Železnice

České dráhy přišly o další pendolino, srazilo se s pracovním vozíkem

Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra
Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra

Z původních sedmi jednotek mají dočasně České dráhy v provozu jen čtyři pendolina. Od včerejšího večera jim chybí v provozu další. U Radotína se srazilo s pracovním vozíkem.

Informace o nehodě a odstávce další jednotky se objevila na neoficiálním facebookovém profilu Českých drah o mimořádnostech, mluvčí ČD Radek Joklík ji potvrdil. Podle něj by měla být oprava dokončena do neděle.

Namísto pendolina nasazují na některé spoje SuperCity České dráhy klasické soupravy. Podle rezervačního systému půjde zítra o spoj ve 13:37 z Prahy a v 17.02 z Ostravy. Ve vlaku není tichý oddíl nebo garantována wifi, České dráhy vrací příplatek za rezervaci.

České dráhy mají ve stavu sedm pendolin, jedno je na dlouhodobé opravě v Itálii po nehodě ve Studénce. U druhého běží vyvazovací oprava spojená s modernizací interiéru. Třetí teď dávají technici dohromady po střetu s pracovním vozíkem.

7 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Proc si CD nekoupi nejaka ojeta z Italie a nezmodernizuje je…

    • Nesmysl: MUVka to být nemohla, z toho by byla nehoda „jako bejk“(a asi i se zraněnými), protože MUVka při práci obvykle nezůstává bez dozoru a lidé se s ní i vracejí z pracoviště, takže ji bez lidí lze na trati zapomenout jen těžko – pod pracovním vozíkem si představte třeba malý a nízký dvounápravový plošinový vozík (na dopravu například těžšího nářadí nebo beden s drobným kolejivem), který samozřejmě lze pro delší přesun i připojit za MUVku, ale na pracovišti jej lze snadno přesouvat i jen lidskou silou.

    • Možná MUVka, jak napsal mirekk, ale já bych to tipoval spíš na ten valník, co s sebou tahá.

    • Prý svářečský vozík. Rána to byla pěkná. Ale co mě zaráží je to, že se tam normálně postavila vlaková cesta, i když byla kolej obsazená a to je v Radotíně releovka. Buď vozík nešuntoval, nebo byly odvody vypnuté.

    • Lukáš:
      Myslím že pravděpodobnější je že ten vozík nemá dostatečně nízký odpor na to aby umožnil bezpečné sepnutí kolejového obvodu. Když se na to podíváte tak je to na kuličkových ložiscích a pochybuji že ty mají dostatečně nízký odpor. Na toto to asi nikdo nikdy netestoval protože se nepočítá s tím že by to někdo nechal jenom tak někde na trati za normálního provozu.