Železnice Železniční průmysl

CZ LOKO expanduje do Itálie, dodal dvě lokomotivy pro terminály

Lokomotivy 741.7 pro italského dopravce Dinazzano Po. Foto: CZ LOKO
Lokomotivy 741.7 pro italského dopravce Dinazzano Po. Foto: CZ LOKO

Italský železniční dopravce Dinazzano Po převzal v lednu ve městě Regio Emilia další dvě české lokomotivy řady 741.7 společnosti CZ LOKO. Nasadí je pro provoz v místních terminálech intermodální dopravy.

„První dvě lokomotivy 741.7 jsme od CZ LOKO převzali již v roce 2014. Dlouhodobá spokojenost nás vedla k rozhodnutí koupit další dvě. Lokomotiva splňuje veškerá naše provozní očekávání a její spolehlivost je opravdu na vysoké úrovni,“ uvedl generální ředitel Dinazzano Po Gino Maioli.

Itálie je pro CZ LOKO čím dál důležitější trh. „Pro nás jde o důležitého obchodního partnera, jehož lokomotivy v sytě oranžových barvách jsou významnou referencí naší práce na Apeninském poloostrově. V zemi máme už sedm lokomotiv 741.7 a do konce letošního roku dodáme minimálně ještě další tři,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO. O servis se stará italská dceřiná firma CZ LOKO.

V Itálii tyto lokomotivy provozují také společnosti Serfer, Terminali Italia a Francesco Ventura Construzioni Ferroviarie. V Česku a na Slovensku jezdí například u firem Arcellor Mittal, SD – Kolejová doprava, Agrofert, Strabag Rail a ŽSR. Oblíbené jsou i v Turecku, kde je využívají železárny nebo obsluhují strategický podmořský tunel Marmaray. Celkem jich ve světě jezdí téměř padesát.

Čtyřnápravové posunovací lokomotivy řady 741.7 jsou určeny především pro posunovací službu, kontejnerové terminály a přístavy. Používají je také průmyslové podniky s vlastní kolejovou přepravou a stavební firmy, zabývající se železničním stavitelstvím.

Štítky

Newsletter

Partneři


Výběr editora