Železnice Železniční průmysl

CZ Loko získalo další zakázku v Maďarsku, poprvé v zahraničí uspělo s „Belgičankou“

Elektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 Autor: Robert Škrlant
Elektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 Autor: Robert Škrlant

Společnost CZ Loko uzavřela další kontrakt na dodávku svých lokomotiv do zahraničí. Maďarský dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého vozového parku dvě lokomotivy od českého výrobce.

Dceřiná společnost CER Slovakia získá během prvního čtvrtletí 2018 dvousystémový elektrický EffiLiner 3000 a CER Hungary pak diesel-elektrický EffiLiner 1600. Lokomotivy dopravce nasadí na nákladní vlaky v Maďarsku, Slovensku a České republice. V jednání je navíc dodávka dalšího EffiLineru 1600 pro CER Slovakia.

„Jde o další velký úspěch, který navazuje na červnovou dodávku lokomotivy EffiShunter 1600. Pokračování spolupráce potvrzuje, že naše lokomotivy obstojí v náročném traťovém provozu i vůči evropské konkurenci,“ uvedl Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.

V případě lokomotivy EffiLiner 3000 jde o druhou zakázku na elektrickou lokomotivu, která vznikla přestavbou vysloužilých strojů belgického státního dopravce SNCB. I proto se této lokomotivě začalo říkat Belgičanka. První získala společnost IDS Cargo. CER Hungary se stane prvním zahraničním uživatelem. Lokomotiva má výkon 2 910 kW a maximální rychlost 120 kilometrů za hodinu.

Čtyřnápravový EffiLiner 1600 o výkonu 1 550 kW a maximální rychlosti 100 km/h nabízí podle firmy vysokou spolehlivost a nízké náklady na provoz a údržbu. V Česku už tyto lokomotivy využívají například společnosti SD – Kolejová doprava a Unipetrol Doprava. Před dokončením je další, tentokrát pro slovenskou společnost PSŽ.

Nejnovější dodávky pro skupinu CER jednoznačně potvrzují správnost rozhodnutí zaměřit se také na maďarský trh. Vidíme v něm obrovský potenciál a naše obchodní aktivity na něm chceme dál rozvíjet. O elektrický EffiLiner 3000 projevuje zájem řada dopravců a dodávka pro CER Cargo Holding je toho důkazem,“ přibližuje další obchodní plány Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.

CER Cargo Holding očekává, že tržby za letošní rok dosáhnou 6,3 miliardy forintů. Dceřiná společnost CER Hungary je v Maďarsku čtvrtým největším železničním dopravcem s 2,5 miliony tun přepraveného zboží a surovin v roce 2016. Stále víc se přitom zaměřuje na přepravu nebezpečného nákladu jako je plyn nebo bioetanol. Firma nyní zaměstnává sedmdesát lidí, třikrát víc než před třemi lety.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • K tomu se jim dá akorát tak gratulovat. Je dobře že je u nás společnost schopná „vyrábět“ lokomotivy vcelku na čas a bez problémů, na rozdíl od jisté společnosti daleko od zemské hranice Moravy. Sice se jedná jen o rekonstrukce starých lokomotiv, ale i to je obře, jednak se na nich mohou naučit jak v budoucnu lokomotivy vyrábět o základu, ale hlavně to brání zbytečnému šrotování strojů jejichž jediným problémem je zastaralá elektrická výzbroj či spalovací agregát, případně opotřebování některých mechanických částí a zejména by je čekala během krátké doby nanejvýš vysoká pec.

    Pokud se nepletu, tak „belgičanky“ jsou první u CZ Loko přestavované elektrické lokomotivy, pokud se na nich naučí spolehlivě provádět přestavby elektrických lokomotiv, pak do by mohli do budoucna hrát velkou roli při plánovaném přepínání soustav kdy budou dopravci muset získat levně dostatek vícesystémových lokomotiv. Pokud se jim podaří proniknout i o zahraničí, tak by mohli celkem vydělat pokud budou schopní dodávat stroje vzniklé přestavbami vyřazených lokomotiv, za výrazně lepší cenu než by bylo možné pořídit odpovídající novou lokomotivu.

  • Super zpráva, sice se jedná o rekonstrukce, ale z původních lokomotiv v podstatě zůstává jen kastle. Jsem rád, že když už Škoda není schopna vyrobit konkurenceschopný stroj, tak aspoň CZ Loko přebírá tuhle štafetu.

  • „Belgičanky“ v podobě před reknstrukcí jsou v hojném počtu odstaveny v areálu IDS v Brodku u Přerova. Je jich tam jak much…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora