Doprava ve městě Elektromobilita Tramvaje Železniční průmysl

Do tureckého Eskişehiru dorazila z Plzně první bateriová tramvaj

Tramvaj ForCity Classic pro turecký Eskişehir. Autor: Škoda Transportation
Tramvaj ForCity Classic pro turecký Eskişehir. Autor: Škoda Transportation

Západoturecké město Eskişehir uvítalo dnes první tramvaj ze čtrnáctikusé flotily, kterou si město objednalo u plzeňské Škody Transportation. Jde o tramvaj ForCity Classic uzpůsobenou pro úzký rozchod (1000 mm) a vybavenou alternativním bateriovým pohonem.

Další vozy budou postupně následovat, všechny přitom čeká nejprve testovací provoz. „Vozy budeme v rámci zkušebního provozu testovat nejen na tratích Eskişehiru, ale souběžně také v Bratislavě. Využijeme toho, že dopravní podnik ve slovenském hlavním městě má stejně jako ten turecký úzkorozchodné tratě. Výhodou je pro nás geografická blízkost Bratislavy,“ uvedl projektový manažer Škoda Transportation Václav Petr.

Tramvaje při testech najedou dva až tři tisíce kilometrů. Díky bateriím budou moci v Eskişehiru jezdit i na více než kilometrovém úseku bez trolejového vedení, který město plánuje vybudovat. Bateriový pohon tramvají se obecně využívá především v historických centrech, kde není vhodné z estetických důvodů natahovat dráty a stavět sloupy.

Více než třicet metrů dlouhé klimatizované vozidlo nabídne prostor až pro 276 cestujících. Tramvaje mají jednosměrné provedení. Celá zakázka má hodnotu 26 milionů eur (zhruba 650 milionů korun). Pro Škodovku nejde o první takovou zakázku pro Turecko. V minulých letech vyrobil plzeňský podnik 72 vozidel pro turecké město Konya.