Dopravci Železnice

ČD Cargo vypravilo první vlak do Rakouska na vlastní licenci, myslí i na přístav Koper

Vlak ČD Cargo. Autor: ČD Cargo
Vlak ČD Cargo, ilustrační foto. Autor: ČD Cargo

Společnost ČD Cargo koncem února uskutečnila vůbec první přepravu na vlastní licenci do Rakouska. „Vectron 383.005 nejprve dopravil 20 prázdných vozů Sgnss do terminálu v St. Michael in der Obersteiermark a ještě tentýž den se souprava vrátila ložená kontejnery XXS,“ oznámila firma.

V první polovině letošního roku by mělo dojít k dalším přepravám. „Rakouský trh představuje pro ČD Cargo významný potenciál, proto přeprav realizovaných na naší licenci bude přibývat. Konkrétní obchodní jednání již probíhají. Expanze na zahraniční trhy je jedním ze strategických cílů ČD Cargo a souvisí s ním i rozhodnutí o dalším nákupu interoperabilních lokomotiv. Není vyloučeno, že se v blízké budoucnosti lokomotivy ČD Cargo objeví i například v přístavu Koper,“ řekl ředitel Odboru podpory podeje Michal Roh.

ČD Cargo získalo rakouskou licenci loni v červnu. Jde o vůbec první zahraniční licenci pro dceru Českých drah. Rakouské povolení umožňuje jejím vlakům zajet až na rakousko-italské nebo rakousko-slovinské hranice.

ČD Cargo působí i v dalších zemích, volí k tomu ale odlišné strategie. Například v Polsku drží licenci dceřiná společnost CD Cargo Poland, do Německa a na Slovensko jezdí vlaky českého Carga ve spolupráci s jinými dopravci, kteří mají tamní licenci. Podobně to dosud funguje i u Rakouska. Ve spolupráci s partnery se Vectrony v barvách ČD Cargo objevují například na pravidelných vlacích s dřevní štěpkou ze Ždírce nad Doubravou do stanice Gratwein-Gratkorn. Jejich počet postupně narůstá.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
lokodepo
Host
lokodepo

Kdyby vnitrostátní železniční přepravy fungovaly, jak mají, kdyby podíl železniční nákladní dopravy na dopravním trhu ČR byl řekněme 60-70 % a už by „nebylo kde brát“, pak expanze do zahraničí by byla na místě. Jenže vnitrostátní železniční nákladní doprava vyjma několika ucelených vlaků s uhlím, pískem a dřevem v ČR prakticky neexistuje, podíl silniční nákladní dopravy činí přes 80 % a neustále narůstá. Jinými slovy – zcela nevyužitý potenciál v České republice! Není uměním dělat konkurenci jinému železničnímu dopravci včetně těch zahraničních, uměním je dělat konkurenci silniční dopravě! A když ČDC to druhé neumí, tak dělají to první – zavedly… Číst vice »

redakce
Člen

A jak se na popsaný šlendrián dívá MD ČR jako zástupce „státu“, tedy stoprocentního vlastníka akciové společnosti Česká dráhy i státní organizace SŽDC?

lokodepo
Host
lokodepo

To radši ani nechtějte vědět, stejně byste neuvěřil…

Petr
Host
Petr

Máte trochu chaos v pojmech. ČDC nejezdí v Rakousku na rakouskou, ale na českou licenci.