Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Dálnici D1 u Brna čeká na jaře velká rekonstrukce, provoz bude omezen

Dálnice D1, foto: Ministerstvo dopravy
Dálnice D1, foto: Ministerstvo dopravy

Těžkou zkouškou projdou na jaře řidiči využívající dálnici D1 u Brna. Ředitelství silnic a dálnic se pustí do opravy zchátralého osmikilometrového úseku mezi exity Kývalka a Brno – západ. Zhruba za 300 milionů práce v levém pásu provede společnost Skanska. Opravovat se bude i pravý pás.

Primárně jde o vybourání starého nevyhovujícího betonového povrchu, který bude nahrazen živičným povrchem, tedy asfaltovou směsí. ŘSD termín zahájení prací zatím neupřesnilo, podle Skansky by se mělo začít po Velikonocích, které připadají na přelom března a dubna.

„Plánovaná délka výstavby je dvanáct týdnů, rekonstrukce bude probíhat za provozu,“ uvedl mluvčí Skansky Marek Pšeničný. Podle mluvčí ŘSD Jana Studeckého přitom nebude možné zachovat provoz ve formátu dva plus dva pruhy. To je rozdíl oproti velké modernizaci D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou, kdy dochází k rozšíření dálnice o třičtvrtě metru na obou stranách.

„V rámci běžných oprav toto možné není, čtyři jízdní pruhy se na jeden nerozšířený dálniční pás nevejdou,“ uvedl Studecký. U Brna se tak na jaře dají očekávat kolony, neboť úsek patří k nejvytíženějším na české dálniční síti. Denně jej využije na 60 tisíc vozidel. O rok později se pak silničáři chtějí pustit do stejných oprav i na navazujícím čtyřkilometrovém úseku mezi sjezdy Brno-západ a Brno-centrum, kde je intenzita ještě o deset tisíc vozů vyšší.

Mezitím na ŘSD zrají plány na rozšíření dálničního úseku mezi Kývalkou (km 182) a Holubicemi (km 210) na šestipruh. To se bude skládat ze šesti staveb, které jsou nyní v různých fázích přípravy. „Zahajovány budou postupně po roce 2020,“ doplnil Studecký. To už by měla mít celá D1 za sebou dnešní modernizaci, nervy řidičů tedy budou po cestě mezi Prahou a Brnem méně napjaté než dnes.

Rozkopaná D2

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v neděli 8. října opravu dálnice D2 v km 12 až 3 ve směru na Brno. Důvodem oprav je špatný stav vozovky. V rámci rekonstrukce dojde k vybourání stávajícího krytu a betonáži nové cementobetonové vozovky. Práce provádí firma Porr za 221 milionů bez DPH.

Štítky