Železniční průmysl

CZ Loko dokončilo převzetí Letohradských strojíren, změní je v provozovnu

CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ Loko
CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ Loko

Výrobce kolejových vozidel CZ Loko dokončil projekt ovládnutí Letohradských strojíren. V nich od roku 2014 držel podíl 77 procent, od letošního podzimu mu patří celých 100 procent. Akcionáři CZ Loko na valné hromadě schválili převzetí jmění i závazků Letohradských strojíren. Ty jako samostatná firma zaniknou a budou vymazány z obchodního rejstříku, nadále budou v Letohradě fungovat jako provozovna CZ Loko.

„Pro čtyři desítky zaměstnanců v Letohradě se změní jen zaměstnavatel, kterým budeme my, jinak nic. Nám však odstranění mezičlánku přinese jednodušší řízení i účetnictví, sníží se náklady a otevře prostor pro další obchodní aktivity,“ uvedl předseda představenstva CZ Loko Josef Bárta.

Nová provozovna se zaměří na servis kolejových vozidel. V Žamberku, kde měly strojírny malý provoz, zůstane výroba chladících článků, nádrží nebo kapotáže pro stroje CZ Loko.

Akcionáři CZ Loko (Josef Bárta a Zeppelin CZ) rovněž schválili účetní závěrku fiskálního roku, který trval od 1. října 2016 do 30. září 2017. V něm firma utržila zhruba 2,2 miliardy korun, o dvě procenta meziročně méně, zisk před zdaněním ale vzrostl ze 41 na 87 milionů korun. Firma kvůli sankcím oslabila v Rusku, posílila ale postavení například v Itálii, Finsku či Turecku.

Podnikatelský plán na fiskální rok 2017/18 počítá opět s tržbami přes dvě miliardy korun.