Železnice

České dráhy zlevnily jízdenky do Vídně. Není to reakce na RegioJet, zlevnili jsme i jinam, tvrdí

Jednotka railjet v barvách Českých drah. Foto: ČD
Jednotka railjet v barvách Českých drah. Foto: ČD

České dráhy začaly prodávat jízdenky mezi Prahou a Vídní levněji, než dosud. Současně výrazně snížily výši poplatku za storno jízdenky. Firma ale odmítá, že jde o reakci na vstupu RegioJetu na trasu mezi českým a rakouským hlavním městem.

Změny se týkají takzvaných Včasných jízdenek Evropa, které nabízí při nákupu dopředu obvykle nejlevnější cestování do zahraničí. V případě vlaků do Rakouska, Německa, Slovenska a Švýcarska je největší změnou poplatek za storno jízdenky. Dosud to bylo 10 euro za osobu při vrácení před prvním dnem platnosti, nově od neděle 3 eura. „Nadále platí, že Včasné jízdenky Evropa do Polska, Slovinska a Maďarska vracet nelze, respektive srážka činí vždy 100 %. Je tedy třeba rozlišovat, kam člověk cestuje,“ dodal mluvčí Petr Štáhlavský.

V případě Vídně navíc dojde ke zlevnění. České dráhy a rakouské ÖBB se vrací k ceně 14 euro za jednu cestu mezi Prahou a Vídní. Ještě před několika dny ceny začínaly na 19 eurech.

Cenu 14 euro (aktuálně 364 Kč ) nabízely ČD obvykle jen v akci během podzimních slabších měsíců. Teď začíná být 14 euro standardem. V rezervačním systému je tato cena nastavená až do března, dál jízdenky nejdou dopředu koupit. V případě první třídy došlo ke snížení ceny na 24 euro.

Včasné jízdenky se prodávají obvykle až do 1 dne před odjezdem nebo do vyprodání stanoveného počtu jízdenek v každém vlaku.
ČD ale odmítají, že jde o reakci na konkurenci. „Úpravy se týkají i Německa a Švýcarska, kam žádní konkurenti nejezdí. Je to vstřícný přístup k zákazníkům,“ dodal Šťáhlavský.

Došlo i ke změně podmínek vracení místenek. Novinkou je možnost vrátit místenky v mezinárodní přepravě beze srážky – obdobně jako ve vnitru – prakticky až do času 15 minut před odjezdem vlaku.

Podle Šťáhlavského do některých států stačí mít jízdenku elektronicky, například v mobilu, zatímco do některých států je stále třeba vytištěná. „To jsou skutečnosti ovlivňované požadavky partnerů. Jedná se o mezistátní dopravu, které se účastní více dopravců, na rozdíl od soukromníků, kteří obvykle zajišťují dopravu v celé trase sami,“ dodal Štáhlavský.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Proč stále tolik lidí útočí na Regiojet? Protože je dnes v módě, když je někdo úspěšný a oblíbeny, tak do takových se hází nejvíce klacky. A znám i takové, co na něj na internetu stále nadávají, ale přesto s ním pravidelně jezdí a nevyměnili by ho. Proč asi? Regiojet má svůj tarifní systém, kterému ČD nemůže ani v nejmenším konkurovat ani výrazným snížením, tak bych tyto 2 věci nijak nespojoval. Ale krok ČD samozřejmě vítám. Každé zlevnění je dobré, u kohokoliv. Ale naopak mne mnohem více vadí zvýšení cen MPS, tím se už nikde nechlubí a také stálé každoroční zdražování… Číst vice »

petr
Host
petr

přesně tak a ještě bych přidal, že k nehorázné jízdnénce si musí babička koupit nějakou průkazku.

coudy
Host
coudy

no protože kávička zadara…

Elb
Host
Elb

Koblihu?

Dominik
Host
Dominik

Je to vzájemné, Regiojet prozměnu útočí na ČD a tváří se, že to on je ten chudák, kterému je stále ubližováno. Jeden z faktorů zdražování je inflace, ti Vám asi nic neříká, že? A zdražuje se ve všem. Vám přijde mnoho platit 24 Kč za 10 km (v přepočtu 2,4 Kč/km)? To zas tak mnoho není, pořád je ze všech stran slyšet, ČD mají vysoké dotace, ale jak jinak má dojít k jejich snížení? Nebo je na ně tlačeno ať modernizují, ale z čeho by to mělo být, když budeme stále jezdit za 50 haléřů na kilometr? Navíc i toho… Číst vice »

petr
Host
petr

aha? protože slevnili i tam kde jančura přestal jezdit a jezdí jen leo a arriva viz zlínsko-praha.

Petr
Host
Petr

A vůbec nový jízdní řád je katastrofa. To co bezvadně fungovalo tak zruší. Praha – Rokycany je úplně jiný a k ničemu. Nějaký přípoje vůbec nejde stíhat. Ale zdražení jim jde.

Pavel
Host
Pavel

Myslíte to velké zdražení o jednu až dvě koruny? A problémy na 170 hoďte především na objednavatele, který chtěl expresní vrstvu.

Lucka
Host
Lucka

Jan Čůra a jeho okopávání.

Pavel
Host
Pavel

Já již za 364kč byl v Innsbrucku před 2-3 roky a dubnu, kdy to zlevnily?

Lucka
Host
Lucka

Měla jsem tu čest jet railjetem včera. Takto narvané nebyly ani transporty do koncentráků.

babilon
Host
babilon

Nechápu, proč se ČD za snížení ceny kvůli konkurenci stydí, je to naprosto přirozený a logický krok. Takhle jsou za ty báchorky kolem všem k smíchu.

Jan H.
Host
Jan H.

No a co pane Sůra. I kdyby to bylo reakcí na konkurenci, tak je to snad věc Českých drah. Jančura chce konkurenci, tak tady jí má. Nebo to si každý musí před Jančurou sednout na zadek a bát se snížit cenu? Ostatně to třeba nějací cestující uvítají a mají svobodné právo se rozhodnout s kým pojedou.

Roman Srp
Host
Roman Srp

Proč útočíte na autora článku? Ten pouze přinesl objektivně zprávu. Spíš je trapné, co píše výše babilon.

Jan H.
Host
Jan H.

Pane Srp, protože to mohl napsat jednoduše a stroze. České dráhy zlevňují jízdenky do Vídně. A je to.

Petr
Host
Petr

Co to zase melete? K smíchu jsou ČD, že tvrdí, že to reakce na konkurenci není, ač každému je jasné, že ano.

petr
Host
petr

nejhorší je na tych čd, že hlásají, že budou zdražovat. Kdyby tam nepřišel RJ tak na sto zdraží.

Pepa CDC
Host
Pepa CDC

Pro Petra: Pro klid těla a duše opakujte každý večer stokrát: Jančura je bůh, Jančura je bůh, Jančura je bůh……

noerf
Host
noerf

Hlavní problém je, že ČD zdražují plošně všechny linky z důvodů vyšších nákladů, což lze pochopit, mimo tratě, kde mají konkurenci, tam naopak zlevňují až o desítky procent. Takže se nabízí odpověď křížového financování a hlavně, že mají úředníci na kraji (respektive koordinátoři dopravy) a ministerstvu dopravy pěkný nepořádek v dotacích. Mimochodem jsem zvědav na čísla GWTR za rok 2018 (dají se očekávat vyšší náklady), respektive 2019 na Šumavských lokálkách. Mimochodem automaticky tento dopravce používá tarif na úrovni IN 25 ČD a vzhledem k tomu, že na většině krajských tratí v Jihočeském kraji lze získat tento tarif i v síti… Číst vice »

Elb
Host
Elb

A v minulých letech se snad ceny sezóně taktéž nesnižovaly?

Lucka
Host
Lucka

Měla jsem tu čest jet v neděli railjetem. Tak narvané nebyly ani transporty do koncentráků. Zajímá to vůbec někoho ?

coudy
Host
coudy

no to je proto že Jančurovi nezáleží na to aby přepravil více lidí ale jen určitou část a ty ostatní nechá stát na peróně…