Autobusy Cestovní ruch

Bus4U posílí své nedotované prázdninové spoje na Lipensku

Cyklobus Bus4U. Autor: Bus4U
Cyklobus Bus4U. Autor: Bus4U

Společnost Bus4U, která v jižních Čechách organizuje turistické autobusové linky, posílí pro letošní letní sezonu spoje. Firma provozuje systém Jihočeský vodácký autobus, v rámci kterého fungují o letních prázdninách tři linky. Posílena bude především modrá páteřní trasa z Českých Budějovic do Lipna nad Vltavou, která obsluhuje obce na vodáky oblíbeném úseky Vltavy: Boršov nad Vltavou, Český Krumlov a Vyšší Brod.

„Modrá linka dostane až šest spojů v každém směru. Posíleny jsou zejména víkendy, čtvrtky a pátky na interval až 60 minut mezi spoji. Loni jezdil jeden autobus ráno, jeden odpoledne,“ uvedl manažer Bus4U Josef Šelepa. Více spojů vyjede i na žlutou linku, kterou obsluhuje autobus s rozšířenou přepravou kol. Linka vede z Nové Pece přes Černou v Pošumaví na centrální parkoviště v Lipně, odkud přejíždí na pravý břeh Vltavy směrem do Přední Výtoně, na Vítkův Hrádek a odtud do Vyššího Brodu a Rožmberka nad Vltavou. Linka bude posílena na jeden pár spojů denně v celé trase a dva páry spojů v úseku Lipno – Přední Výtoň, Svatý Tomáš denně. Společnost ještě provozuje zelenou linku (cyklobus Lipensko), která je z velké části totožná se žlutou a vede z Rožmberka nad Vltavou přes Vyšší Brod, Lipno nad Vltavou a Černou v Pošumaví do Nové Pece. Zde se jízdní řád nemění.

„Jednotlivé spoje jsou nastaveny tak, aby na sebe vzájemně navazovaly a umožnily přestup mezi linkami a rychlý přesun v rámci Lipenska. Autobusy pak také navazují na vybrané vlaky,“ doplnil Šelepa.

Autobusové linky Bus4U jezdí bez veřejných dotací. V plně komerčním režimu jezdí všechny spoje na modré lince, provoz na žluté a zelené lince je částečně spolufinancován turistickým spolkem Lipensko; jde o formu kompenzace například za bezplatné jízdné pro ubytované hosty v regionu s kartou Lipno Card. „V závazku veřejné služby není provozován žádný spoj, nicméně při stavbě jízdních řádů jednáme se zainteresovanými obcemi a snažíme se, zejména v letním období, spoje nastavit tak, aby umožnili dopravu nejen turistům ale i místním,“ uzavřel Šelepa.

Bus4U dopravu organizuje, dopravcem je Jana Jandová. Pro letošek Bus4U uvažuje o zaangažování druhého dopravce.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Je vhodné připomenout, že kromě popsaných jihočeských autobusově dopravních služeb (jež budou asi v návaznosti na nedávnou zásadní změnu v dopravní obslužnosti regionu železnicí pro veřejnost o to zajímavější a užitečnější) existují už roky rovněž užitečné letní sezónní šumavské (resp. spíše západošumavské) dotované „Zelené autobusy“ = viz: http://www.npsumava.cz/cz/1194/sekce/zelene-autobusy-2017/

    • Tyto autobusy nemají s busy NP Šumava nic společného. A ani se změnou dopravce na kolejích. Autobusy popvé vyjeli v roce 2014. Od té doby se nabídka spojů po Lipenksu postupně navyšuje. Nicméně oba přepravní systémy na sebe již navazují v Nové Peci.

  • Jedná se o jeden z projektů, který ukazuje, ze pokud jde o službu pro lidi, tak lze fungovat bez dotací a myslím, ze pro řidiče jde o zajímavější peníze než na dotovaných linkách, i když jen sezóně.

    • Právě. Jen sezónně a jen na dostatečně vytížených linkách, kterých v Česku bude „asi pět“.

    • David.T: No v zimě, kdy je řeka téměř zamrzlá tam asi určitě jezdit nebudou, tedy ne podél řeky. Jinak co jsem našel, spoje Jihočeský vodácký autobus jezdili již i tuto zimu. Spoje vodáckého autobusu jsou pro veřejnost k dispozici od roku 2014 a pojem vytížená trasa tam nikdo do té doby neznal a asi nezná ani dodnes. Pokud byste byl vodák, nebo měl jen pramalou zkušenost s vodáctvím, nemohl byste nikdy napsat něco o vytížených spojích. A závěrem: KOMERČNÍCH linek v regionu je v ČR cca 5, logicky musí být tam, kde se to vyplatí dopravci. Například GW bus provozuje již několik let projekt CYKLOTRANS s daleko nižší nabídkou spojů v resortu a i tyto provozuje za výrazného finančního přispění ČEZ. A pokud jezdí tento přepravce na dostatečně vytížených trasách, tak jen proto, že si cestující naučil. Toto své tvrzení opírá o důkaz, že před vznikem Jihočeského vodáckého autobusu nevydržel niko kolem řeky jezdit déle jak 14 dnů, nanejvýš měsíc.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora