Bombardier začal vyrábět v České Lípě vlaky pro rakouské dráhy ÖBB

Vizualizace jednotky Talent 3 pro ÖBB. Foto: BombardierVizualizace jednotky Talent 3 pro ÖBB. Foto: Bombardier

V českolipském závodě společnosti Bombardier Transporation začala výroba další velké série nových souprav pro velké evropské železniční dopravce. Jde o

V českolipském závodě společnosti Bombardier Transporation začala výroba další velké série nových souprav pro velké evropské železniční dopravce.

Jde o jednotky Talent 3, které si objednaly rakouské spolkové dráhy ÖBB pro provoz ve Voralbersku. I s využitím opce může jít o zakázku až na 300 jednotek.

V České Lípě svařují karoserie pro nové vlaky. První dva vozy pro ÖBB už továrnu opustily v těchto dnech, míří dál do závodu Bombardieru v Hennigsdorfu.

Pro Bombardier jde v České Lípě o  druhou velkou zakázku v letošním roce. Už na začátku roku došlo k prodloužení kontraktu pro francouzské státní dráhy SNCF, které uplatnily opci na nákup  52 jednotek Bombardier Spacium a 40 dvoupodlažních souprav Bombardier Omneo. Jezdit by měly ve Francii jako příměstské vlaky, zejména v okolí Paříže.

Konsorcium koncernů Bombardier a Alstom navíc má vyrábět jednotky expresního pařížského metra RER, jejichž hrubá stavba se bude svařovat rovněž v České Lípě. Českolipský závod tak získal zakázky na několik let dopředu.

Nové jednotky Talent 3 navazují na model Talent 2, kterých se v České Lípě svařilo několik stovek. Rakouské dráhy zaplatí za elektrické jednotky 1,8 miliardy euro. Jde o rámcovou smlouvu až na 300 jednotek v různých provedeních pro regionální a meziregionální dopravu. První zakázka je na 21 stometrových jednotek pro Voralbersko za 150 milionů euro.

Vizualizace jednotky Talent 3 pro ÖBB. Foto: BombardierPrvní svařená karoserie nových jednotek Talent 3 pro ÖBB. Foto: BombardierPrvní svařená karoserie nových jednotek Talent 3 pro ÖBB. Foto: BombardierPrvní svařená karoserie nových jednotek Talent 3 pro ÖBB. Foto: Bombardier

Většina vlaků je konstruována na 160 kilometrů v hodině, část bude na 200 kilometrů v hodině. Oproti předchozí generaci budou mít například širší skříň. Specialitou má být variabilní prostor pro letní a zimní provoz, aby se v zimě vešly do vlaku dobře cestující s lyžemi a v létě s koly. Do jednoho vlaku se má vejít až 40 kol. Bombardier v České Lípě investuje do stavby další výrobní haly a rozšíření lakovny, jen letos se zvyšuje počet zaměstnanců o více než 200. Ve firmě pracuje přes tisíc lidí.

Video: představení jednotek Talent 3.

Tagy bombardier ÖBB
3 komentáře