Brno začalo přebírat první bateriové trolejbusy, odebere jich deset

Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda ElectricTrolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric

Plzeňská Škoda Electric začala plnit jednu z největších letošních trolejbusových zakázek. Brněnskému dopravnímu podniku předala první tři z celkem deseti

Plzeňská Škoda Electric začala plnit jednu z největších letošních trolejbusových zakázek. Brněnskému dopravnímu podniku předala první tři z celkem deseti objednaných nových trolejbusů 26Tr; celková hodnota zakázky je 120 milionů korun.

Brno poprvé odebírá takzvané parciální trolejbusy, které jsou schopné ujet několik kilometrů na baterie po trasách, kde chybí troleje. „Trolejbusy mají automatické ovládání sběračů, což velmi přispívá k plynulosti jízdy v místech, kde končí a začíná trolejové vedení,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Jde rovněž o vůbec první trolejbusy pro Brno, které mají klimatizaci. Všech deset vozidel dodá Škoda do konce srpna.

Vozový park trolejbusů v Brně je v tuzemsku vůbec největší. Flotila čítá kolem 150 vozidel. Plzeňská Škoda Electric naposledy dodávala pro jihomoravskou metropoli trolejbusy v roce 2015; šlo o třicet kloubových vozů typu 31Tr.

Škoda Electric letos uspěla například v Plzni, kam dodá až 17 nových velkokapacitních trolejbusů. Flotilu nových trolejbusů za více než 130 milionů korun získá ještě do konce letošního roku také dopravní podnik v Opavě.

Tagy 26Tr brno Škoda Electric trolejbusy
Žádné komentáře