Britové řeší nové vlaky od Siemensu. Úzké sedačky jsou tvrdé jak žehlící prkno, stěžují si

Desiro City UK, Thameslink, London Blackfriars, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákDesiro City UK, Thameslink, London Blackfriars, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Velká modernizace flotily vlaků na hlavní trati napříč Londýnem nazvané Thameslink mezi Brightonem a Bedfordem vzbudila mezi cestujícími velkou vlnu

Velká modernizace flotily vlaků na hlavní trati napříč Londýnem nazvané Thameslink mezi Brightonem a Bedfordem vzbudila mezi cestujícími velkou vlnu kritiky.

Důvodem jsou hlavně sedačky a celkové uspořádání interiéru nových jednotek Class 700, které vychází z vlaků Siemens Desiro City. Sedačky jsou podle cestujících tvrdé, úzké, bez područek, chybí stolky, koše, zásuvky nebo wifi.

Kritika nových vlaků plní britská média už několik dní, začal s ní deník The Times. Podle šéfa britského sdružení cestujících ve veřejné dopravě Neila Middletona jsou sedačky velmi tvrdé a svaz už zaznamenal stížnosti stovek lidí. V podobném duchu byla i reportáž BBC,  v které si cestující stěžovali na tvrdost sedaček i jejich celkovou nepohodlnost.

Interiér nových vlaků Class 700 pro Thameslink. Foto RM/Wikimedia Commons

Interiér nových vlaků Class 700 pro Thameslink. Foto RM/Wikimedia Commons

Kvůli jejich tvaru i potahu a nepohodlí se jim začalo říkat žehlící prkno. „Je velká ostuda, že se vůbec nevěnovali interiéru, aby vlaky skutečně cestující chtěli jezdit,“ dodal Middleton. Sedačky jsou od společnosti Compin-Fainsa. Ke kritice se přidaly i další organizace zastupující cestující. „Každá nová generace vlaků je méně pohodlná. Tohle je další důkaz,“ říká Andrew Stott ze sdružení Sevenoaks Rail Travellers’ Association.

Times i BBC citovaly několik lékařů, u kterých si stěžovali cestující na bolesti zad. Doporučili jim proto cestovat raději s polštáři.

Nový vlak od Siemensu pro londýnský systém Thameslink. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nový vlak od Siemensu pro londýnský systém Thameslink.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Britský drážní úřad už vyzval k tomu, aby se více řešila problematika komfortu sedaček včetně například jejich tvaru, rozměrů, prostoru pro nohy nebo použitého materiálu. Jednotné standardy pro minimální úroveň pohodlí totiž aktuálně neexistují. Ve svém stanovisku současně zdůraznil, že výzva není reakcí na kritiku cestujících v nových vlacích.

Soutěž na nové vlaky vyhrál v roce 2013 Siemens. Jde o celkem 115 souprav, celkem 1140 vozů v hodnotě 1,6 miliardy liber. Zakázku soutěžilo britské ministerstvo dopravy. Jde o jednu z největších zakázek Siemensu na nové vlaky v historii.

Tagy Siemens Class 700 Thameslink
9 komentářů