Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Další úsek na dvoustovku má zelenou, SŽDC získala razítko pro úsek Nezamyslice – Kojetín

Vizualizace stanice Nezamyslice po modernizaci. Foto: SŽDC
Vizualizace stanice Nezamyslice po modernizaci. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získala další důležité povolení pro modernizaci trati Brno – Přerov. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko pro úsek Nezamyslice – Kojetín. To v praxi znamená, že SŽDC může pokročit s přípravou tratě a žádat o územní rozhodnutí a stavební povolení.

Jde o druhé kladné stanovisko MŽP na této trati, v lednu SŽDC získala souhlas se stavbou úseku Kojetín – Přerov. Na české železnici jde o první trať, kde SŽDC plánuje dvousetkilometrovou rychlost. Nový posudek je na 9,3 kilometru dlouhý úsek, který povede mírně jinou trasou, než stávající trať.

Souhlasné stanovisko je vydané s řadou podmínek, které musí SŽDC splnit.  Jde o celkem 36 opatření v přípravě i při samotné stavbě a jejím následném užívání.

Návrh trasy počítá s tím, že z trati zmizí všechna úrovňová křížení se silnicí. Nová trať bude dvojkolejná, kvůli jejímu narovnání dojde i ke stavbě takzvaného Němčického tunelu. Ten bude mít délku 660 metrů, má překonat kopec Kozlov. Stávající železniční stanice Němčice nad Hanou bude zrušena a nahrazena zastávkou v nové poloze. Od zastávky Měrovice nad Hanou trasa přechází do rovinatého území, přeložky trati jsou na mírném náspu.  „Trať představuje důležitou spojnici pro železniční spojení metropole jižní Moravy, Brna, severovýchodním směrem na střední Moravu, a především vytváří nejkratší a přímé železniční spojení s významným okresním městem Přerov,“ konstatovala SŽDC v plánech.

 

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • hledal jsem vizulace, ale nenašel ten přejezd(podjezd) v chropyni. Bude to zajímavé z hlediska fakty rušení křížení cest, některé jsou v zástavbě-viz ta chropyně u nádraží.

  • Absolutně nepoučitelní, místo spojnice do Zlína, se spáchá něco, co ušetří pár minut do Přerova? Okresního města, které má tak chytře řešené nádraží, že většina důležitých vlaků jen projíždí.

    • Pane Petre, smekam pred Vasi kosatou moudrosti, Vy musite byt velmi chytry.

    • Pane Jane, co je košatě moudrého nad myšlenkou rozumného propojením Slovácka s moravskou metropolí, která jednoduše řečeno neexistuje? Aha vím, přes Břeclav je to rozumné a stošedesátkou, že?

    • Máte pravdu budoucího a jak zlínáci vidí tu vizualizaci nezamyslic a zítra půjdou na vlak……….

    • Tak problém Zlína je především Zlín samotný. Od Brna se tam vždy nějak dostane. A pokud vím tak Zlíňaci se stále bojí toho, že přes Zlín začnou jezdit rychlíky..

  • Napřed si po sobě opravte chyby v nadpisu a v článku a zjistěte si správné názvy obcí než něco dáte na net.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora