Zprávy

Brněnské nádraží čekají další velké výluky, SŽDC pustila mezi firmy dvoumiliardovou zakázku

Poslední dny výluky na brněnském hlavním nádraží. Foto: ministerstvo dopravy.
Poslední dny výluky na brněnském hlavním nádraží. Foto: ministerstvo dopravy.

Cestující na brněnském hlavním nádraží čekají příští a přespříští rok další velké výluky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce pokračovat v rozsáhlé modernizaci stanice i přilehlých mostů.

Ve věstníku veřejných zakázek už SŽDC vypsala soutěž za 2,1 miliardy korun na další úpravy. Akce navazuje na letos dokončenou první část, během které bylo brněnské nádraží pro část vlaků zcela uzavřené.

„Výluka v roce 2018 nezasáhne do provozu tak vážně, jako tomu bude v roce 2019, kdy bude provoz zajištěn provizorním zabezpečovacím zařízením,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Příští rok by mělo dojít k pouze omezení provozu v rámci 5. a 6. nástupiště. O rok později budou kvůli výměně zabezpečovacího zařízení vlaky zajíždět pouze v omezeném rozsahu a taktu do kusých kolejí ze směru Česká Třebová a Střelice. Ostatní linky pojedou na dolní nádraži, některé skončí v Králově Poli. Detaily zveřejní SŽDC během příštího roku.

Více než dvoumiliardová zakázka počítá s opravou dvou mostů přes ulice Hybešova a Křídlovická. Kromě toho dojde k rekonstrukci výhybek pod stavědlem, největší část připadne na rekonstrukci zabezpečovacího zařízení.

SŽDC chce začít s dalšími opravami v dubnu příštího roku, s tím počítá i roční výlukový plán. Takový termím počítá ale s hladkým průběhem soutěže. V první fázi nebude ale na samotném hlavním nádraží výluka příliš vidět: stavbaři začnou v obvodu dolního nádraží, kde upraví kolejiště, vybudují podchod a nástupiště. Při letošní výluce nebylo dolní nádraží plně připraveno na nápor cestujících a zejména zahraniční návštěvníci mohli utrpět šok, zda skutečně vystupují v druhém největším městě v zemi.

Následně budou probíhat stavební práce v nepřetržité výluce v obvodu hlavního nádraží na nástupištích 5 a 6 kvůli rekonstrukci mostních objektů. Výluka potrvá do konce roku. Poté začne nepřetržitá roční výluka.

Štítky

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No jak jsem se díval na tu předešlou opravu, tak též mi to příjde jako taková nouzovka a polep. Tím myslím stav těch náspů, viaduktů a spol. Moc tomu nedali na půlroční výluku.
    A nyní – co by taky člověk chtěl za 2 mld asi.

  • A hlavně, tyto výluky nemají za cíl opravu nástupišť to je pouze vedlejší produkt. To hlavní jsou opravy a výměny mostů, úpravy a opravy kolejiště a trakčního vedení a aýměna zabezpečovacího zařízení…

    • TV se měnilo před pár lety. Hlavně jde o zabzař, zbytek se s tím sveze.

  • Dokáže někdo vysvětlit, proč se tyto a i jiné výluky kvůli opravám nástupišť snad už brzy nově stavěného celého nádraží neprováděli při kompletním uzavření nádraží na ráz?

    • Asi proto, že
      – už by tam pak nebylo možné jezdit vůbec nikam (od severu ani od jihu), a
      – asi by na to nebylo ani k dispozici dost stavebních kapacit.

    • Loni (letos) bylo zavřené ze severu, teď bude na řadě směr od Břeclavi (provozně horší, protože z jihu končí v Brně víc linek než od severu). A s tím brzy nově bych moc nepočítal, se štěstím se za 8 let kopne u řeky.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora