanice zůstanou v provozu, přístupné budou opačnými výstupy,“ uvedl Ropid na svém facebookovém profilu.

Podle agentury ČTK jako první začne rekonstrukce stanice Skalka na trase A, už 28. srpna.  Práce potrvají do 26. února 2018. „Cílem modernizace je v maximální možné míře zachovat původní ráz stanice,“ řekl Gillar agentuře ČTK.

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře
  • K těm rychlejším a pomalým eskalátorům – ta evropská norma, na kterou se všichni odvolávají (a nadávají) je údajně 0,75 m/s. Staré ruské eskalátory údajně měly rychlost 0,9 m/s. To zase takový rozdíl není. Ale ty nové, co se dnes většinou při obnově instalují, se pohybují rychlostí asi 0,5 m/s a lidé nadávají, jak jsou pomalé. Proč tak pomalu? Zase musíme být papežštější než papež (tzn. Brusel)?