Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Dálniční obchvat republiky? Zatím jen v hlavách úředníků, ale diskuse začala

Nový úsek D3 u Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nový úsek D3 u Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Paprsky dálnic od Prahy směrem do regionů nebudou do budoucna stačit. Už nyní je proto třeba přemýšlet o rychlých spojkách mezi krajskými městy, které by postupně dotvořily okruh kolem České republiky. Na Silniční konferenci v Brně to řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

„Začínáme diskusi s ministerstvem dopravy o propojení krajských měst, nelze s výstavbou skončit u radiální sítě do Prahy,“ řekl vrchní silničář. Podle něho bude „dříve nebo později“ dokončena dnes naplánovaná páteřní síť dálnic a není možné, aby se motoristé mezi krajskými městy přesouvali výhradně přes Prahu.

Česká dálniční síť dnes čítá zhruba 1300 hotových kilometrů, dalších 800 kilometrů je třeba dostavět. Paprsky do Prahy jsou přitom mnohem zřetelnější v Čechách než Moravě. Před dvěma lety Kroupa v rozhovoru pro deník E15 odhadl, že hotovo bude do roku 2030. Některá krajská města spojí už aktuálně budované dálnice, například D35 propojí Liberec, Hradec Králové, Pardubice a Olomouc, jiná spojení ale ještě nejsou ani na papíře.

Kroupa ukázal zástupcům stavebních a projekčních firem mapu, kde vede spojnice například po trase Brno, České Budějovice, Plzeň, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Liberec. „Je to na úplném na začátku, zatím spíše jen v hlavách úředníků. Bude třeba to teprve zanést do strategických dokumentů,“ komentoval to náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček. Dálniční okruh republiky je tak zatím fakticky ve stejném soudku jako vysokorychlostní tratě.

This poll is closed! Poll activity:
Start date 23-10-2017 00:00:00
End date 05-10-2017 23:59:59
Poll Results:
Měl by stát uvažovat do budoucna o doplnění základní sítě dálnic spojnicemi mezi krajskými městy?
Štítky

16 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • „…není možné, aby se motoristé mezi krajskými městy přesouvali výhradně přes Prahu.“ My nemáme jiné silnice, třeba I. třídy?

  • Pragocentrismus ma sve vyhody a nevyhody… ale vsichni se budoucim okruhu zblazni a bohatsi zmacknout tlacitko na transformaci vozidla na vrtulnik….

    Myslenka Spojit S-J mimo Prahu je namiste. A spojit V-Z mimo Prahu je tez v poradku. D35 poslouzi dobre a ted by postacilo osetrit spijeni Plzen-Jihlava. Protoze Plzen-Budejky-Brno je mega draha myslenka

    • K.Vary-Plzen-Budejovice-Gmund je mezinarodni tah E49…
      Budejovice-J.Hradec-Pelhrimov-Humpolec je E551, …

  • Smajlíka na to, že teď na to kleknou a bez blábolení obchvátí celou republiku

  • Komici. Nebo spíš zoufalci. Nejsou schopný po desítkách let dodělat Pražský okruh a budou takhle blbě kecat. To už vůbec není vtipný, to už je pro lidi dávno jako červená pro bejka.

  • Ano s tim lze souhlasit, … Jak silnicni, tak zeleznicni rychle trate maji propojit krajska mesta a centra…

    • Aby mohla auta závodit s vlaky. 🙂 A veškeré ostatní silnice i železnice zrušit…

  • Současným tempem výstavby by se to do roku 2100 mohlo stihnout. Fakt nechápu, proč do toho nemohou pořádně šlápnout (kleknout na to) – dálnice a rychlostní železnice prokazatelně oživují ekonomiku a máme nízké úroky i zahraniční dluh, nevidím důvod hledat peníze pouze v rozpočtu.

    • Jako projektant liniových staveb ti to mohu říci! Byrokracie a zase jen byrokracie. Nastoupil jsem hned po škole do jedné projekce a začal jsem dělat na jednom úseku dálnice, který byl ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí. Jsem ve firmě deset let a ten úsek stále není odevzdaný a kolik už toho bylo jednání různých papírů to by se z toho jeden posra…!!! Když se zadaří tak rok 2019 se začne. A to vám může z moji branže říci každý!!! Je to strašný byrokratický moloch!!!!

    • Zas odsunout barák buldozerem i s obyvateli jako v Číně taky není nejlepší metoda.

    • Tak to prokažte. Ty dálnice mohou být někdy podmínkou nutnou, ale zřídkakdy jsou podmínkou postačující.

  • Jestli někdy vznikne tento „obchvat republiky“, tak to bude v době, kdy většina lidí bude lítat soukromými vrtulníčky. Protože jestli by měl být postaven v dohledné době, tak to už by ho musel rozestavět Hitler. A nebo by stavební firmy musely stlačit výrobní náklady jednoho kilometru dálnice na 100.000 korun. A to jsem přitom zcela opomenul výkup pozemků…

  • Dálniční obchvat Republiky brzy bude hotový jak dokončí Žilina – Kraków

    • končně na to někdo přišel – šikulka 🙂
      u vlaků už je to v trase zapad – jih..