Cestovní ruch Letectví

ČSA posílí linku Praha – Ostrava. Zlevní téměř o polovinu, létat budou až čtyřikrát denně

Letadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinie
Letadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinie

České aerolinie se rozhodly po letech posílit letecké spojení mezi Prahou a Ostravou. Od května bude mezi oběma městy létat až čtyřikrát denně. Ceny zpátečních letenek spadnou o téměř polovinu.

Změna v nabídce spojení vyplývá z rezervačního systému, kde se už objevily nové lety. ČSA plán na expanzi na ostravské lince, kde dosud létají maximálně dvakrát denně, potvrdily.

Až ze čtyř letů denně si mohou cestující vybrat z Ostravy v pondělí a v pátek, ve středu ze tří. Ve středu ve směru z Ostravy budou k dispozici tři lety, v úterý, čtvrtek a v neděli jeden odpolední, v sobotu ranní. V esměru z Prahy budou čtyři lety denně v pátek, po třech v pondělí a ve středu, dva lety pak ve čtvrtek a v neděli, jeden v úterý. Tři dny bude letadlo nocovat v Ostravě, jinak se vrací do Prahy ČSA na lince nabídnou týdně 15 zpátečních spojů týdně, dosud létá osmkrát týdně. Linka bude i nadále provozována turbovrtulovými letadly ATR 42 nebo 72. Let zabere celkem 1 hodinu.

Zajímavou změnou je i ceník. ČSA nabídne zpáteční letenky už od 1490 Kč, zatím nejlevnější jsou za 2718. Zvýhodněná cena se týká jen zpátečních letenek. Jednosměrnou letenku sice systém nabízí, ale výrazně dráž a nejde koupit. V ceně i té nejlevnější letenky bude vždy zahrnuta přeprava 1 ks kabinového zavazadla a 1 ks malé osobní tašky, ale také přeprava 1 ks zapsaného zavazadla o maximální hmotnosti 23 kg a výběr sedadla kromě preferovaných, které jsou k dispozici za poplatek.

ČSA chtějí úpravou letového řádu i ceníku zamířit hlavně na tuzemské zákazníky. „Linku mezi Ostravou a Prahou doposud využívali především zahraniční obchodní cestující mířící do/z Ostravy kvůli svému businessu. Nicméně v poslední době ji ve větší míře začali využívat také turisté, kteří postupně objevují krásy a zajímavosti Ostravy a Moravskoslezského regionu. Nově chceme plně využít potenciál linky a nabídnout výhodné letenky nejen transferovým cestujícím, ale také těm lokálním,“ uvedl Ján Tóth, ředitel Českých aerolinií pro obchod.

Mezi Prahou a Ostravou dnes jezdí nejvíce cestujících vlakem, konkurence na železnici stlačila ceny výrazně níže, než na jiných trasách  a zpáteční jízdenku lze pořídit i za 200 Kč. I přesto může být letadlo cenově konkurenceschopné, pokud se letenka porovná s cenou nejdražších tříd ve vlaku: například zpáteční jízdenka v první třídě pendolina vyjde na 1370 Kč, v případě třídy Premium u Leo Express ještě dráž.

Letový řád linky Praha – Ostrava

Číslo letu Od Do Dny Odlet Čas Přílet Čas
OK 20 03.05.18 26.10.18 …45.7 PRG 22:00 OSR 23:00
OK 21 04.05.18 15.06.18 1…56. OSR 5:25 PRG 6:25
OK 21 18.06.18 26.10.18 1…5.. OSR 5:25 PRG 6:25
OK 21 16.06.18 15.09.18 …..6. OSR 9:20 PRG 10:20
OK 21 22.09.18 27.10.18 …..6. OSR 5:25 PRG 6:25
OK 22 02.05.18 31.07.18 1.3.5.. PRG 7:00 OSR 8:00
OK 23 02.05.18 31.07.18 1.3.5.. OSR 8:30 PRG 9:30
OK 22 01.09.18 26.10.18 1.3.5.. PRG 7:00 OSR 8:00
OK 23 01.09.18 26.10.18 1.3.5.. OSR 8:30 PRG 9:30
OK 24 02.05.18 21.10.18 ……7 PRG 13:55 OSR 14:55
OK 24 02.05.18 26.10.18 12345.. PRG 12:05 OSR 13:05
OK 25 02.05.18 21.10.18 ……7 OSR 15:20 PRG 16:20
OK 25 02.05.18 26.10.18 12345.. OSR 15:10 PRG 16:10
OK 26 02.05.18 31.07.18 1.3.5.. PRG 17:30 OSR 18:30
OK 27 02.05.18 31.07.18 1.3.5.. OSR 19:00 PRG 20:00
OK 26 01.09.18 26.10.18 1.3.5.. PRG 17:30 OSR 18:30
OK 27 01.09.18 26.10.18 1.3.5.. OSR 19:00 PRG 20:00

29 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jsem rád, že se konečně vracíme k tomu, co bylo na českém nebi před 20 a více léty běžné. Sáhl jsem do šuplíku a vytáhl letový řád pražského letiště na léto 1997 a co tam nevidíme: linka Praha -Ostrava má 4 odlety denně v 8:20, 11:30, 14:50 a večerní linka pak v různé dny v rozptylu od 19:00 – 22:30. A co více, polední a noční linka létá 7x týdně, ranní a odpolední 5x týdně. A vůbec jsou staré letové řády zajímavé čtení, například kdo pamatuje, že A310 ČSA létaly v tomto období z Prahy do: Toronta, Singapuru, Newarku, Montrealu, Abu Dhabí, Bahrainu, Bangkoku.

    • Neradujte se předčasně: k tomu, „co bylo na českém nebi před 20 a více léty běžné“, a nejen „na českém nebi“, se už nikdy nevrátíme – rozhodně ne v tom smyslu, jaký, domnívám se, si představujete: nezapomínejte, že před těmi více než 20 roky jezdilo podstatně méně osobních automobilů než dnes, železniční koridory nebyly ani zdaleka dokončeny do takové podoby, v jaké jsou nyní, mezi Prahou a Ostravou nejezdila ještě „pendolína“ a ani Jančura či „paštikář“, atd., atd., atd. …
      A kromě toho: kolik těch letů nyní vlastně je? Ze zveřejněné tabulky plyne, že celkem asi 32 týdně, tedy 16 v každém směru, takže průměrně něco málo přes 2 denně v každém směru – při kapacitě letadel ATR 42 = max. 50 cestujících a ATR 72 = 72 cestujících (podle Wikipedie) to je nabídka, která je v porovnání s proudy cestujících mezi Prahou a Ostravskem maximálně jakousi „třešničkou na dortu“, ale stejně vhodná spíše jen pro nějaké „letecké šotouše“, než pro běžné využití. Napadá mě ještě v této souvislosti, jestli si ji nakonec „nevylobbovali“ parlamentní politici pro sebe a některé další lety jestli nejsou pouhou kamufláží, aby to nevypadalo hloupě už na první pohled: proč asi lety OK 22 / OK 23 a OK 26 / OK 27 nejsou naplánovány na srpen (kdy má po většinu měsíce parlament prázdniny)?

  • Hmm… jestli to bude i s odbavenou bagazi… tak by to mohlo byt ve vyssich book tridach … cili (stejne, jako drive bus linka do brna) by to mohla byt cesta jak za relativne rozumnou cenu dolitat pripadne chybejici segmenty na udrzeni ok plus statusu.

    Na nejlevnejsich letenkach do evropy clovek sbira pul segmenty (u csa linek) nebo velkou cistou nulu (u af a kl) a jine moznosti moc nejsou.

    • Neradujte se. V nejlevnějších tarifech je mílový příděl 100 mil, tedy 20% základu, takže dle tabulky OK Plus 0,5 segmentu.

    • Jj .. neraduji. Uz jsem na to koukal, a i kdyz je tam asi bagáž, tak book classa jsou tam z těch nejlevnějších .. Tak nic no 🙂

  • Já nevím z čeho mi má být hůře. Jestli z toho, že CSA má ředitele pro kdejakou *****. Nebo z toho, že dám za letenku pod 2K s rozptylem 2-3 dní (určitě tam lidé za businessem, i turisté poletí na 2-3 dny, OSR není zajímava ani na jedno odpoledne, natož na více dní).

    • Ostravské, respektive mošnovské, letiště svou šanci bohužel propáslo. Názorně to je vidět na nedalekém letišti v Katovicích, kde sázka na včasné lákání nízkonákladovek přineslo své ovoce. Alespoň je zde snaha kraje a ČSA o nalezení nových linek, v tomto případě Prahy, které bude pro Ostravu sloužit jako hub, odkud se už dá dostat téměř do celého světa. Otázkou je, zda si najde svou klientelu, hned bych ale tuto variantu nezatracoval.Je škodou, že se nepovedly linky do Helsinek a Amsterdamu, zde by byl přínos určitě daleko vyšší. Krom toho, z čeho usuzujete, že Ostrava není zajímavá ani na jedno odpoledne? Business cesty zpravidla netrvají jeden den, ale několik dní, takže v tomhle směru jsou intervaly více než dostačující.

    • Obchodní ředitel je ve firmě nějaká neobvyklá pozice? Kde jste našla ten rozptyl 2 – 3 dny? Jo, a do Ostravy fakt nejezděte – na podobné „hvězdy“ tu fakt zvědaví nejsme…

    • Mila lucinko… permanentne zde ukazujes, ze o letecke doprave nemas tuseni.

      To jenvcelku bezne, ze levnejsi letenky jsou ty pres sobotu a nebo s 2-3 nocemi. Kratsi letenky jsou vzdy ty nejdrazsi.

  • V životě by mě nenapadlo cestovat do Ostravy letadlem, už jen cesta na/z letiště, rezerva pro odbavení a prohlídky jsou odrazující, natož cena.

    • Cesta z/do letiště? Hned u letištní haly Vás bude čekat přímý vlak do Ostravy přece. to není ani v Praze takové pohodlí

    • Z centra Prahy trvá cesta na letiště 30-40min, podobně z ostravského letiště do cestra, k tomu připočítejte nutnou rezervu na odbavení/prohlídku/balení zavazadel, doba letu hodina. Vlakem trvá cesta z centra do centra tři hodiny. Jakou motivaci by musel mít cestující k použití letadla pro cestu do Ostravy?

    • Smysl to má pro cestující, kteří z Prahy pokračují dál letadlem, nebo do Prahy letadlem přiletěli. Ti ušetří jednu cestu z/do centra Prahy na nádraží busem a na odbavení a bezpečnostní kontrolu na letišti by museli tak jako tak. Pro cestu z centra Prahy do centra Ostravy je to samozřejmě nesmysl.

    • Lukáš: „Cesta z/do letiště? Hned u letištní haly Vás bude čekat přímý vlak do Ostravy přece. to není ani v Praze takové pohodlí“
      Skvělá ironie: zkusil jste se podívat do jízdního řádu SŽDC na potenciální návaznosti?
      Protože to zatím nikdo neudělal, přidám sem aktuální výpis ze zmíněného platného železničního jízdního řádu, aby to „pohodlí“ bylo jasnější:

      Mošnov,Ostrava Airport – příjezdy vlaků:
      02:45 hodin (Os 3066) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      04:19 hodin (Os 3050)
      05:26 hodin (Os 3052) = jede pondělí – sobota
      07:05 hodin (Os 3054)
      09:04 hodin (Os 3068) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      11:04 hodin (Os 3070) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      13:29 hodin (Os 3056)
      15:24 hodin (Os 3058)
      17:24 hodin (Os 3060)
      19:39 hodin (Os 3072) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      21:26 hodin (Os 3062)
      23:25 hodin (Os 3064)

      Mošnov,Ostrava Airport – odjezdy vlaků:
      02:54 hodin (Os 3067) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      04:38 hodin (Os 3051)
      06:35 hodin (Os 3053) = jede pondělí – sobota
      07:34 hodin (Os 3055)
      09:13 hodin (Os 3069) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      11:11 hodin (Os 3071) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      14:44 hodin (Os 3057)
      15:34 hodin (Os 3059)
      18:45 hodin (Os 3061)
      20:00 hodin (Os 3071) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018
      22:34 hodin (Os 3063)
      23:30 hodin (Os 3065)

      Honza: „Smysl to má pro cestující, kteří z Prahy pokračují dál letadlem, nebo do Prahy letadlem přiletěli.“
      To je skoro přesné – jen bych na začátek té věty doplnil ještě slovo „jediný“ (= jediný smysl) a na konec ještě podmínku „pokud budou mít v Praze tak dobrý přípoj, aby tam nemuseli třeba půl dne čekat“.

      Ale „exbratr“ Pavol Lukša ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavol_Lukša ) může mít radost, že jím prosazená osobní železnice k mošnovskému letišti má teoretické oprávnění.

  • Mohl bych poprosit o nějaký příkladový termín? Zatím jsem v rezervačním systému nenašel žádnou zpátečku pod 2 tisíce. Díky

  • Docela služná cena. Vlaky už na 8 do Ostravy nejezdí. Tak asi se bude muset bude lítat.

    • No, nějak zvlášť mnoho termínů pro lety s příletem do Mošnova v časném dopoledni tam nevidím – nehledě na to, že přílet v 08:00 hodin do Mošnova není ani zdaleka totéž, jako příjezd vlaku mezi 8. a 9. hodinou do Ostravy …

    • Zase vám nepojede vlak z mošnova a vlakem z prahy tam budete stejně dříve.

  • Mno… za 500-600 Kc zpatecka do Londyna nebo Milana apod od Ryan air…
    Takze i po „sleve“ je to strasne predrazene…

    • Mýlíte se. Obojí ceny (jak nejnižší od ČSA, tak i Vámi uváděné) jsou výrazně pod náklady na sedačku. Jedná se jen o marketingový tah. Tyto ceny zaplatí cestující méně citliví na cenu (firemní zákazník) co se o nutnosti cesty dozví na poslední chvíli…

    • Maty, tak když v ásii běžně lítají za 500 – 1000 delší vzdálenosti, tak kde je problém?

    • Jan: V letištních a jiných poplatcích. V ceně práce a služeb (servis, …) kde, na rozdíl od ceny letenek, neexistuje zatím konkurenční tlak na snížení ceny. Ve státní (ne)podpoře.

    • Jan: v te asii je to uplne stejne. Par sedacek je za par supu, a zbytek je “deahy”. Ostatne – na stejnem principu funguji i vschny ryanairy a easy jety.

Newsletter

Partneři


Výběr editora