Železnice

České dráhy musely odstavit tři vectrony, kvůli chybám brzd

Siemens Vectron v barvách Českých drah při prezentační jízdě v Plzni. Foto: Jan Sůra
Siemens Vectron v barvách Českých drah při prezentační jízdě v Plzni. Foto: Jan Sůra

Zkušební provoz lokomotiv Siemens Vectron u vlaků Českých drah nečekaně zadrhl. České dráhy musely tři lokomotivy dočasně odstavit kvůli závadě na brzdícím systému.

Bohužel se u nich projevila porucha na brzdném systému. U jedné byla rychle odstraněna a máme ji zpět, na dalších dvou se pracuje a možná už dnes v noci bychom ji mohli dostat zpět opravenou,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Šlo zřejmě o softwarovou chybu, která ovlivňuje chod přímočinné a průběžné brzdy lokomotivy. Laicky řečeno, lokomotivy brzdily až příliš.

České dráhy si pronajímají od společnosti European Locomotive Leasing (ELL) celkem deset lokomotiv, součástí kontraktu je i servis lokomotiv a garance dodržení počtu strojů, které bude mít dopravce k dispozici. Zatím dopravce nepřevzal všechny stroje, přebírá je postupně ještě první prosincový týden.

Pro dopravce zatím náběh nových lokomotiv neznamená zásadní komplikace, zatím jezdí ve zkušebním provozu jako náhrada za jiné stroje na vnitrostátních spojích a slouží hlavně k zácviku strojvedoucích. Od nového jízdního řádu je začnou nasazovat na mezinárodní spoje z Prahy do Berlína a Hamburku, zatím ale jen do Drážďan.

6 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Nešlo o nic tragického. Dvě lokomotivy po zastavení brzděním průběžnou brzdou a následném zajištění lokomotivy přímočinnou lokomotivní brzdou vypustila všechen zbývající vzduch z průběžného potrubí. Třetí lokomotiva si svévolně blokovala směšovací ventil brzdy na jednom podvozku, což by mělo jen částečný vliv na chod elektrodynamické brzdy (ale pouze v režimu rychločinného brzdění vlaku). Jen nestandardní stavy, jinak nic vážného. Ale i drobné chyby je třeba řešit. Ať za ty peníze dodají stroje bez závad.

  • Na rychlících České Budějovice – Tábor – Praha, kde je na koridoru 160, jsou pravidelně nasazovány vagony s maximálkou 120 – 140 km/hod, tak se nedivím, že lokomotivy sami brzdí -)

    • 120 tam má snad jen v podstatě osobák, těch úseků na 160 je tam aktuálně kolik že?

  • Zácvik cestujích je bomba. Musia si zvyknúť, že ČD majú nové moderné HDV 😀