Letectví

Boeing chystá největší 737, první chce dodat v roce 2020. Má být úspornější, než A321

Boeing MAX 10. Foto: Boeing.
Boeing MAX 10. Foto: Boeing.

Americký výrobce letadel Boeing dokončil konfiguraci nového letadla Boeing 737 MAX 10, které má být největším úzkotrupým letadlem v jeho nabídce. Na letadlo má už přes 400 objednávek, chce jím konkurovat hlavně novému Airbus A321LR.

Pokrok oznámil Boeing na probíhajícím aerosalonu v Singapuru a v tiskové zprávě„MAX 10 bude nejefektivnější a nejziskovější úzkotrupé letadlo, jaké kdy trh viděl,“ řekl viceprezident Boiengu Randy Tinseth. Boeing na jeho vývoji spolupracuje s aerolinkami, největší objednávky má od United Airlines.

Oproti verzi MAX 9 bude mít MAX 10 o 66 palců delší trup, vejde se do něj až 230 cestujících. Jeho délka bude 43,8 metru. Oproti konkurenci má mít o 5 % nižší náklady na každý sedačkokilometr. Boeing po oznámení tento týden posunul nové letadlo do finální fáze designu před zahájením výroby. První aerolinka má dostat letadlo v roce 2020.

Se zprávou o posunu ve vývoji největší 737 přišel Boeing jen pár dní poté, co vyjel ze své továrny s prvním Boeingem 737 MAX 7, který je naopak z celé řady 737 nejmenším.

A je po něm i nejmenší poptávka. V příštích týdnech současně Boeing dodá první MAX 9. 737 MAX je nejrychleji prodávaným letadlem v historii Boeingu, firma má už na čtyři různé verze 4 300 objednávek.

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Ten dolet bude limitující. Na americký domácí trh dobrý, ale na transatlantické lety to na A321LR nemá. Boeing podle mě prohloupil, když zařízl 757. Měli udělat 757 MAX s kapacitou 230-250 PAX a s doletem alespoň 7 500 km