Železnice Zprávy

ČD Cargo kupuje další Vectrony, chce německou licenci

Vectron ČD Cargo, foto: Siemens
Vectron ČD Cargo, foto: Siemens

Už šestou lokomotivu Siemens Vectron přebere v září společnost ČD Cargo. Státem vlastněný nákladní dopravce uplatnil opci na další tři lokomotivy. Chtěl by i další, ale na ty musí vypsat novou soutěž.

„Zatím jsme s nimi maximálně spokojeni. Z pohledu nákladů na provoz i údržbu a spolehlivost jsme úplně jinde, než u jiných strojů v našem vozovém parku,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva ČD Cargo.

ČD Cargo zatím vectrony používá pro mezinárodní dopravu. Jezdí s nimi hlavně na trase Brno – Rostock a Brno – Curtici. Ale nejen tam. Využívá se tak plně jejich vícesystémovost. Z Brna do Rostocku vozí intermodální vlaky, například kamionové návěsy, které dál putují na trajekt do Švédska a teprve ve Skandinávii se dostanou na silnici.

Podle Bednárika by firma využila ještě více takových lokomotiv a má to také ve svém střednědobém plánu. Uvnitř společnosti se již pracuje na přípravě další soutěže na dodavatele vícesystémových lokomotiv.

U vlaků do Německa používá své strojvedoucí, zhruba 40 z nich má zkoušky pro německou železnici. ČD Cargo ale musí jezdit v Německu na licenci jiného dopravce. Proto firma chce německou licenci, podobně jako nedávno získala v Rakousku. „Řešíme to. Můžeme jít cestou žádat o licenci sami, což je záležitost roku až dvou. Nebo si koupit dopravce, který licenci má,“ dodal Bednárik. Pokud by firma licenci získala, měla by oprávnění provozovat nákladní dopravu už ve všech sousedních zemích.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Čím více moderních vozidel tím lépe jak vidno investice do těchto je k plné spokojenosti všech zůčastněných stran.Lokomotivy jsou spolehlivé-nezbývá než si přát aby trend pokračoval a obnova probíhala rychleji a ve větším měřítku.Je to určitý přelom v přemýšlení a hlavně konání po mnoha letech neustálého přešlapování a lpění na starých ,,košilých“ jak u Sždc tak čd-je potřeba odstranit poslední jedince kteří ač třeba pro dráhu udělali ale, neustále myslí zpátečnicky a neustále vytváří distanc což nikomu zejména mladým lidem na železnici neprospívá.

  • Je obrovská škoda, že Škoda tohle se svojí lokomotivou tak pohnojila.

    • Na náklady by se třeba dala použít, byť třeba limitovaná na 160km/h, jenže problém je s Německem, nebo tam už má povolení na plnou rychlost ?