Doprava ve městě Tramvaje

Brno rozšíří pisáreckou vozovnu, tramvaje získají další halu za 387 milionů korun

Vozovna Pisárky v Brně. Foto Harold/Wikimedia Commons
Vozovna Pisárky v Brně. Foto Harold/Wikimedia Commons

Dopravní podnik města Brna (DPMB) začal hledat firmu, která postaví novou halu pro tramvaje v pisárecké vozovně. Nové zázemí má sloužit hlavně pro denní očistu a ošetření tramvají.

DPMP si zakázku zveřejněnou ve věstníku veřejných zakázek nacenil na 387 milionů korun. Kromě nové haly vozovny v soutěži poptává rozšíření o další plochu pro kryté státní souprav. To má vzniknout mezi novou a stávající halou. „Ve stávající hale bude zrušen desátý kanál a na jeho místě vyroste nová myčka pro tramvaje,“ upřesnila mluvčí DPMB Barbora Doležalová.

Vozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vozovna Pisárky, Brno.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V nové hale vozovny bude umístěno zařízení na měření kol (detektor kol), podzemní kanál pro kontrolu podvozku vozů, nadzemní lávka pro kontrolu pantografů a nezbytné zázemí pro zaměstnance.

DPMB předpokládá, že kompletně bude mít novou halu k dispozici do léta 2020. „Tyto práce souvisí s předloňským rozšířením kolejiště pro dopravu v klidu, kterým DPMB zahájil postupnou modernizaci a rozšíření vozovny,“ dodala Doležalová. Pisáreckou vozovnu využívá DPMB pro zhruba 170 tramvají.

Vozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vozovna Pisárky, Brno.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Už dříve DPMB ve svém časopise Šalina uvedl, že novou halou dojde ke zrychlení odbavení vozů při večerním příjezdu do vozovny a také k vylepšení pracovních podmínek pro dělníky a techniky této vozovny. Už v roce 2015 DPMB rozšířil v Pisárkách kolejiště o 560 metrů. DPMB počítá ještě se třetí etapou, která bude zahrnovat nové kolejové zhlaví směrem k areálu Výstaviště s novou smyčkou.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Je dobře, že se pisárecká vozovna rozšiřuje s předstihem. Za „chvíli“ snad budou jezdit šaliny (tramvaje) opět Stránská skála – Líšeň, začne se jezdit tunelem k Bohunickému kampusu, a plánuje se prodloužení tratě z Bystrce dál na Kamechy. A samozřejmě je nutná příprava na novou polohu brněnského hlavního nádraží var. Řeka. Viděl jsem vizualizace rozvoje brněnského výstaviště, kde se plánuje, že současná trať z Pisárek podél ul. Hlinky bude zapuštěna o úroveň níž, na nivelitu plochy výstaviště. Nevím jestli je takto již rozhodnuto a rozšíření pisárecké vozovny s ní počítá, včetně stanice lanovky nahoru do Bohunic.

  • Že by to byla zároveň i nenápadná preventivní příprava na důsledky hloupého ODSunu hlavního nádraží do bažin pro tramvajovou dopravu?

    • Toto nemá s novým nádražím nic společného. Vozovna je prostě zastaralá, malá a nová smyčka umožní příjezd šalin i od Bystrce, což nyní nelze.

Newsletter

Partneři


Výběr editora