Letecké společnosti Letectví

ČSA ruší spojení s Makedonií, linka do Skopje  neplánovaně končí

Airbus A319 ČSA. Foto: Jan Sůra
Airbus A319 ČSA. Foto: Jan Sůra

České aerolinie zruší od 18. července svoji sezónní linku z Prahy do Skopje. Firma do makedonského hlavního města létá dosud třikrát týdně. Důvodem přitom není jen nízká poptávka, ale i nedostatek letadel.

K rozhodnutí o předčasném ukončení provozu na sezónní lince mezi Prahou a Skopje nás vedla kombinace provozních, ekonomických a obchodních důvodů. Poslední letošní let na lince vypravíme 18. 7.,“ potvrdil mluvčí ČSA Daniel Šabík bez dalšího vysvětlení.

Linku do Skopje obnovily ČSA v létě v roce 2016, létají jen přes letní sezónu třikrát týdně v úterý, čtvrtek a neděli. Na trasu nasazují Airbus A319.

České aerolinie mají na letošní letní sezónu značně napjatou kapacitu, letový řád nepočítá příliš s technickými závady a letadel. Data z Flightradar24.com přitom ukazují, že dopravce bojuje s častými technickými problémy a následnými zpožděními zejména u Boeingu 737-400 zapůjčeného na léto od slovenského dopravce Go2Sky. Minulý týden například kvůli závadě neletělo plánovanou linku do Oděsy.  Zrušení jedné linky by mělo zvýšit provozní zálohu jiných letadel pro jiné lety.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Klasická ukázka nenažranosti managementu majoritního akcionáře na jedné straně a nechutnou „šetřivostí“ s odrazem v úrovni služeb a negativním dopadem na zákazníka na straně druhé. Napřed velký voči, pak „překvapivé“ zjištění, že to neutáhnem…
    Prostě úpadek, úpadek, úpadek. Smutno jest.

    • Co je na tom za úpadek? Kdyby to bylo ziskové, neruší to. Prostě se tam nelétalo, tak to zrušili. Velké oči jsou v tomto odvětví vždy, jinak by se létalo jen z PRG do Tuřan.

      • Je třeba můj příspěvek vnímat v širším kontextu s uvedeným článkem. Úpadek především v tom smyslu, že se vše táhne nadoraz, případná technická závada nebo problém potom dopadají tak, jak uvedeno výše v článku. Takový přístup se mi jeví vůči cestujícím jako bezohledný ve stylu: No co, neletíme, náhradní éro prostě nemáme, tak si počkají. Stejně všichni dostávají bohatý kompenzace, tak co by ještě, proboha, chtěli?!? Takhle to funguje u TVS, takhle se to přenáší na ČSA…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora