ČD Cargo koupí 700 vagónů na uhlí a dřevo. Vozy nestačí kvůli importu černého uhlí

Nákladní vozy Eas, Margecany, foto: Josef Petrák/Zdopravy.czNákladní vozy Eas, Margecany, foto: Josef Petrák/Zdopravy.cz

Nákladní dopravce ČD Cargo vypsal dvě velké zakázky na rozšíření svého parku nákladních vozů. V soutěži poptává 500 zánovních vozů

Nákladní dopravce ČD Cargo vypsal dvě velké zakázky na rozšíření svého parku nákladních vozů. V soutěži poptává 500 zánovních vozů do stáří 10 let řad Eas a 200 nových vozů řady Eanos.

ČD Cargo neuvedlo očekávanou hodnotu kontraktu, jde ale řádově o stamiliony korun: nový vůz Eas stojí zhruba 1,7 až 1,9 milionu korun.

Nejde přitom o obnovu vozového parku, ale o jeho rozšíření. V případě řad Eas, kterými chce ČD Cargo vozit uhlí, jde o reakci na trend posledních let. Kvůli problémům OKD a současně rostoucí poptávce po černém uhlí, nemá firma dostatek vlastních vozů.

Došlo k zásadní změně přepravních proudů černého uhlí. Vozí se sem mnohem více uhlí ze zámoří a ze zahraničí než v minulosti a tím se nám prodloužil oběh vozů a kilometrický proběh,“ vysvětlil předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.

Zatímco dříve podle něj stačil na jednu zavážku oceláren jeden den, dnes kvůli cestám vlaků pro uhlí do některých evropských přístavů je třeba počítat i s týdnem. „Nemusíme je použít jen na přepravu uhlí, v posledních letech se nám podařilo dostat na koleje například přepravu cukrové řepy,“ upřesnil Bednárik.

Podle něj si společnost dosud vozy navíc pronajímala, teď je chce do svého vlastnictví a porovnat, co je výhodnější.

Druhá zakázka je menší, jde o 200 vozů řady Eanos. Ty mají být ale nové. ČD Cargo je použije hlavně na přepravu dřeva. „Potřebujeme je na naplnění poptávky hlavně pro potřeby dřevozpracujícího průmyslu,“ řekl Bednárik.

Tagy ČD Cargo dřevo uhlí vagony
17 komentářů