Autobusy Silnice Zprávy

Cenová válka u autobusů začala. Regiojet zavádí letecký tarif, zlevnil až o čtvrtinu

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency
Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Spojení mezi Prahou a několika krajskými městy od dnešního dne výrazně zlevní. Po včerejší akci FlixBusu, který dnes spouští první tři z pěti nových vnitrostátních linek, oznámil velké změny RegioJet. Největší změnou je přechod na „letecký tarif“, kdy se cena jízdenky bude odvíjet podle toho, jak je autobus plný.

FlixBus včera v akci zlevnil na měsíc dopředu část jízdenek na 25 korun, dnes představil velké změny RegioJet. Kromě zlevnění pro majitele kreditových došlo k výrazné změně u podmínek storna jízdenek. Namísto 30 minut před odjezdem půjde zrušit jízdenku až 15 minut před plánovaným vyjetím autobusu. Takovou možnost měli dosud jen cestující ve vlaku. U FlixBusu se za zrušení rezervace platí poplatek 25 Kč, u RegioJetu je zdarma.

RegioJet zlevní na trasách, kam začíná jezdit FlixBus. Ceny jízdenek se budou nově odvíjet od obsazenosti konkrétního poje, největší úpravy se týkají majitelů kreditových jízdenek. Nový ceník už začal platit dnes i tam, kde konkurence vyjede až na začátku září.

V případě Brna zlevní například ze 165 na 149 Kč, u trasy Praha – Karlovy Vary ze 145 na 129 Kč, mezi Prahou a Plzní z 80 na 69 Kč. U spojení na jih Čech zlevní jízdenka do Českých Budějovic ze 139 nad 119 Kč,do Českého Krumlova ze 185 na 149 Kč. V procentech největší zlevnění nastane u autobusů Liberec – Praha. Z 90 Kč půjde na 69 Kč. Kromě výrazně nižších cen u plateb Kreditovou jízdenkou nabídne RegioJet nižší cenové úrovně také u klasických jízdenek koupených přes internet bez jakékoli registrace.

Reagujeme na vývoj na trhu a uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet.  V nejdražším tarifu bude v autobuse podle mluvčího Aleše Ondrůje maximálně posledních pět míst.

RegioJet přitom dlouho letecký tarif odmítal, stálostí cen se vymezoval na železnici například proti Leo Expressu. „Na systém dynamických cen přecházíme, ačkoli nejsme jeho příznivcem – reagujeme citlivě na vývoj trhu. Myslíme si, že ve veřejné dopravě, kterou dojíždějí například studenti do škol, je pro zákazníka výhodnější, když ví, kolik stojí jízdenka na jeho spoj. Protože, jak je vidět u konkurence, když jedna jízdenka stojí málo, tak jiná jízdenka na stejné trase se cenově může vyšplhat až na stovky korun. Naším cílem naopak je, aby všichni cestující mohli jezdit se špičkovými službami za nejvýhodnější ceny a nebyli rozděleni na cenově šťastné a nešťastné, “ říká majitel RegioJetu Radim Jančura.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tomáš
Host
Tomáš

Spíš to vidím na labutí píseň pro autobusy RegioJet. Ona karma je pěkná potvora 🙁
Nakonec Radim Jančura okusí i vlastní medicínu, když likvidoval Asianu. Nepřeji nikomu nic zlého, ale tohle je prostě neuvěřitelný debakl a paradox!

Petr
Host
Petr

Nic ve zlém, ale Asiana se zlikvidovala sama. Navíc tam nešlo o likvidaci konkurence v rámci autobusů, ale o dlouhodobé spory daných firem (majitelů), kdy jeden na truc udělal něco druhému a pak nakonec Litvin brečí, jak ho Jančura „dumpingově“ zlikvidoval, přitom s 50 Kč lístkem přišla Asiana první společně se svým neúspěšných projektem „Megabus“. Litvin dosáhl akorát toho, že málem zlikvidoval i Eurolines, kteří se pak od něj stáhli a jezdili sami sami na sebe bez hlavičky „megabus“. Jančura udělal jednu jedinou chybu – těch 50 Kč nasadil jen na vybrané spoje v časech Asiany. Kdyby to dal na… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Navíc vzít autobusy, které prostě cestující preferovali méně oproti Jančurovi už na Varech, nasadit je v podstatě ve stejné (slabší) podobě na Brno a začít jezdit levněji, to jako Litvin myslel co, že se stane? Že Jančura zrovna na něj nebude nijak reagovat a že lidi budou ve velkém přesedat k němu? Proč by to dělali, když nenabízel nic navíc kromě podražení cenou? Jako teď v podstatě Flixbus.

Stan
Host
Stan

Jančura: „Naším cílem naopak je, aby všichni cestující mohli jezdit se špičkovými službami za nejvýhodnější ceny a nebyli rozděleni na cenově šťastné a nešťastné.“
Já: „A proč tedy nezajíždíš do horských vesniček a vyzobáváš jen nejlukrativnější rozinky?“

Josef Petrák
Admin

Vyzobávání rozinek je nesmysl. Dálkové nezastavující busy jezdí na komerční riziko, protože se uživí. Regionální busy do vesnici si platí kraje, protože se prostě neuživí. Nápodobně je to s vlaky. Proč by se jinak dopravní společnosti tak rvaly o smlouvy na regionálku?

Stan
Host
Stan

Když jeden dopravce dostane dálkovou linku a k tomu povinně místní, tak si z té lukrativní dálkové bude dotovat místní. Takhle je dotuje kraj a dotuje je i za mne, který víc jak 10 let žádným autobudem nejel…

Petr
Host
Petr

Už zase rozinky. To je neuvěřitelné, že s tímto nesmyslem i dneska ještě někdo vyleze ven….

Petr
Host
Petr

„tak si z té lukrativní dálkové bude dotovat místní.“

Vzdávám se, tyhle blbosti se fakt nedají komentovat. Takže bude potrestaný za to, že se mu třeba daří na nějaké dálkové lince…

Jirka
Host
Jirka

FlixBusu fandim. Treba se mu podari Jancurovi zlomit podnikatelsky vaz…