Letectví

ČSA pošlou do Německa další airbus, Eurowings chybí po pádu Air Berlin letadla

A319, foto: ČSA
A319, foto: ČSA

České aerolinie mají až do konce března jistou práci pro své tři airbusy A319. Firma rozšířila kontrakt s německou společností Eurowings a bude pro ně létat ze dvou německých měst. Mluví se i o nasazeni čtvrtého letadla pro německého dopravce.

Od ledna budeme v Německu provozovat pro Eurowings tři letadla,“ potvrdil mluvčí Českých aerolinií Daniel Šabík. Jde o takzvaný ACMI pronájem, ČSA tedy do Německa posílají nejen letadla, ale i kompletní posádky. Kvůli délce pronájmu navíc poslaly ČSA do Německa i své techniky.

Pracujeme na zřízení vlastní technické a servisní báze v Hamburku,“ uvedl Šabík. Původně mělo jít jen o výpomoc na několik týdnů, nakonec se ale protáhne.

Letadla ČSA nasazují Eurowings na linky po celé Evropě, kompletní seznam linek zveřejnil server Routes Online. Pro ČSA jde po loňském ukončení pronájmu airbusů v Saúdské Arábii o vítaný doplněk příjmů přes zimní sezónu. Eurowings jako dcera Lufthansy používá letadla jiných dopravců pro pokrytí vyšší poptávky způsobené krachem Air Berlin. Eurowings si pronajímají letadla i od jiných dopravců, například Air Europa.

10 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Pronajmou Němcům A319, lítat bude z Hamburku do Prahy a konkurovat tak jejich vlastní lince na které sami mají jen ATR? Zajímavé.

    • Když by jim to nepronajali oni, pronajal by jim to někdo jiný (volných letadel je teď přes zimu v Evropě spousta), linka by létala dál a prachy na pronájem by šli někam jinam.

  • Ten titulek je skvost. Člověk si říká kde zase spadlo letadlo Air Berlin a ono naštěstí žádné nespadlo.

    • Titulek je naprosto jednoznačný, to jen vy jste zblbnutý z toho, že polovina „takynovinářů“ na českém internetu neumí česky.

    • Myslel jsem, že máme inteligentní čtenáře. Zjevně ne všechny.

    • Le style c’est l’homme, příteli. Když budete v titulcích slovosled jako Obi Wan Kenobi mít, nebudou čtenáři skimmující nadpisy rozumět vám.

      Ale vážně: pokud to není nezbytné, je v titulcích bezpečnější netrhat podmět od přísudku. Dvě věty nadpisu souvisí tak volně, že není důvod je rvát do souvětí. (Navíc tu shodou okolností druhá věta vypadá jako vedlejší přívlastková k „airbus“).

      Na titulky se vyplatí mít „four eyes rule“, i když je to u malého projektu možná organizačně náročné. A doufám, že to neberete jako marné jebání, ale jako konstruktivní kritiku vedoucí k profesionálnímu výsledku. Nejsme tady na želpage, laťka je nasazena výrazně výše. 🙂

    • Připomínky anonymů z falešných adres beru pouze jako součást jejich léčby. O Vašich odborných znalostech nejvíce vypovídá obliba používání slova nadpis:-)

    • Ta adresa falešná není, já to četl, nicméně nejsem schopen dokumentovat opak (pro neznalé: pan Sůra mi na komentář o tom, že na SŽDC těžko za tabulkové platy natáhnou schopné lidi, napsal liebesbrief, že o tom vím hovno a SŽDC na tabulky nejede). Pokud je tu někdo ze SŽDC a je schopen k tomu dodat nějaké detaily, budu velmi rád.

      Neměl byste se konejšit tím, že lidé, které můžete setřít na detailu, nemají v ničem pravdu. Ať tomu budeme říkat nadpis nebo titulek, vypolodil jste nečeský paskvil. Teď máte možnost se poučit pro příště, nebo kopat kolem sebe. Je to Vaše volba, váš život a Váš declining brand. 😁

    • Velmi si vážím připomínek lidí, kteří mají vždy pravdu. Prosím, pokračujte.

    • Příspěvek uživatele Michal mi přijde minimálně dobře vyargumentovaný a dobře myšlený (byť se můžeme přít, zda má či nemá pravdu). Za to vaše hysterická reakce na něj, to je trapnost na entou…