Letectví Zprávy

Air Asia X opět krouží kolem Evropy, ve hře jsou i lety Praha – Bangkok

Thai Air Asia X používá na dálkové lety stroj Airbus A330-300. Foto: Thai Air Asia X
Thai Air Asia X používá na dálkové lety stroj Airbus A330-300. Foto: Thai Air Asia X

Po více než pěti letech zvažuje asijský nízkonákladový dopravce Air Asia X návrat spojení jihovýchodní Asie s Evropou. A ve hře je opět i Praha. Letiště Praha jednání potvrdilo.

„Jednání stále probíhají, ale to probíhají na více letištích, takže zatím není možné nic potvrdit,“ řekla mluvčí Letiště Praha Marika Janoušková.

Plány na spojení do východní Evropy má tentokrát Thai Air Asia X, což je firma, v které má Air Asia podíl 49 %, ale používá její logo a značku. Thajský list Bangkok Post uvedl, že firma chce s zařazením čtyř nových Airbusů A330 do flotily expandovat kromě linek do Japonska a Jižní Korei hlavně do východní Evropy.

Šéf Thai Air Asia X Tassapon Bijleveld uvedl, že ho nezajímají lety do velkých měst typu Paříž a Londýn, kde je už velká konkurence, ale jako mnohem zajímavější vidí spojení s městy ve střední a východní Evropě včetně Prahy. Z Prahy dosud žádná přímá linka do Thajska nelétá, přesto v poslední době počty českých návštěvníků díky zlevnění letenek směrem na východ výrazně stouply. Podle něj by mohly nové linky začít do půl roku. Jako možné destinace uvedl kromě Česka ještě Polsko, Maďarsko, Rakousko a Chorvatsko.

Start linek závisí i na tom, kdy Mezinárodní organizace civilního letectví (ICAO) dokončí bezpečností audit thajských dopravců. Ti mají od řady zemí zákaz nových linek a nových typů letadel právě kvůli obavám z bezpečnosti.

Agentura ČTK tento týden citovala českého velvyslance v Thajsku Marka Libřického, podle kterého má Thajsko velký zájem na zavedení přímé linky a o jejím spuštění se vedou vážná jednání. Rozhodnutí pro vytvoření linky má podle něj ekonomické opodstatnění. „Často se říká, že k tomu, aby linka byla profitová, je minimum 30 000 lidí oběma směry,” řekl Libřický. Počet českých turistů v Thajsku letos zřejmě přesáhne padesát tisíc.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora