41 451 lidí každý den. Nejvíce cestujících na světě má linka v Jižní Koreji

Boeing 787 společnosti Korean Air. Foto: Korean AirBoeing 787 společnosti Korean Air. Foto: Korean Air

Spojení mezi letištěm Kimpcho (GMP) v Soulu a letiště Čedžu na stejnojmenném ostrově dál vládne žebříčku spojení, kde létá nejvíce

Spojení mezi letištěm Kimpcho (GMP) v Soulu a letiště Čedžu na stejnojmenném ostrově dál vládne žebříčku spojení, kde létá nejvíce lidí na světě. Žebříček sestavovaný serverem Routes Online ovládají především lety v Asii. Linky v Evropě či Americe na seznamu dvaceti nejvytíženějších tras úplně chybí.

Pořadí nejvytíženějších linek zůstává letos stejné, jak ukazují i čerstvá data za červenec. 450 kilometrů dlouhý let trvá podle letových řádů hodinu a cestujících na něm neustále přibývá. Jen mezi červnem a červencem počet cestujících stoupl o 7,9%. Meziročně je růst ještě vyšší, téměř o třetinu.

Mezi oběma letišti za červenec letělo přes 1,28 milionu cestujících, v přepočtu na každý den to znamená 41 451 cestujících dohromady oběma směry. Za měsíc tu pětice dopravců vypraví celkem 5858 letů, tedy 189 každý den. Největší podíl na trase má Asiana, následovaná Korean Air.

Linka na korejský ostrov vede s velkým náskokem před dalším spojením mezi ostrovy: mezi letištěm Haneda v Tokiu (HND) a městem Sapporo na ostrově Hokkaido. Na třetím místě je letecké spojení ze Sydney do Melbourne.

Routes Online zkoumali i tabulku podle průměrné ceny letenky, v ní vede v první dvacítce spoj ze Saigonu do Hanoje s průměrnou cenou 68,48 dolarů. Nejdražší je, i vzhledem k délce letu, spojení z Tokia na ostrov Okinawa.

TOP10 nejvytíženějších leteckých linek na světě

Jeju International – Seoul Gimpo

Sapporo New Chitose – Tokyo (Haneda)

Sydney Kingsford Smith – Melbourne

Tokyo (Haneda) – Fukuoka

Delhi – Mumbai

Ho Chi Minh City – Hanoi

Shanghai Hongqiao – Beijing Capital

Hong Kong – Taipei Taiwan Taoyuan

Okinawa Naha – Tokyo (Haneda)

Surabaya – Jakarta Soekarno-Hatta

V Evropě je nejvytíženější linkou zatím spojení mezi Paříží a Toulouse a Madridem a Barcelonou. Na obou trasách ale díky rozmachu vysokorychlostních vlaků cestujících výrazně ubývá. Stejný pokles se dá brzy čekat i mezi Berlínem a Mnichovem, kde se v prosinci otevírá rychlejší železniční spojení.