Infrastruktura Železnice Zprávy

Berlín – Mnichov pod čtyři hodiny. DB poprvé na trati otestovaly rychlost 300 km/h

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn

Německý státem vlastněný dopravce Deutsche Bahn chce od prosince přetáhnout cestující z letadel mezi Mnichovem a Berlínem do vlaků. Od nového jízdního řádu nabídne spojení mezi centry obou měst pod čtyři hodiny. V týdnu poprvé otestoval dopravce na dokončené trati rychlost 300 kilometrů v hodině.

Česku nejbližší rychlotrať, nazvaná jako projekt VDE8, umožnila za zhruba deset miliard euro rychlé spojení hlavního a třetího největšího města v Německu. Jako poslední se otevře pro cestující veřejnost nový úsek mezi Erfurtem a Norimberkem přes Duryňský les. Ten byl pro stavitele nejnáročnější i nejdražší.

DB při představení vlaku potvrdily, že pod čtyři hodiny pojedou tři páry vlaků ICE Sprinter, které po cestě zastaví jen v Halle, ostatní vlaky pojedou přes Lipsko. Z něj se stává ještě větší železniční uzel, než jakým byl dosud. Vlaky Berlín – Mnichov zde budou navazovat na jiné rychlovlaky směr Frankfurt.

Celkem má jezdit mezi oběma městy 35 párů přímých vlaků denně, přibude deset tisíc míst každý den mezi Berlínem a Mnichovem. DB chtějí získat na trase podíl 40 % veškeré dopravy, dvakrát více, než dosud.

Trasa z Berlína do Mnichova měří 623 kilometrů přes Halle, o 29 kilometrů více přes Lipsko. Maximální rychlost 300 kilometrů v hodině využijí vlaky na novém úseku mezi Erfurtem a Ebensfeldem. 107 kilometrů dlouhý úsek překonává terén díky 22 tunelům a 29 mostům, na kterých stráví téměř polovinu trasy.

Start nového spojení přinese jednu z největších změn německého jízdního řádu v historii, třetina dálkových spojů bude mít nový jízdní řád. Spojení s rychlovlaky ICE bude mít v Německu už 35 měst.

Jízdenky na nové rychlé spojení mají začít DB prodávat v říjnu.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Stan
Host
Stan

Ještě že nejezdí přes Studénku…

Rado
Host
Rado

Dobrý den. Můj příspěvek bude trošku delší. To z důvodu, že do Německé železnice přece jenom vidím o trošku více a dopravní infrastruktura mne zajímá. Tedy něco o využití této VRT nákladní dopravou. Takže asi takto. V současnosti probíhá testovací provoz vybraných typů lokomotiv. Tyto dodali jak Siemens tak i Bombardier. Ale i DB Cargo své vybrané nákladní lokomotivy. Samozřejmostí je výbava ETCS level 2. Časový scénář je zhruba takovýto. Kontejnerový terminál Leipzig je hotov a v provozu. Nádraží Halle je ve výstavbě. S termínem dokončení 2019. I když to co mohu vidět vypadá, že bude až na budovu osobního… Číst vice »

Fandík
Host
Fandík

Na této trase můžou autobusy konkurovat jenom cenou,ale určitě ne rychlostí 🙁

Josef
Host
Josef

Kdyby taková trať byla z Čech na Moravu, tak by busy jezdily plné, stačilo by rozdat kávičku a moravan by hýkal blahem i kdyby měl jet o 4 hodiny déle…

Fric
Host
Fric

Kolik stojí jízdné?