Další úsek na dvoustovku má zelenou, SŽDC získala razítko pro úsek Nezamyslice – Kojetín

Vizualizace stanice Nezamyslice po modernizaci. Pramen: SŽVizualizace stanice Nezamyslice po modernizaci. Pramen: SŽ

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získala další důležité povolení pro modernizaci trati Brno – Přerov. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získala další důležité povolení pro modernizaci trati Brno – Přerov. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko pro úsek Nezamyslice – Kojetín. To v praxi znamená, že SŽDC může pokročit s přípravou tratě a žádat o územní rozhodnutí a stavební povolení.

Jde o druhé kladné stanovisko MŽP na této trati, v lednu SŽDC získala souhlas se stavbou úseku Kojetín – Přerov. Na české železnici jde o první trať, kde SŽDC plánuje dvousetkilometrovou rychlost. Nový posudek je na 9,3 kilometru dlouhý úsek, který povede mírně jinou trasou, než stávající trať.

Souhlasné stanovisko je vydané s řadou podmínek, které musí SŽDC splnit.  Jde o celkem 36 opatření v přípravě i při samotné stavbě a jejím následném užívání.

Návrh trasy počítá s tím, že z trati zmizí všechna úrovňová křížení se silnicí. Nová trať bude dvojkolejná, kvůli jejímu narovnání dojde i ke stavbě takzvaného Němčického tunelu. Ten bude mít délku 660 metrů, má překonat kopec Kozlov. Stávající železniční stanice Němčice nad Hanou bude zrušena a nahrazena zastávkou v nové poloze. Od zastávky Měrovice nad Hanou trasa přechází do rovinatého území, přeložky trati jsou na mírném náspu.  „Trať představuje důležitou spojnici pro železniční spojení metropole jižní Moravy, Brna, severovýchodním směrem na střední Moravu, a především vytváří nejkratší a přímé železniční spojení s významným okresním městem Přerov,“ konstatovala SŽDC v plánech.

 

Tagy 200 km/h Brno - Přerov Nezamyslice - Kojetín SŽDC
14 komentářů