D1 u Humpolce opraví Italové s Kazachy a Čechy.

Dálnice D1, foto: Ministerstvo dopravyDálnice D1, foto: Ministerstvo dopravy

Modernizaci dálnice D1 poprvé provede italská a kazašská firma. Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo po více než roce soutěž na

Modernizaci dálnice D1 poprvé provede italská a kazašská firma. Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo po více než roce soutěž na modernizaci čtrnáct kilometrů dlouhého úseku 12 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Uzavření smlouvy zveřejnilo ŘSD ve věstníku veřejných zakázek. V zakázkách na modernizaci D1 jde o první případ, kdy se do prací pustí firmy, které dosud v Česku nic nestavěly. Vítězné sdružení firem Toto Costruzioni Generali (Itálie), SP Sine Midas Stroy (Kazachstán) a český Geosan Group nabídlo, že úsek opraví za 1,748 miliardy korun méně. To je zhruba o 300 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena. Druhý v pořadí Max Bögl nabídl zhruba o sto milionů korun více.

Vyhlášení vítěze nabralo zpoždění přes rok. Podle informací serveru Zdopravy.cz ŘSD nejprve dlouho prověřovalo, zda firma neudělala v nabídce chybu nebo zda nejsou některé položky v rozpočtu příliš nízké. Pak ještě uzavření soutěže zdržel rozklad Dětí Země proti stavebnímu povolení.

Italové měli zájem o D1 už dříve, několika soutěží se účastnila i italská firma Serenissima Construzioni. Přestože nabídla nejnižší cenu, byla vyloučena. Toto Costruzioni už uspěla na jiných středoevropských trzích, nedávno dokončila za více než tři miliardy část nové dálnice mezi Poznaní a Vratislaví v Polsku.

Do zakázek na české dálnice se hlásí čím dál více zahraničních firem, nechybí například zájemci z Turecka či Španělska. Jde ale o první případ, kdy soutěž na českém trhu neznámé firmy vyhrály. Zavedené stavební firmy v Česku toto nesou velmi nelibě a tvrdí, že český trh je až příliš otevřený.

Podle posledních informací ŘSD by mělo vítězné sdružení převzít úsek k modernizaci ještě v srpnu, dokončit ho má v červnu 2020

 

Tagy midas ŘSD toto costruzioni
Žádné komentáře