Infrastruktura Silnice Stavebnictví

D10 čekají od jara velké opravy. První jde na řadu úsek kolem Brandýsa, další se soutěží

Dálnice D10, foto: Wikipedia/ŠJů
Dálnice D10, foto: Wikipedia/ŠJů

Řidiče na dálnici D10 čekají od března velké opravy a omezení krátce po výjezdu z Prahy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce už v březnu začít opravovat dálnici kolem Brandýsa nad Labem, ještě letos pak chce stihnout i další etapu až k Benátkám nad Jizerou. Zatím pouze ve směru z Prahy.

Zakázku za 71,6 milionů korun získala společnost Colas. Původně se měl úsek opravovat už loni na podzim, nakonec se začne až letos. „Tato oprava by měla začít v březnu 2018, nicméně dosud neproběhla uzavírková komise,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký na dotaz, jak bude řešeno během opravy omezení provozu. Colas má na opravu úseku tři měsíce.

Ještě letos pravděpodobně začnou ve směru od Prahy i další opravy, které si vyžádají svedení aut do jednoho směru. ŘSD už na počátku roku vypsalo soutěž na druhou etapu za 206 milionů korun. Druhá etapa počítá s opravou dvou úseků: z Radonic ke sjezdu k Brandýsu nad Labem a tří kilometrů z Tuřic dál na Benátky nad Jizerou. „Úseky se teprve soutěží, nelze předem odhadnout časový harmonogram,“ dodal Studecký.

D10 čeká kompletní oprava po více než deseti letech. I když se to může kvůli dřívějším podstatně delším intervalům oprav zdát brzy, ŘSD se nedávno rozhodlo změnit politiku rekonstrukcí a nečekat, až se dálnice začne zcela rozpadat. Oprava je totiž poté nákladnější. Už dnes ale silnice není zdaleka v ideálním stavu. „Na povrchu komunikace se vyskytují podélně vyjeté koleje, divoké, podélné úzké, široké a rozvětvené praskliny, drobné výtluky,“ vypočítává ŘSD závady v zadávací dokumentace.  Nově se bude řešit i odvodnění dálnice.

Pro opačný směr z Mladé Boleslavi do Prahy má ŘSD rozpracované projekty kompletní opravy  mezi 31. a 21. kilometrem  (Brodce – Tuřice) a mezi 7. a 4. kilometrem (Brandýs – Radonice).

Provoz na dálnici D10 v posledních letech výrazně zhoustl, i proto ŘSD už zvažuje, že v úseku z Prahy do Brandýsa a okolo Mladé Boleslavi rozšíří dálnici na tři pruhy každým směrem. ŘSD chce na rozšíření zadat letos studii.  Podle posledního sčítání dopravy v roce 2016 projede v úseku z Radonic do Záp každý den v průměru 46 120 vozidel. Od posledního sčítání v roce 2010 je to nárůst o 23 %, v absolutním vyjádření se na dálnici směstná každý den o deset tisíc aut více.

Ještě větší skok zažil provoz u Mladé Boleslavi: krátký úsek mezi odbočkou na Jičín a sjezdem do Kosmonos denně používá 46 017 aut, o 31 % více, než v roce 2010. Důvod je jasný: expanze automobilky Škoda Auto a čím dál větší provoz kamionů s díly do automobilky či doprava zaměstnanců společnosti.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Stan
Host
Stan

Tři pruhy by neměly být jen od jičíské k Průmyslové, ale i na druhou stranu k mělnické. Tam se mi dokonce zdá provoz dokonce ještě hustější.