Autobusy Zprávy

Česká stopa na veletrhu Busworld. SOR představil model NS12

SOR NS12 electric na veletrhu Busworld, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
SOR NS12 electric na veletrhu Busworld, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

SOR Libchavy je po Ivecu další společností, která na veletrhu Busworld představuje v Česku vyráběné autobusy. Výrobce prezentuje nový model nízkopodlažního autobusu NS12. K vidění byla jak klasická varianta s dieselovým pohonem, tak elektrobus, který od poloviny září testuje také pražský Dopravní podnik.

Elektrobus je samozřejmě založen na nové karoserii zcela nízkopodlažního modelu NS12. Předchozí typy EBN 8, 11 a 9,5 byly pouze částečně nízkopodlažní. Cestující si okamžitě všimnou, že vůz má zadní sklo, které u starší série EBN ustoupilo bateriím a pohonu. Vůz přepraví 35 sedících cestujících.

Podle sdělení výrobce jsou modely NS12 v Praze a vystavené na veletrh vybavené odlišným typem baterií – zastavěné jsou nově ve střeše vozidla. Testování reálného dojezdu je součástí zkušebního provozu v metropoli. První odhad na základě předávacích a zkušebních jízd mluví o cca. 200 km na jedno nabití baterie bez plného vybití.

SOR NS12 s dieselovým pohonem

SOR NS12 na veletrhu Busworld, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
SOR NS12 na veletrhu Busworld, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin Ruzicka
Host
Martin Ruzicka

Ja jsem tim autobusem (elektrobusem) jel a v zatackach to trochu skripe. Mam to i natocene zevnitr vozu. Baterie na strese tomu davaji trochu zabrat, ale to je o konstrukterske praci a take je to jedina moznost, jak oproti autobusu ziskat srovnatelny nebo lepsi prostor uvnitr vozu. Bohuzel jedna vec je mozna neprijemna a to je „nutna“ velikost baterii pro delsi dojezd a problematicka recyklace a zivotnost baterii (zima s mrazy a letni vedra, topeni, klima), ktere bude nutne za zivotnost vozu nejmene jednou vymenit. Malinko zminim prave testy, ktere probihaji v Praze, kde je teren velmi narocny a neobejde… Číst vice »

Radoslav Řezníček
Host
Radoslav Řezníček

Miliardu na kilometr? Nepletete si to s dálnicí?

Michal
Host
Michal

No ono i na výstavbu trolejí pro trolejbus je třeba jistá zátěž. Musí se kromě vybudování i udržovat.
U linek, které jedou 2-3xn za hodinu, bych o ekonomičnosti výstavby vedení velmi pochyboval…

Stan
Host
Stan

Baterie na střeše???
Kolik váží? Ten autobus snad bude moci jezdit jen rovně…